Pentru prima data in istoria evenimentelor Business Days, in perioada 11-12 octombrie, va poposi la Timisoara editia internationala Entrepreneurship Summit 2017, un mega eveniment dedicat antreprenoriatului si managementului profesionist. Pe durata celor 2 zile, acesta va reuni peste 60 de manifestari la care vor conferentia peste 120 de speakeri straini si romani si la care sunt asteptati peste 1.200 de participanti, din regiune, din tara si strainatate. Acesta aduce in fata publicului din Timisoara invitati speciali de la World Economic Forum, profesori de la scoli renumite de MBA din Europa, antreprenori cu businessuri de succes, deschisi sa ajute si sa inspire si alti antreprenori romani.
Evenimentul se va concentra sa ii sustina pe mai multe planuri pe antreprenorii, managerii si profesionistii din regiune sa-si dezvolte abilitatile, sa achizitioneze noi competente si sa gaseasca solutii prin schimb de experienta. Sesiunile sunt construite in jurul urmatoarelor arii: tendinte, antreprenoriat, marketing, comunicare, vanzari si relatii cu clientii, leadership si managementul resurselor umane, management, dezvoltarea afacerii, dezvoltare personala.
Laszlo Pacso, manager de proiect Business Days, apreciaza ca
„Timisoara ramane un reper pentru mediul de business din Romania, care an de an a reusit sa ramana imediat dupa Bucuresti si Ilfov ca cifra de afaceri. A fost desemnat doi ani la rand pe locul 1 in topul oraselor din Romania in care merita sa faci afaceri si a luat fata tuturor oraselor din Romania care si-au depus candidatura pentru 2021 Capitala Culturala Europeana. Este un oras recunoscut pentru multiculturalitate, pentru toleranta si coexistenta pasnica a etniilor care traiesc aici. Sunt multe atuuri pe care acest oras le are si daca planurile propuse pentru perioada cand Timisoara va fi capitala culturala europeana se vor concretiza, va reusi sa consolideze un pilon vital pentru a creste atractivitatea orasului pentru tineri. Daca aceasta este consolidata cu o adaptare si dezvoltare a mediului universitar si postliceal, poate crea un val de atragere a tinerilor din toate culturile tarii, fapt care va revigora si repozotiona atractivitatea regiunii in ochii investitorilor, potentat si de infrastructura buna de care se bucura regiunea si de proximitatea fata de vest”.
Reprezentantul Business Days considera ca Timisoara, dupa 2021 va fi cel mai atractiv oras din toate punctele de vedere din Romania:
„Premizele sunt create, totul depinde de cat de bine vor reusi autoritatile publice impreuna cu societatea civila, mediul academic si mediul cultural sa gestioneze imensul bazin de oportunitati pe care le va aduce asupra regiunii 2021 Timisoara Capitala Culturala Europeana. Daca orasele Timisoara, Arad, Oradea, Szeged, Debrecen, Novi Sad si chiar Belgrad ar lucra la planuri comune de dezvoltare regionala pe urmatorii 20-30 de ani, in aceasta regiune s-ar putea crea o foarte puternic si atractiv centru de dezvoltare, unde industria IT, automotiv, inovatia, industriile creative, cercetarea, invatamantul, medicina, cultura, sportul si show-biz-ul pot juca un rol extrem de important. In acest context aducem Entrepreneurship Summit 2017 la Timisoara pentru a potenta si crea contextul realizarii acestor viziuni. Vor veni speakeri din diverse colturi ale Europei si din alte tari ale globului, vor fi delegati straini si investitori dornici de a vedea si interactiona cu mediul de business considerat model din Romania”.
Eveniment construit pe baza unei cercetari privind nevoile mediului de afaceri din regiune
Temele evenimentului Entrepreneurship Summit Timisoara au fost alese pe baza unei cercetari de piata efectuate pe parcursul intregii veri in mediul de business din regiune: Timis, Arad, Hunedoara, Caras-Severin, Bihor, Gorj si Mehedinti. Au fost cartografiate nevoile de dezvoltare ale factorilor de decizie din organizatiile regionale si ale managerilor din principalele departamente strategice si de dezvoltare ale organizatiilor de la care se asteapta cea mai mare implicare in cresterea afacerii. Iata pe scurt concluziile acestei cercetari la care au raspuns 388 de antreprenori, CEO/GM, manageri de resurse umane, manageri comerciali si manageri din departamentele de marketing:
Top nevoi de dezvoltare:
Conform directorilor de marketing: trenduri in marketing, customer experience, customer engagement, marketing B2B, masurarea impactului campaniilor de marketing, planificarea in marketing, intelegerea consumatorilor, branding, social media influence, analiza competitiei.
Pentru directorii comerciali: dezvoltarea abilitatilor si tehnicilor de negociere, dezvoltarea abilitatilor si tehnicilor de vanzare, managementul echipei, coordonarea vanzarilor, managementul relatiilor cu clientii, managementul vanzarilor directe, managementul vanzarilor indirecte, prospectare si calificare, managementul performantei echipei de vanzari, gestionarea eficienta a politicilor comerciale.
Pentru directorii de resurse umane: metode moderne de recrutare si selectie a talentelor in organizatie, atragerea talentelor in organizatie, metode moderne de motivare a personalului, metode moderne de crestere a angajamentului personalului, managementul culturii si a climatului organizational, managementul competentelor si a dezvoltarii profesionale a personalului, managementul performantei in organizatie, brandul de angajator, trenduri pe piata muncii, trenduri moderne in managementul personalului.
Pentru antreprenori si top manageri: dezvoltarea afacerii, managementul afacerii, leadership, organizarea, modelarea si structurarea eficienta a afacerii, atragerea talentelor in echipa, recrutarea si selectia talentelor in echipa, dezvoltarea echipei, managementul performantei, planificarea strategica a afacerii, cultura organizationala.
Principalele directii de dezvoltare strategica a competentelor si abilitatilor liderilor din organizatie:
Conform top managerilor:
- dezvoltarea capacitatii de inovare si de imbunatatire a proceselor si sistemelor;
- dezvoltarea abilitatilor de a crea si dezvolta echipe performante;
- dezvoltarea abilitatilor de leadership;
- dezvoltarea abilitatilor de management;
- dezvoltarea brandului profesional;
- dezvoltarea abilitatilor de motivare;
- dezvoltarea abilitatilor comerciale (vanzare, negociere, relationare).
Conform managerilor de resurse umane:
- dezvoltarea abilitatilor de a crea si dezvolta echipe performante;
- dezvoltarea abilitatilor de leadership;
- dezvoltarea abilitatilor de motivare;
- dezvoltarea capacitatii de inovare si de imbunatatire a proceselor si sistemelor;
- dezvoltarea abilitatilor de management;
- dezvoltarea abilitatilor de a lua decizii;
- dezvoltarea abilitatilor de comunicare in exteriorul organizatiei;
- dezvoltarea personala.
Proiecte speciale la Entrepreneurship Summit Timisoara
Pentru ca platforma Business Days a devenit un centru catalizator si o punte de conexiuni pentru generatiile tinere, in proiectul Entrepreneurship Summit din Timisoara au fost incluse doua proiecte speciale:
BusinessDriveStartUP 2017 editia Timisoara - un concurs dedicat startup-urilor, desfasurat in doua etape: un concurs de pitch-uri in fata unor investitori si un simulator de business ce se va desfasura in data de 11 octombrie la Hotel Timisoara de la ora 16:30;
Business Days Junior Edition Timisoara - un concurs de comunicare si de vorbit in public pentru elevii din gimnaziu si liceu, ce se va desfasura la Opera din Timisoara in data de 12 octombrie de la ora 16:30. In cadrul acestuia, 6 tineri talentati vor vorbi in fata unei sali pline cu 700 de antreprenori si manageri despre viziunea lor despe viitor.
Targul producatorilor si mestesugarilor "Produs in Banat"
Incepand cu acest an, platforma Business Days si-a asumat si misiunea de a-i ajuta pe micii producatori, mestesugarii si antreprenorii din mediul rural. Astfel, va organiza a doua editie de anul acesta a targului dedicat producatorilor si mestesugarilor din Romania, de data asta sub egida "Produs in Banat". Evenimentul se va desfasura in perioada 11-15 octombrie, in proximitatea Pietii Victoriei, unde vor expune in jur de 40 de standuri.
Business Days sprijina echipa de proiect a 2021 Timisoara Capitala Culturala Europeana
Putem spune pe buna dreptate ca in perioada 11-15 octombrie Timisoara va deveni capitala de business al Europei, asa cum in 2021 va fi capitala culturala europeana. Business Days si-a asumat misiunea de a sprijini echipa de proiect 2021 Timisoara Capitala Culturala Europeana. In acest spirit ii va dedica in cadrul evenimentului o sesiune speciala prin care isi propune sa implice cat mai mult posibil mediul de business in dezvoltarea si consolidarea culturii ca un ligament esential alaturi de sanatate, educatie, antreprenoriat in dezvoltarea sustenabila si durabila a unei comunitati, regiuni si chiar a tarii.
Evenimentul este organizat cu sprijinul partenerilor premium Raiffeisen Leasing, Fan Courier, Unicredit Bank, Chivas, Iqos, Medicis , BMW, Zoppas, Agroland, Tempini, Zitec, Autonom, Aqua Carpatica, Alira, Segafredo, Galaxi Design, PWC.
Coorganizatori: Medicis si Banatcar.
Parteneri media:
Parteneri media de cursa lunga: Romania Libera, Europa Fm, 9AM, Business Cover, Piata Financiara, Jurnalul de Afaceri, Business24, Ziare.com, Chich Ellite, Avocatnet.ro, IQads, SMARK, Zelist Monitor, Editura Amaltea, Agerpres
Parteneri media locali: Banatul Azi, ZU Radio, TVR Timisoara, Ziua de Vest, 24Fun, PressAlert, Arad24.net, Stiri pentru copii, Observator de Timis, PubliTim, Timis Online, Radio Romania Timisoara, evz.ro, Agenda.
Comunitati suport: Aries Timisoara, CCIAT