Agentia de cercetare si consultanta Quantix a lansat raportul celei de-a 3 editii a studiului ce surprinde starea si evolutia fenomenelor sportive din Romania, ca o continuare a proiectelor initiate sub platforma Sport Insights. Datele din 2017 permit comparatii cu cercetarea din 2014, portretizand nu doar nivelul dar si dinamica schimbarior de comportament si mentalitate la nivelul populatiei urbane din Romania.
Conferinta de lansare din 5 Octombrie s-a bucurat de participarea unei audiente extrem de diverse- performeri si participanti in competitii, organizatori de evenimente sportive, reprezentanti ai unor companii private implicate in fenomenul sportiv sau ai unor branduri din zona de nutritie si sanatate, manageri de cluburi sportive, presa de specialitate - toti interesati de nivelul si evolutia modului in care romanii se raporteaza la sport si un stil de viata sanatos.
Cosmin Nae, gazda si moderatorul evenimentului, a prezentat date despre incidentele de practicare si vizionare a sporturilor si altor categorii de miscare practicate de romani, incidente de vizionare, atitudini sau perceptii conexe sportului si vietii active dar si modul concret si dezirabil in care mediul privat capitalizeaza prin includerea, implicarea si asocierea cu epicentrul unei vieti sanatoase, sportul.
La finalul prezentarii, Bogdan Antohe (Smart Atletic), Calin Clej (PepsiCo), Dan Muraru (Roton/Giant), Dragos Petrescu (City Grill) si Valeria Racila van Groningen (Bucharest RUNNING Club) au raspuns provocarii de a puncta modul in care exemplul personal si activitatea profesionala si-au strans mana in efortul de a impulsiona cultul romanilor pentru sport si o viata activa si dincolo de ecranele televizoarelor sau confortabilul fotoliu de suporter.
Cateva date din Raport:
- La nivelul populatiei urbane, 52% este incidenta de practicare a activitatilor sportive, un nivel asemanator cu datele din 2014
- Alergarea si mersul la sala au crescut considerabil in ultimii 3-4 ani. Alaturi de ciclism (inclusiv mountain-bike), acestea reprezinta primele 3 categorii de sport/miscare cu cei mai multi adepti in ultimul an. Fitness-ul castiga prin frecventa.
- Fata de 2014, se constanta o tendinta de scadere a incidentelor de vizionare - ca si in cazul practicarii, mai multi barbati urmaresc si se informeaza in domeniul sportului
- Tenisul a fost cel mai urmarit sport in Romania in perioada 2016-2017, detronand incidenta de vizionare a fotbalului. Deloc intamplator, Simona Halep se regaseste si printre primele 3 personalitati apreciate pentru viata sanatoasa.
- Creste favorabilitatea pentru sport- dintre atitudinile chestionate se remarca conexiunea intre sport si starea de sanatate a populatiei, rolul in educatia copiilor si contributia la cresterea unei imagini pozitive a Romaniei in lume
- 95% dintre respondenti declara ca au respect pentru firmele care se implica in sustinerea sportului
- Creste interesul pentru practicarea sportului la copii, majoritatea populatiei apreciind ca in prezent copii fac prea putin sport
- Grija pentru alimentatie este complementara unui stil activ de viat 28% dintre cei conectati la sport sau preocupati sa duca o viata sanatoasa consuma suplimente nutritive in alimentare/hidratare
- Usor peste 50% din populatia urbana 18-70 ani se autoevalueaza ca avand peste greutatea optima. Doar 17% nu au facut niciun control medical in ultimele 12 luni.
Despre Studiu:
Studiul are la baza o cercetarea sociala si de marketing referitoare la sport si stilul de viata activ. Cercetarea a explorat aspecte si atitudini legate de practica sportului in Romania, cu focus pe populatia urbana. Exista, de asemenea, perceptii legate de performantele sportivilor romani de top. Avand in vedere legatura puternica identificata in editiile anterioare intre sport si sanatate, cercetarea din 2017 a abordat mai profund aspecte legate de sanatatea populatiei. Prin urmare, stabilim o legatura intre interesul pentru sport si viata sanatoasa (nutritie, dieta, stil echilibrat, teme medicale).
Raportul “Sportul si viata sanatoasa in Romania. 2017” este un livrabil contra cost. [ info: [email protected] ]
Contine peste 100 de pagini cu analize, grafice si texte interpretative, suprinzand inclusiv evolutia anumitor indicatori fata de niveluri corespondente din 2014.
Quantix Marketing Consulting este o companie specializata in cercetare de piata si consultanta strategica de marketing si dezvoltator de servicii personalizate axat pe maximizarea impactului de business si de brand. Incepand cu 2014, initiator Sport Insights, o platforma de date si consultanta relevanta pentru branduri si companii implicate in sport la toate nivelurile. De asemenea, compania este partener de ‚insights’ al mai multor concursuri de masa majore din Romania.