Vasi Rădulescu (Doclandia): Am privit mai ales peste Atlantic, cu precădere SUA și Canada, unde funcționează bine astfel de soluții, dar și în Europa de Vest

Vasi Rădulescu (Doclandia): Am privit mai ales peste Atlantic, cu precădere SUA și Canada, unde funcționează bine astfel de soluții, dar și în Europa de Vest

Stim ca medicina clasica de la noi sufera la capitolul comunicare, pentru ca am pus cu totii piciorul intr-un spital. Dar chiar daca o stim, e bine cand o auzim, ocazional, si de la medici. Vasi Radulescu, Chief Medical Officer Doclandia, spune ca nimeni nu a stat sa-i invete pe medici cum sa vorbeasca cu pacientul. Acesta este unul dintre motivele pentru care, zice el, Doclandia era un proiect necesar. Este o platforma prin cate medici si pacienti se intalnesc in online. Si nu numai in online.  

Doclandia va oferi o experienta integrata, ce va cuprinde abonamente nelimitate de mesagerie text, vizite online audio/video, dar si optiunea de programari pentru vizite la cabinet sau la domiciliu. Practic, toate tipurile de comunicare dintre medici si pacienti.

Doclandia a inceput cu 50 de medici inscrisi, iar aceasta cifra a crescut pana la ora actuala la 1.000 de medici. Ce specialitati? Toate. La capitolul useri (pacienti), cifra acestora e pe la 7.000. Mai spunem ca investitia in proiect a fost, pana acum, de 500.000 de euro, iar planurile sunt ca pana la finalul anului viitor sa se ajunga la break-even. Alte planuri includ sporirea numarului medicilor activati la 2.500, respectiv o cifra a abonatilor de cel putin 20.000. Mai multe, in discutia de mai jos, pe care am avut-o cu Vasi Radulescu.

 

Cum a inceput totul?

Ideea ii apartine lui Matei Tiboc, care dupa nasterea copiilor sai avea foarte multe intrebari si isi dorea un medic dedicat cu care sa comunice nelimitat si sa ii fie aproape cu raspunsuri si sfaturi competente. A regasit aceasta nevoie la mai multi parinti care, de cele mai multe ori, nu aveau o sursa de informare avizata si sigura, direct de la specialisti. Din acel punct, a fost usor sa inteleaga ca fiecare persoana are nevoie de informatii despre sanatate personalizate, indiferent de starea de sanatate.

La inceput de 2017 a debutat munca efectiva la platforma, iar in octombrie acelasi an aceasta a fost lansata publicului larg. Ca orice solutie digitala activa, Doclandia este o platforma in continua dezvoltare, care constant aduce imbunatatiri si optiuni noi, pentru o experienta cat mai eficienta.

 

Piata, in acest moment

Exista o nevoie clara in piata pentru asa ceva, pentru ca multi oameni se informeaza din surse incerte, neprofesionale, care in definitiv pot face mult rau. Sa ai un medic la un mesaj distanta reprezinta un pas necesar in combaterea acestui tip de informare nociv. Am privit mai ales peste Atlantic, cu precadere SUA si Canada, unde functioneaza bine astfel de solutii, dar si in Europa de Vest (Anglia e un caz aparte, unde NHS ofera o solutie similara cetatenilor britanici in asigurarea medicala de baza).

Din pacate, la nivel local nu avem alte solutii asemanatoare, decat proiecte de call-center de tipul Peditel - un proiect de stat foarte bine primit de romani, si site-ul de stiri sfatulmedicului.ro, care nu este o solutie integrata ca si Doclandia. Abonatii Doclandia isi pot salva in cont tot istoricul medical personal, pe care il pot pune la dispozitia oricarui medic la nevoie, pentru a primi cele mai relevante si personalizate informatii legate de starea lor de sanatate.

Insa nu ne temem de competitie si incurajam aparitia de noi playeri, pentru ca putem creste impreuna, modeland domeniul de digital health.

 

 

Teste si development

Am testat platforma in house si mai ales cu membrii familiilor noastre. Aveam 50 de medici colaboratori pe care i-am activat, conectandu-i cu abonati din departamentul de development si familiile lor, avand apoi feedback bilateral. Pe baza acestui feedback initial am putut corecta niste erori si am modificat anumite aspecte din user experience.

Sunt componente la care inca lucram, in februarie pregatim versiunea 2.0 a platformei, pana acum fiind intr-un stadiu beta. Noua versiune Doclandia va oferi o experienta integrata, ce va cuprinde abonamente nelimitate de mesagerie text, vizite online audio/video, dar si optiunea de programari pentru vizite la cabinet sau la domiciliu. Practic, toate tipurile de comunicare dintre medici si pacienti.

 

Cum si in ce stadiu te-ai alaturat tu echipei? 

L-am cunoscut pe Matei in vara anului trecut, eu fiind unul din medicii care a militat mereu pentru astfel de solutii. Am stat la o masa si n-au fost necesare decat cateva minute pentru a ma convinge sa ma alatur echipei, in pozitia de Chief Medical Officer.

Ce anume am facut eu? Am dezvoltat echipa de medici, am pus umarul la slefuirea platformei, am testat riguros produsul si l-am promovat, asigurandu-ma ca solutia sta pe o panta ascendenta si este imbratisata cu caldura de catre oameni.

 

Cum functioneaza?

Orice abonat isi deschide un cont pe doclandia.ro unde isi poate stoca gratuit istoricul lui personal in cloud, apoi isi activeaza un abonament lunar sau anual, fiind imediat preluat de un medic. Abonatul deschide apoi o vizita text, punand oricate intrebari doreste. Medicul raspunde, solicita informatii in plus si ofera suport abonatului, lamurindu-l in problema respectiva.

Doclandia se adreseaza cazurilor cronice, acolo unde fie abonatul a facut deja un consult clasic si are multe intrebari fara raspuns, fie vrea sa stie ce are de facut, daca problema lui poate fi gestionata exclusiv online sau necesita prezentare la un medic, dincolo de sprijinul online.

Cele mai multe intrebari puse au legatura cu afectiunile de sezon, cu probleme dermatologice, cu patologii articulare, cu alergii, cu afectiuni la copii mici, informatii care altfel pot face mai mult rau daca sunt cautate pe forumuri sau alte publicatii online, fara confirmarea lor de catre un medic specialist.

 

 

Interactiunea medicilor cu pacientii

Medicii respecta aceleasi protocoale pe care trebuie sa le respecte si-n practica lor conventionala. Din pacate, medicina clasica romaneasca inseamna, de multe ori, deficit la capitolul comunicare, pentru ca nu a stat nimeni sa-i invete pe medici cum sa vorbeasca cu pacientul.

Asta ne-a motivat sa reparam pe undeva cu Doclandia acest neajuns, iar abonatii pot vorbi deschis cu medicul lor, 100% confidential si securizat, primind raspunsuri politicoase, profesionale, calde, fara constrangeri de timp sau emotii inerente. Avem un grup medical unde fiecare medic discuta diverse particularitati pentru fiecare caz in parte si modurile prin care s-ar putea aplica si in telemedicina.

Din acest grup "cu usile inchise" fac parte doar o parte din medicii parteneri Doclandia. Urmeaza sa extindem accesul si pentru alti medici pentru a construi impreuna un cod de etica profesionala in medicina digitala. 

 

Nume si cifre

Am inceput cu 50 de medici si am crescut rapid la aproximativ 1000 de medici inscrisi. Ei au toate specialitatile posibile si vor fi activati in luna februarie, cand vom lansa module speciale cu vizite pentru orice specialitate. Orice medic cel putin specialist poate activa pe platforma, dar medicii trebuie sa stie ca sunt atent selectionati, existand un proces riguros de verificare inainte.

Am activat medici cu notorietate, cunoscuti pentru modul lor de comunicare si implicare in problemele pacientilor. Un exemplu este doctorul Razvan Trascu, medic de familie, care are foarte multi abonati si este foarte iubit si de pacientii pe care ii are in cabinetul fizic.

Avem 7000 de utilizatori si cifrele cresc organic de la luna la luna. O parte dintre romani este foarte deschisa, vorbind aici mai ales de corporatisti si tineri cu varste intre 20 - 45 ani. Exista si reticenta, e normal, dar lumea va intelege in timp ca acesta este viitorul. Ne dorim ca Diaspora sa fie in legatura cu medici romani.

Ne dorim ca oamenii din zone defavorizate sa aiba acces la medic. Ne dorim ca persoanele in varsta sa tina un medic aproape si sa accepte ca acel medic nu poate fi deranjat oricand la telefon, ci accesat printr-o solutie standardizata, prin care medicul e si platit pentru munca sa. Mai avem cateva categorii de convins, dar credem ca suntem pe drumul cel bun.

 

Despre sistemul medical romanesc

Lipsa de incredere exista, dar oamenii trebuie sa inteleaga ca, dincolo de toate neajunsurile din sistem, au nevoie de medici si multi sunt extrem de buni in ce fac, ramanand calzi si apropiati de pacienti. E nevoie de diversificare, cu solutii complementare care sa duca la o educatie medicala mai buna, sa usureze gestionarea unor afectiuni, sa participe hotarator la preventia primara.

Riscurile sunt foarte mici atunci cand oamenii inteleg corespunzator platforma si rolul ei in viata lor. Medicul Doclandia va spune clar abonatului cand e nevoie de consult clasic, de prezentare la Unitatea de Primiri Urgente, de investigatii si conduite in plus, pentru ca abonatul sa aiba numai de castigat si sa-si redobandesca sau pastreze starea de sanatate.

 

Provocari

Popularizarea platformei si impunerea ei ca standard in informarea medicala sunt provocari. Migragrea de la vizitele haotice la medic pentru orice intrebare spre vizite online, anuland dezanvantaje ca trafic, gasire loc de parcare, timpul pierdut din sala de asteptare, timpi mici de consultatie efectiva si asteptari de 2-3 saptamani pentru o vizita la medic. Migrarea de la informarea pe site-uri dubioase sau forumuri unde fiecare isi da cu parerea - neavizata! -  spre o platforma unde exista acces direct la mintea de aur a medicului.

 

Investitia de 500.000 de euro

Pana la sfarsitul anului viitor ne propunem sa ajungem la break-even. Avem in plan proiecte ambitioase de investitii in acest an, fonduri proprii si private equity din partea unor investitori strategici cu care suntem in discutii.

 

Ce va propuneti mai departe?

2500 de medici activati. 20.000 de abonati. Si lansarea Doclandia pe cel putin o piata externa. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related