Reinventarea unei legende

Reinventarea unei legende

Noul G impresionează prin performanță, sistemele de asistență de ultimă generație, manevrabilitatea extraordinară și nivelul de siguranță. În același timp, noua suspensie, modurile de conducere DYNAMIC SELECT, funcția “G-Mode” și cele 3 diferențiale blocabile 100% îmbunătățesc nu doar confortul la rulare, cât și agilitatea autoturismului, indiferent de terenul parcurs.

 

"Noua Clasa G rescrie standardele în toate privințele – atât la nivel de performanță on & off-road, cât și în ceea ce privește confortul și telematica. Cel mai longeviv model de producție de serie al Mercedes-Benz este echipat ideal pentru a-și continua povestea de succes. Concret, noul G este în continuare un  G autentic, dar îmbunătățit”, a declarat Ola Källenius, membru al board-ului Daimler AG, Research & Development, Mercedes-Benz Cars.

 

Dezvoltarea noului model a adus cu sine o suită de provocări pentru echipa Mercedes-Benz.

“Îmbunătățirea la nivel tehnologic a unei legende, cum este cazul Clasei G, a fost deopotrivă o provocare și o oportunitate. Fiecare piesă și fiecare șurub au fost analizate cu atenție maximă”, a explicat Dr. Gunnar Güthenke, Head al Off-Road Product Group în cadrul Mercedes-Benz.

“La nivelul caroseriei, principala noastră preocupare a fost creșterea rigidității autovehicului, cât și elementele conectoare dintre șasiul tip scară, pe de-o parte, și suspensie și trenul motor, pe de cealaltă”.

 

Noul G va fi lansat oficial pe piață în luna iunie 2018, prețurile în România începând de la 107.451 euro (TVA inclus), rămânând astfel la un nivel similar cu versiunea precedentă. Specificația include o suită de dotari noi, precum farurile față LED, sistemele de asistență la conducere, interiorul exclusivist și ultra-rafinat, cu scaune din piele, cât și noua suspensie. Pentru cei mai exigenți clienți, Mercedes-Benz pune la dispoziție dotări opționale precum pachetul Exclusive Interior Plus, cu elemente ornamentale din piele pe panourile portierelor, pentru un plus de rafinament și exclusivitate.

 

Reinterpretarea modernă a Clasei G

Clasa G, vehiculul off-road de lux al Mercedes-Benz, este un etalon la nivel global cand vine vorba de design. Aspectul exterior al SUV-ului nu a suferit schimbări semnificative din 1979 până în prezent. Elemente reprezentative ale modelului continuă să aibă funcționalitățile tradiționale, adăugate la aspectul unic al Clasei G. Toate acestea se regăsesc și la noua versiune: mânerul inconfundabil al portierei și sunetul caracteristic la închiderea portierei, ornamentele cu rol de protecție sau roata de rezervă expusă pe ușa portbagajului și indicatoarele de direcție proeminente. Astfel de trăsături extraordinare ale vehiculului, alături de numeroasele linii și unghiuri drepte vizibile la exterior, contribuie la aspectul consacrat al modelelor Clasa G.

Designul actualizat al Clasei G urmărește filosofia Sensual Purity a brandului, rămânând totodată fidel caracterului autentic și inconfundabil original. Drept rezultat, poziționarea exterioară a balamalelor portierelor și capota specifică legendarului model sunt trăsături preluate la nivelul noii generații. Prin cea mai recentă modernizare, legenda off-road – care a fost îmbunătățită constant din punct de vedere tehnic în ultimele decenii, însă vizual, a rămas aproape neschimbată - face saltul în noua eră, atât din punct de vedere al tehnologiei de la bord, cât și al formei. Noul G este mai lung cu 53 mm și mai lat cu 121 mm, având o prezență chiar mai robustă decât anterior, atât în condiții de on-road, cât și off-road.

Mai mult decât oricând, noua Clasa G pare să fie “turnată” dintr-o singură bucată. Toate suprafețele autoturismului sunt mai întinse, aparent mai tensionate, în timp ce calitatea suprafețelor a fost adusă la un nou nivel. Astfel, rezultatul este evident la nivelul îmbinărilor mai înguste și mai precise, cât și al tranzițiilor mai armonioase între componentele caroseriei. În plus, arcadele roților și barele de protecție sunt integrate mai ușor în designul caroseriei, rezultatul fiind un aspect mai omogen și fluid al liniilor caroseriei.

 

Interior: legendă autentică

În timp ce la exterior a fost păstrat aspectul clasic, emblematic al Clasei G, interiorul noii generații a fost modernizat fundamental, reinterpretând moștenirea vehiculului clasic și reflectând aspectul exterior în habitaclu. Prin caracterul său puternic de off-road și dotările luxoase, Clasa G are deja o tradiție importantă în ceea ce implică îmbinarea celor două extreme într-o simbioză armonioasă. Calitatea superioară a materialelor utilizate este inconfundabilă de la prima vedere și atingere. Fiecare detaliu este finisat manual, cu finețe absolută. 

Există numeroase trăsături de design exterior reprezentate la interiorul noii generații. Forma rotundă a farurilor din față, spre exemplu, este duplicată de forma gurilor laterale de ventilație. Similar, în cazul indicatoarelor consacrate, transpuse în forma difuzoarelor de sunet. Printre trăsăturile consacrate ale noului G se regăsesc și mânerul dinaintea pasagerului față al mașinii, cât și cele 3 comutatoare pentru diferențialele blocabile, accentuate cu finisaje cromate. Ambele au fost optimizate meticulos și păstrate drept trăsături caracteristice.

 

Panoul de instrumente, complet redesenat și aranjat foarte clar, are în dotarea standard cadranele analogice rotunde, astfel că împătimiții instrumentelor clasice rotunde nu vor fi dezamăgiți. Similar cu modelele Clasa E și Clasa S, panoul de instrumente poate include opțional un display mare, afișându-i șoferului informațiile dorite în câmpul vizual direct al acestuia. În acest caz, cele două ecrane de 12,3 inch se îmbină vizual într-un afișaj comun de tip Widescreen Cockpit. Șoferii pot alege între trei stiluri diferite de afișaj – "Classic", "Sport" și "Progressive" – și își pot configura totodată informațiile și modul de afișaj cel mai potrivit pentru nevoile lor individuale.

Datorită impulsurilor haptice și a feedback-ului sonor de la nivelul boxelor, șoferii pot utiliza touchpad-ul cu ajutorul butonului central din consola de bord fără a pierde contactul vizual cu drumul. Opțiunile de input sunt completate de taste cu funcții simplificate pentru cele mai des utilizate funcționalități, cât și prin panoul de control (opțional) pentru sistemele de asistență la conducere, panou poziționat deasupra comutatorului rotativ de control al luminii. La bord, șoferul este poziționat aproape de parbriz, având o foarte bună vizibilitate din spatele volanului.

 

Mai mult spațiu

Noile dimensiuni ale Clasei G îi ajută nu doar pe șofer și pe pasagerul din dreapta sa, cât și pe ocupanții locurilor din spate.

Principalele modificări la nivel de dimensiuni ale noului G sunt:

 

Scaunele din spate pot fi rabatate la 60, 40 sau 100 procente. Locurile din Clasa G sunt echipate standard cu numeroase funcționalități dedicate confortului pasagerilor și au, totodată, un design ergonomic, oferind un suport lateral și confort suplimentare, față de modelul precedent. Trăsăturile includ funcția Memory pentru scaunul șoferului, încălzărea în scaunele din față și din spate, cât și tetierele de lux pentru scaunele din față. Confortul la rulare poate fi suplimentat prin pachetul de scaune active Multicontour, care cuprinde, în plus față de scaunele speciale multicontur, funcționalități precum programe de masaj, control al temperaturii scaunelor și încălzirea rapidă a acestora.

În plus, această variantă oferă suport lombar ajustabil electric pentru șofer și pentru pasagerul din față. Secțiunile laterale ale șezuturilor și spătarelor scaunelor includ camere cu aer care se umplu sau se golesc continuu, în funcție de stilul de conducere, oferind astfel un suport îmbunătățit pentru șofer și pasagerul din dreapta acestuia, cât și un plus de suport lateral la virare. Pachetul de scaune față active Multicontour sunt recomandate de experți ortopedici din cadrul organizației germane specializate la nivelul coloanei vertebrale "Aktion Gesunder Rücken e.V.".

 

Off-road: legenda se auto-depășește

Scopul principal al dezvoltării noii generații a fost redefinirea calității manevrabilității autoturismului, atât on-road, cât și off-road. Obiectivul a fost îndeplinit: noul G se comportă mai bine ca oricând în condiții off-road, devenind totodată semnificativ mai agil, dinamic și confortabil în condiții on-road, față de modelul precedent. G-ul rămâne astfel un adevărat G – datorită șasiului său standard tip „scară”, celor trei diferențiale 100% blocabile și reducerii rapoartelor transmisiei în modulul LOW RANGE, ideal pentru condiții off-road.

Noua suspensie este rezultatul colaborării dintre Mercedes-Benz G GmbH și Mercedes-AMG GmbH. Rezultatul este o suspensie independentă cu dublă articulație la nivelul punții față în combinație cu o punte rigidă pe spate. În timpul etapelor de dezvoltare a modelului, inginerii au acordat atenție fiecărui milimetru, deoarece performanța off-road este adesea sinonimă cu o gardă maximă la sol. Modul în care lucrează punțile contribuie decisiv la acest lucru, iar, în plus, un braț de rigidizare suplimentar este montat în compartimentul motor.

Componentele punții față cu dublă articulație sunt fixate direct pe șasiul tip “scară” fără un subcadru. Punctele de prindere la nivelul articulației inferioare sunt poziționate cât mai sus cu putință, asigurând astfel o manevrabilitate foarte bună în condiții off-road. În mod specific pentru Clasa G, noua punte față a fost proiectată atât de robust încât performanțele și capacitățile off-road ale predecesorului său sunt egalate și, în anumite cazuri, îmbunătățite.

Echipat mai mult decât adecvat și cu o gardă la sol de 270mm la nivelul punții față, Clasa G abundă în potențial pentru off-road. Cifrele vorbesc de la sine:

  • capacitate de urcare de până la 100%, pe suprafețe adecvate;
  • garda la sol dintre axe atinge acum 241 milimetri, cu 6 milimetri mai mult decât anterior; adâncimea maximă la deplasarea prin vad este mai mare cu 10 centimetri, fiind acum de 70 centimetri;
  • unghi înclinare laterală de 35°, cu 7° mai mult decât în cazul predecesorului;
  • unghi degajare de 30°, unghi atac de 31°, cu 1° mai mult față de generația anterioară;
  • unghiul de rampă este acum de 26°, cu 1° mai mare decât anterior;

 

Suspensia independentă a permis îmbunătățirea rigidității părții frontale a caroseriei. Bara fixă transversală, cunoscută sub termenul de pod de suspensie, conectează capetele superioare ale amortizoarelor și automat îmbunătățește rigiditatea torsională a șasiului tip “scară”.

În spate, spre deosebire de modelul predecesor, noua punte rigidă este controlată prin intermediul celor patru brațe longitudinale situate pe fiecare parte a autovehicului și bara Panhard. Astfel, rularea pe condiții de drum este chiar mai confortabilă. Pe terenuri accidentate, cursa suspensia are o cursă de 82mm la presare prin șoc și 142mm la descărcare, la care se adaugă garda la sol de 241mm la nivelul punții spate, îmbunătățind siguranța la rulare chiar și în condiții extreme.

 

À la carte: "Comfort", "Sport", "Individual" sau "Eco"

Programul DYNAMIC SELECT este acum disponibil cu până la cinci moduri diferite de conducere, pentru Clasa G. Astfel, la simpla acționare a unui buton, este permisă ajustarea caracteristicilor autovehicului, de la motor și transmisie, până la suspensie, direcție și sisteme de asistență, totul în funcție de preferințele șoferului. Cele patru programe -  "Comfort", "Sport", "Individual" și "Eco" – pot fi setate cu ușurință prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT. În modul "Eco", stilul de conducere este ajustat pentru optimizarea consumului. Spre deosebire, în modul "Sport", rapoartele transmisiei automate, răspunsul motorului la accelerare, parametrii sistemului  electric de direcție și ale clapetei evacuării sunt modificate. Modul "Individual" le permite șoferile configurarea setărilor vehicului după propriile preferințe.

DYNAMIC SELECT asigură așadar numeroase opțiuni, în combinație cu noua suspensie și dotarea opțională Adaptive Damping System. Prin intermediul acestora, șoferul poate modifica parametri de amortizare la nivelul suspensiei în modurile “Sport” și “Comfort”, prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT.

Concret, noul G detectează particularitățile drumului și setează nivelul ideal de amortizare, permițând inclusiv ajustarea rigidității amortizoarelor, spre exemplu, sau creșterea agilității Clasei G, în modul “Sport”.

 

Noul G-Mode" găsește drumuri chiar și acolo unde acestea nu există

Una dintre premisele pentru îmbunătățirea capabilităților off-road este noul „G-Mode". Clasa G trece la „G-Mode" independent de programul de conducere ales, imediat ce sunt activate unul dintre cele trei diferențiale blocabile sau funcția LOW RANGE. Acest modul off-road adaptează amortizarea reglabilă a șasiului și a direcției precum și caracteristica de accelerare, evită schimbările inutile de viteze și asigură o performanță maximă în condiții off-road. O mică pictogramă sub formă de „G" se aprinde discret în panoul de instrumente. Clasa G depășește cu lejeritate obstacolele majore aflate în calea sa și, chiar și pe un teren extrem de accidentat, șoferul nu trebuie să tragă puternic de volan pentru o manevrare precisă a autoturismului, primind totodată feedback excelent asupra capacității de tracțiune a autoturismului, în funcție de natura suprafeței parcurse.

 

On-road: agil, confortabil, superior

Performanțele noului model includ nu doar robustețea și ușurința la deplasarea în off-road, ci și dinamica sporită și confortul la rularea pe șosele. Datorită designului noii punți față, performanța on-road a Clasa G a fost îmbunătățită considerabil. Astfel, “G-ul” este deopotrivă agil și confortabil, asigurându-i șoferului un plus de valoare în ceea ce privește manevrabilitatea vehiculului. De asemenea, autoturismul de teren își păstrează cu mai mare lejeritate trasa în condiții de off-road, fiind deopotrivă agil și ușor de manevrat.

 

Utilizând un prototip digital, inginerii au realizat simulări la nivelul comportamentului la utilizare al anumitor componente și sisteme, cu scopul de a identifica locurile care permit utilizarea unor materiale de construcție mai ușoare. „Dieta” a dat rezultate, noul G fiind mai ușor cu circa 170kg decât modelul precedent. Rețeta succesului a constat în utilizarea unui nou mix de materiale, incluzând componente din oțel și aluminiu dur și ultra-dur, dar și în îmbunătățirea proceselor de producție de la uzina Magna Steyr din Austria. Structura caroseriei este acum realizată dintr-o varietate de piese de oțel cu durități diferite, în timp ce aripile, capota și portierele sunt realizate din aluminiu.

Pentru a putea păstra balamele exterioare și mânerele tipice Clasei G, dezvoltatorii le-au modificat pentru a se potrivi noului design, bazat pe utilizarea aluminiului. Montanții A și B sunt acum realizați din oțel extra-dur. Cu toate acestea, scăderea greutății nu este în niciun fel sinonimă cu reducerea stabilității, ci dimpotrivă – rigiditatea torsională a șasiului și a caroseriei a fost îmbunătățită cu aproximativ 55 procente față de versiunea anterioară, de la 6.537 la 10.162 Nm/grad. Alături de îmbunătățirea dinamicii și a confortului la rulare, noutățile se traduc printr-o izolare fonică superioară, printre altele, efectul pozitiv generat de reducerea nivelurilor de zgomot și de vibrații fiind evident la interior.

 

Puternic și eficient

În noul G (consum mixt de carburant: 12,3 l/100 km; nivel emisii CO2: min. 189 g/km, max. 289 g/km), motorul ultra-performant V8 pe benzină cu cilindreea de 4.0l asigură  puterea vehiculului. Noul motor biturbo produce 422 CP (310 kW) și un cuplu maxim de 610 Nm între 2.000 și 4.750 rpm.

 

Noua transmisie automată

Pentru transmiterea puterii, cutia de viteze automată 9G-TRONIC cu convertizor de cuplu a fost adaptată pentru a satisface nevoile legendei off-road. Astfel, dezvoltatorii au reușit să reducă timpii de schimbare și de răspuns ai transmisiei în 9 trepte cu ajutorul unei aplicații software dedicate. Transmisia cu raporturi cu acoperire largă nu doar că facilitează condusul mai silențios și mai confortabil, în special la turații scăzute, dar contribuie totodată la reducerea consumului de carburant.

 

Pe cât de direct e posibil, pe cât de indirect este necesar

În dotarea standard, noul G este echipat cu o casetă de direcție electro-mecanică cu cremalieră și pinion, permițând astfel integrarea unor sisteme de asistență la conducere precum Parking Assist. Mai mult, caseta de direcție electro-mecanică utilizează mai puțină energie decât sistemul de virare asistat hidraulic. În funcție de modul de conducere, poate fi utilizată una dintre cele trei setări caracteristice de virare, respectiv Comfort, Sport sau Off-road. Astfel, capacitatea de virare este perfect ajustată condițiilor de drum, putând fi pe cât de directă cu putință, dar și pe cât de indirectă este necesar.

 

Mai puternic decât timpul

Clasa G este modelul de vârf în materie de vehicule off-road de lux. Nu doar că acesta este autoturismul de serie cu cel mai lung palmares de producție în serie din istoria Mercedes-Benz, dar și strămoșul tuturor SUV-urilor care poartă steaua Mercedes-Benz – moștenirea fiind totodată motivul pentru care toate modelele off-road ale Mercedes-Benz au litera G inclusă în denumire.

 

Ce a început în 1972 ca un acord de colaborare între Daimler-Benz AG și Steyr-Daimler-Puch în orașul austriac Graz, este astăzi o poveste plină de superlative și recorduri semnificative. Încă de la primul concept, Clasa G a fost un autoturism unic. Echipa a proiectat un vehicul impresionant din punct de vedere al capabilităților off-road, dar în același timp atrăgător pentru clienții interesați de un vehicul sigur și complet echipat, potrivit pentru utilizarea în scopuri recreaționale. Tracțiunea integrală și diferențialele 100% blocabile au fost de asemenea parte a caracteristicilor Clasa G încă de la prima versiune, similar șasiului tip scară.

La momentul lansării sale pe piață, în primăvara anului 1979, Clasa G a fost disponibil cu 4 motorizări diferite, ce produceau între 72 CP (53 kW) și 156 CP (115 kW). Clienții aveau, totodată, opțiunea unei variante de caroserie decapotabilă cu ampatament scurt, cât și modele cu caroseria tip break, cu ampatament scurt sau lung. În 1989, vehiculele din modelul de serie 463 au marcat începutul unui proces evoluționar al autoturismului de teren care nu s-a rezumat niciodată doar la actualizarea la standardul tehnologic la nivelul industriei. Această evoluție a adus, totodată, o creștere constantă a bazei de împătimiți și pasionați ai Clasa G, subliniind caracterul de vehicul exclusivist potrivit oricărei utilizări. De asemenea, începând cu 1993, vehiculul a primit o denumire oficială: Clasa G.

Modelele Clasa G utilizate pentru “Papamobil” sunt recunoscute la nivel internațional. Modelul Mercedes-Benz 230 G, vopsit în culoarea sidef și cu elemente speciale, transparente, ale caroseriei, l-a acompaniat pe Papa Ioan Paul al 2-lea în nenumărate călătorii începând cu anul 1980.

 

A 25-a aniversare a Clasa G a fost marcată de apariția pe piață a unui model deosebit, perfecționat de Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Motorul său puternic în 8 cilindri (putere de 476 CP/350 kW, cuplu de 700Nm) i-a conferit autoturismului de teren un nivel de performanță fără precedent, demonstrând totodată potențialul fantastic al Clasei G.

Modelul G 500 4x4² din 2015 a adăugat în ecuație finisajele de lux la interior, cât și o gardă la sol de 45cm, baza unor performanțe off-road formidabile. Începând cu 2015, gama designo manufaktur a oferit clienților opțiunea de a-și personaliza complet „G-ul” – utilizând variante exclusive de echipare combinate perfect.

Datorită Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, legendarul Clasa G s-a reinventat în 2017. Prin excelentul motor V12 (consum mixt carburant: 17,0 l/100km, nivel emisii CO2: 397g/km), axele portale, acoperișul textil acționat electric și decorațiunile exclusiviste ale compartimentului posterior, acest vehicul all-terrain super-special, a cărui producție este limitată la 99 unități, îndeplinește așteptările celor mai exigenți clienți, fiind probabil cea mai exclusivistă formă a plăcerii resimțite la rularea cu plafonul coborât.

Vara lui 2017 a adus totodată marcarea bornei celui de-al 300.000-lea Clasa G produs în Graz – un Mercedes-Benz G 500 in designo de culoarea Mauritius blue, cu scaune de piele și cusături de culoarea albă (consum mixt carburant: 12,3l/100km, nivel emisii CO2: 289 g/km). Echipat cu o gamă largă de trăsături off-road, incluzând anvelopele all-terrain montate pe jantele de culoare neagră cu diametrul de 16 inch și sistemul de bare transversale de pe plafon, vehiculul aniversar s-a îmbarcat în noi aventuri în această vară. Fanii Clasei G din jurul lumii au determinat specificațiile noului model, votând pentru dotările și decorațiunile favorite pe pagina oficială de Facebook a Clasei G. Aventurile și deplasările viitoare ale modelului Clasa G cu numărul 300.000 pot fi urmărite pe rețelele sociale.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related