Compania își extinde parteneriatul cu Alliance for a Healthier Generation printr-o serie de obiective setate pentru 120 de țări cu scopul de a dezvolta meniurile Happy Meal.
McDonald’s anunță promisiunea globală față de familii printr-un plan de creștere global, care se concentrează pe meniurile pentru copii, pe promovarea lecturii și pe sprijinul acordat familiilor prin intermediul Fundației pentru Copii Ronald McDonald. Până în 2022, compania va dezvolta meniul Happy Meal în 120 de țări prin oferirea unei varietăți de produse realizate din ingrediente simple și prin comunicarea transparentă, responsabilă și inovatoare a tuturor informațiilor nutriționale ale produselor, cu scopul de a crește vânzările produselor recomandate pentru Happy Meal.
“Suntem unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de restaurante din lume și ne asumăm responsabilitatea pe care o avem față de familii și față de produsele pe care le oferim clienților, promovând lectura și oferind sprijin familiilor care au nevoie de noi prin intermediul Fundației pentru Copii Ronald McDonald. Având în vedere deschiderea pe care o avem, ne dorim ca toate acțiunile pe care urmează să le implementăm să ofere mai multe opțiuni clienților noștri și să aducem și mai multe beneficii milioanelor de familii care ne vizitează restaurantele, ca un pas important în dezvoltarea companiei McDonald’s.”, Steve Easterbrook, McDonald’s President and CEO .
În 2013, McDonald’s a încheiat un parteneriat cu asociația non-profit Alliance for a Healthier Generation (Healthier Generation) cu scopul de a dezvolta un plan pentru cele mai mari 20 de piețe în care e prezent. Obiectivul principal este creșterea consumului de fructe, legume, apă și lactate slabe în grăsimi, iar majoritatea țărilor au înaintat deja în implementarea acestor promisiuni. Astfel, compania continuă parteneriatul cu Alliance for a Healthier Generation, cu 5 obiective pentru dezvoltarea meniurilor Happy Meal până în 2022:
1. Oferirea unor meniuri echilibrate
Pe baza unor criterii de nutriție riguroase, obiectivul companiei până în 2022 este de a se asigura că cel puțin 50% dintre meniurile Happy Meal promovate pe meniurile din restaurante, de pe ecranele kiosk-urilor digitale și din aplicația mobilă, respectă Criteriile Globale de Nutriție pentru meniurile Happy Meal: cel mult 600 de calorii, 10% grăsimi saturate, 650g sodiu și 10% zahăr. În prezent, 28% din combinațiile Happy Meal oferite în restaurante în cele mai importante 20 de piețe îndeplinesc criteriile de nutriție globale. Pentru a ajunge la un procent de peste 50%, vor fi implementate schimbări la nivelul produselor oferite în Happy Meal, vor fi introduse noi oferte de produse și vor fi scoase sau înlocuite anumite produse din meniurile Happy Meal. În România, clienții pot alege salată și felii de măr la meniurile Happy Meal, în Italia a fost introdus un nou produs pentru meniul Happy Meniu – „Junior Chicken”, un sandviș cu piept de pui la grătar, în Australia se analizează noi opțiuni de legume și proteine care pot fi introduse în meniu, iar în Franța se caută noi opțiuni de legume care pot fi introduse în meniu
2. Ingrediente simple
Preferințele clienților evoluează constant, de aceea McDonald’s prioritizează simplificarea ingredientelor folosite în prepararea produselor din meniurile Happy Meal, prin înlăturarea aromelor artificiale, a coloranților și a conservanților artificiali. Un exemplu în acest sens este România, unde produsele din meniurile Happy Meal nu conțin conservanți și coloranți artificiali, dar și Franța, SUA și Canada.
3. Transparență în Informațiile Nutriționale pentru meniurile Happy Meal
McDonald’s face eforturi constante pentru a răspunde dorințelor și nevoilor clienților de a avea acces la informațiile nutritive despre produsele oferite în restaurante. Astfel, compania are ca scop prezentarea tuturor informațiilor nutriționale pentru produsele din meniurile Happy Meal pe toate canalele de comunicare McDonald’s (website-uri și aplicații mobile de comandă, acolo unde este cazul). În România, clienții au acces la toate informațiile despre ingredientele folosite în prepararea produselor de la McDonald’s atât pe site-ul www.mcdonalds.ro și în aplicația mobilă McDonald’s, dar și în toate restaurantele din țară
4. Comunicare responsabilă
Toată comunicarea Happy Meal destinată copiilor va respecta criteriile de nutriție globale și va continua să respecte toate promisiunile locale și regionale cu privire la publicitatea pentru copii. În România, McDonald’s este parte a initiațivei EU Pledge (un set de norme privind publicitatea produselor alimentare destinate copiilor) și unul dintre principalii susținători încă din noiembrie 2011.
5. Utilizarea unei comunicări inovatoare pentru creșterea vânzărilor de produse care conțin ingredientele recomandate pentru meniurile Happy Meal
McDonald’s își asumă responsabilitatea de a avea un impact pozitiv prin utilizarea unei comunicări inovatoare și prin crearea unor noi instrumente bazate pe tehnologii noi (cum sunt kiosk-urile digitale și aplicațiile mobile), toate cu scopul de a crește vânzările de fructe, legume, cereale, proteine, apă și lactate slabe în grăsimi în meniurile Happy Meal. Acest obiectiv presupune promovarea celor mai bune exemple de comunicare și a celor mai bune rezultate ale comunicării la nivel global.
“Încă de la început, Healthier Generation a știut că parteneriatul cu McDonald’s poate influența în bine opțiunile pe care le au copiii pentru mese. Anunțul făcut astăzi reprezintă un progres semnificativ care are un impact asupra caloriilor, grăsimilor saturate, sodiului și zahărului pe care le consumă copiii în Happy Meal, dar ne dorim și promovarea consumului de apă. Setăm astfel un standard înalt și sperăm să ne urmeze și alți lideri din domeniu.”, Howell Wechsler, Chief Executive Officer of Alliance for a Healthier Generation.
“Ca mamă și nutriționist, știu că urmează un moment important pentru companie și cred că obiectivele pe care ni le-am propus împreună cu Alliance for a Healthier Generation vor avea un impact pozitiv asupra familiilor din țările în care suntem prezenți. Eforturile noastre au dus la schimbări foarte mari și scopul nostru este să ajutăm familiile să aibă mai multe opțiuni atunci când ne vizitează, pentru a reuși să facem o diferență notabilă în viețile lor.”, Julia Braun, MPH, Registered Dietitian and Head of Global Nutrition la McDonald’s.
Aceste promisiuni se aplică tuturor țărilor în care McDonald’s este prezent, dar rezultatele acțiunilor vor fi raportate doar de cele mai mari 20 de țări, care reprezintă aproape 85% din vânzările companiei la nivel global. McDonald’s va lucra îndeaproape cu Alliance for a Healthier Generation și cu o a treia parte independentă, pentru a măsura și raporta progresul acțiunilor o dată la doi ani.
Programul “Happy Meal Readers”
Prin noile acțiuni, McDonald’s va continua să promoveze lectura în rândul familiilor. Începând cu 2001, compania a distribuit peste 370 de milioane de cărți în Happy Meal. Programul “Happy Meal Readers” continuă să se dezvolte și, până în 2019, copiii din peste 100 de țări vor putea alege la fiecare meniu Happy Meal câte o carte sau o jucărie.
Fundația pentru Copii Ronald McDonald
De peste 40 de ani, McDonald’s încearcă să ajute familiile care au copii internați în spitale. Compania se implică activ în proiecte de caritate și, prin intermediul restaurantelor din toată lumea, încearcă să strângă fonduri pentru susținerea și creșterea proiectelor. Fundația pentru Copii Ronald McDonald ține familiile împreună în peste 364 de Case Ronald McDonald, 227 de camere de joacă Ronald McDonald și 49 de centre mobile Ronald McDonald în 64 de țări. Doar anul trecut, Fundația a reușit să acorde sprijin și resurse pentru peste 500.000 de copii și familii. Astfel, restaurantele McDonald’s au susținut activitatea Fundației oferind 2.4 milioane de nopți de cazare în cartiere și comunități din toată lumea.