Modelul de business cu produse fizice pe Amazon a ajuns la peste 50 milioane de USD, în România

Modelul de business cu produse fizice pe Amazon a ajuns la peste 50 milioane de USD, în România

Amazon a creat un nou domeniu de activitate, iar acest model de business a ajuns deja în România la cifre de minim 50 de milioane de USD pe an. Sellerii de succes din top 10 au realizat anul trecut vânzări de peste 25 de milioane de USD. În contextul creșterii accelerate a numărului de cumpărători de pe Amazon.com și numărul celor care își doresc să facă bani din listarea produselor a crescut considerabil. Acest nou mod de business atrage tot mai mulți oameni prin flexibilitatea pe care o oferă. 

"Platforma Amazon în momentul de față este cel mai simplu mod de a porni o afacere în domeniul comerțului electronic datorită resurselor pe care le oferă, fiind cel mai mare retailer din lume. Prin serviciul FBA, vei avea un stoc în depozitele Amazon care ajunge acolo direct de la furnizor, iar comenzile vor fi prelucrate de angajații Amazon. Astfel, vei putea administra afacerea din orice loc unde ai un calculator cu conexiune la internet. Pentru independența și modalitățile nelimitate de scalare va fi însă nevoie să-ți diversifici canalele de vânzare, Amazon rămânând o parte importantă din ele", explică Sergiu Nichitean (fondatorul comunității amazon-seller.ro).

 

Acesta va lansa împreună cu Creative Business Management un curs dedicat celor care vor să înceapă o afacere pe Amazon, pe 24-25 martie la Bucureşti. Amazon Business Boost este răspunsul pe care Sergiu Nichitean îl dă unei comunităţi din ce în ce mai interesate de acest subiect. Participanţii vor avea posibilitea de a afla direct de la trainer care sunt oportunităţile testate de el în acest business.

Pentru început o persoană care își dorește să înceapă un business pe Amazon trebuie să aibă un calculator cu o conexiune la internet, iar cunoștințele de vânzări și marketing prezintă un avantaj, dar nu sunt obligatorii pentru că se vor învăța pe parcurs.

În ceea ce privește calitățile unui antreprenor de succes, Sergiu Nichitean este de părere că:

"O persoană care vrea să vândă pe Amazon în primul rând trebuie să aibă un mindset potrivit pentru business în general și să fie dornic să învețe. Este important să aibă determinarea să nu se dea bătut atunci când vor apărea inevitabilele obstacole și să fie dispus să își asume niște riscuri".

 

Trainerul și antreprenorul a oferit și câteva sfaturi celor care își doresc să se lanseze în acest domeniu:

"Ca și proprietăți fizice, target-ul pentru un produs ușor de lansat pe Amazon este să fie mic, ușor și cu puține părți mobile. Prețul de vânzare este recomandat să se încadreze între 15-70 USD. La fel de importantă este și situația nișei, aceasta trebuie să aibă o cerere cât mai mare și o concurență cât mai mică".

 

Alegerea eronată a nișei este cel mai mare risc pe care și-l asumă cei care încep un business în acest nou domeniu. În topul categoriilor care conțin oportunități majore de afaceri se află casa și bucătărie, sport și outdoors, copii, unelte și produsele pentru animalele de companie.

Un seller pe Amazon are trei modalități de a activa: ca persoană fizică, firmă în România sau firmă în SUA. Pentru cineva aflat la începutul business-ului este recomandată prima variantă care presupune o simplificare a birocrației. În acest caz listarea produselor pe Amazon se realizează similar cu cea a vânzării ocazionale pe OLX. Veniturile suplimentare trebuie declarate în declarația 600 și trebuie plătit impozitul aferent.

Următorul pas, după stabilirea tipului de business, recomandat pentru cei care își doresc să își crească afacerea este înființarea unei firme fie în România, fie în Statele Unite ale Americii. Ambele opțiuni prezintă atât avantaje, cât și dezavantaje, iar taxele sunt plătite către statul din țara în care este înființată firma.

Sergiu Nichitean recomandă celor care vor să vândă produse pe Amazon să înceapă în funcție de viteza cu care își doresc să crească de la 2000-5000 de dolari al căror profit să îl reinvestească în ritmul natural al creșterii. Pentru o creștere mai mare a afacerii este necesar să fie accesate și alte canale de vânzări precum un site propriu sau alte platforme de comerț electronic ca eBay.

Experiența lui Sergiu ca antreprenor este împărtășită în cadrul cursului intensiv „Amazon business boost” ce va fi lansat pe 24-25 martie, împreună cu agenția de training Creative Business Management.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related