Pe 7 și 8 martie a avut loc evenimentul de referință TeCOMM eCommerce Conference&Expo unde peste 350 de proprietari ai magazinelor online și specialiști în e-commerce și-au dat întâlnire pentru a lua parte la 2 zile de eveniment, 18 ore de conținut premium în 5 săli de conferință.
Cea de a 11-a ediție a pus accentul pe importanța digitalizării în eCommerce, ultimele tehnologii apărute în materie de inteligență artificială, dar și cum să transformi marketingul în cel mai mare aliat al magazinului online. În cele două zile de eveniment, participanții au avut posibilitatea să ia parte la prezentări purtate de cei mai mari jucători internaționali în eCommerce și au avut ocazia să se implice în dezbateri active și în prezentări interactive.
Dezbateri active purtate de liderii în eCommerce naționali și internaționali
Prima zi a fost dedicată conferinței plenare împărțită în discuții libere și prezentări susținute de către marii piloni în eCommerce precum eBay, Google, Retargeting.biz, Site Tuners, Holition sau DHL.
Ilya Kretov, General Manager, Russia and Emerging Europe @eBay a prezentat statistici și o analiză comparativă completă pe segmente de industrii axată pe tendința vendorilor români de a vinde în întreaga pe eBay. Compania și-a propus să-și crească prezenţa, iar România este una dintre ţările care se află pe lista eBay ca prioritate din punct de vedere al dezvoltării businessului.
Rareș Bănescu, Founder & CEO @ Retargeting.biz în cadrul prezentării „AI at your fingertips” a realizat o trecere în revistă a progresului AI și a prezentat faptul că atât Siri, Cortana, Alexa sau Assistant iau decizii simple, adaptate comportamentului utilizatorului. De la nevoile simple de zi cu zi, la self driving cars până la piețe de tranzacționare, AI devine tot mai prezent la nivel global. Rareș Bănescu a prezentat importanța AI în eCommerce, pe care o putem avea la dispoziția noastră.
Prin prezentarea sa, Marcin Misztal, Head of Channel Partnerships Development CEE @ Google Marketing Solutions, a prezentat participanților următoarele concluzii:
- Comportamentul consumatorului: curios, cu nevoi multiple, nerăbdător;
• În ultimii doi ani, căutările Google pentru formula „cel mai bun" au crescut cu 80% pe mobil;
• Căutările de review-uri cu privire la produse au crescut cu 35%;
• Au crescut căutările care cuprind „near me";
• Cu 80% mai mulți utilizatori caută online pe mobil recomandări de tipul „is... worth it", în timp ce formularea „where to buy" crește cu 85%.
Momentul când Tim Ash – Digital Marketing Keynote Speaker & Expert @ Site Tuners a urcat pe scenă a fost pe măsura așteptărilor. Tim Ash a prezentat tematica: „Este irațional! De ce vânzarea către partea stângă a creierului nu va funcționa?”
"Cea mai mare parte din creierul tău este implicat în procesarea vizuală. Partea vizuală nu este pasivă - ai 10x mai mulți neuroni care merg de la creier la ochi decât invers. Uneori trebuie să subliniezi lucrurile care sunt diferite, nu cele care sunt asemănătoare. Trebuie să faci opțiunile vizuale mai ușoare." a declarat Tim Ash în exclusivitate pentru TeCOMM.
Tematici abordate la TeCOMM
Cea de a doua zi, 8 martie, a fost împărțită în workshopuri purtate în 4 săli dedicate marketerilor ce au luat parte la un curs intensiv susținut de vocea conversiilor online Tim Ash – top 10 marketeri online în lume.
Începătorii în marketing sau cei care au deja o experiență în spate le-au fost pregătite workshopuri concentrate pe dezbateri și prezentări pline de conținut premium.
Proprietarii de magazine online au avut o sală dedicată, TeCOMM Cross-Border Forum, în care au putut discuta și găsi soluții pentru dezvoltarea afacerii lor la nivel internațional. S-au discutat subiecte privind provocările concrete de business și posibilități de extindere a magazinelor online și a furnizorilor de servicii.
Cele mai cunoscute companii au interacționat în cadrul zonei expoziționale
Zona expozițională a fost o componentă esențială pentru toți cei care activează în comerțul electronic: comercianții și furnizorii de servicii au beneficiat în aceste două zile de trafic intens, companii precum Retargeting.biz, DHL, DWF, C-Solution, Frisbo, Moloso, CustomSoft sau BT Mic au reușit în acest timp să stabilească întâlniri de business cu participanții și partenerii TeCOMM.
Companiile care sprijină și contribuie la industria de eCommerce sunt:
Powered by: Retargeting.biz
Premium Partener: Citi Bank
Official Car: Midocar
Partners: DHL, eMag Marketplace, C-Solution, PayU, proClick, ContentSpeed, Moloso, Frisbo, iAgency, Baboon, DWF, ContextLogic, Champollion, Magnetic Promo, Magnolia, Orange Tree, Invox, Mindshop, WISH
Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay
Supported by: Mready, MxHost, Profitshare, Conectoo, Gomag, Online Mastery, Caracteristic, Netlogiq, Brand Mentions, Cognitive SEO, Mobila Dalin
Exibitors: Customsoft, Logiq Design, Logea, BT Mic, Inovo, Started Agency.