Raffaella Fusetti (Mitsubishi Electric): ”România crește în termeni economici, așa că e o oportunitate de dezvoltare pentru noi”

Raffaella Fusetti (Mitsubishi Electric): ”România crește în termeni economici, așa că e o oportunitate de dezvoltare pentru noi”

Mitsubishi Electric Europe a inaugurat luni prima sucursală în România. La conferința de presă care a marcat evenimentul au participat Yoji Saito, CEO al Mitsubishi Electric Europe, Andrea Veronese, care va conduce Mitsubishi Electric România și Raffaella Fusetti, directoarea de marketing și comunicare, care se ocupă de prezența brandului în România.

”Mă plimbam prin București, pe Calea Victoriei, și am observat multe clădiri vechi, frumoase, dar, de asemenea, am remarcat și multe aparate vechi de aer condiționat”, a glumit Yoji Saito, sugerând că, la capitolul aparatelor de aer condiționat, Mitsubishi Electric poate schimba situația. Sucursala din România reprezintă al 20-lea birou deschis în Europa de Mitsubishi Electric, companie care a fost fondată în 1921 și are, în prezent, 138.700 de angajați.

Abordarea locală este foarte importantă în comunicare, a spus Raffaella Fusetti. De altfel, una din primele măsuri în România a fost găsirea unei agenții dedicate de publicitate, pentru a înțelege mai bine nevoile consumatorilor de aici și variabilele pieței. Prima campanie în România a mers pe modelul roșu al liniei de produse. ”Probabil cei mai mulți vor cumpăra modelul alb”, a spus ea, dar l-am folosit pe cel roșu pentru a le atrage atenția. 

Raffaella vorbește în interviul de mai jos despre planurile și obiectivele companiei în România, consumatorii la care vor să ajungă, dar și despre cum a schimbat digitalul obiceiurile acestora și care sunt noile metode de a ajunge la ei.  

 

Piața din România

Cu deschiderea filierei în România, vrem să susținem distribuitorii locali și să creăm brand awareness. România crește în termeni economici, așa că vorbim de o oportunitate de dezvoltare pentru noi. România e diferită de alte țări, așa că pentru noi demersul este o oportunitate de a înțelege o piață diferită. Misiunea noastră e să înțelegem mai bine piața reală și oamenii de aici. 

 

Targetul

Vrem să ajungem la companii, dar și la oameni. Știm, potrivit datelor, că Mitsubishi Electric e foarte bine văzut în România, la nivelul companiilor și al mediului de business. Dar nu e la fel de cunoscut la nivelul oamenilor obișnuiți. Așa că obiectivul nostru este promovarea brandului Mitsubishi Electric în rândul lor. Strategiile noastre se concentreaza aici: ne dorim să ajungem la oameni. Iar, o dată cu deschiderea filierei în România, vrem să investim în această misiune.

Primul plan a fost să găsim o agenție dedicată acestor planuri. 

Apoi, cu o strategie media, vrem să avem o comunicare continuă cu targetul nostru.

 

Obiceiurile consumatorilor

Digitalul a schimbat foarte mult obiceiurile consumatorilor. Înainte să cumpere orice produs, consumatorul intră pe Google și caută, verifică toate produsele, prețurile, caracteristicile, tot. Și când se hotărăște, cumpără tot online. Sau tot pe internet se decide de unde să cumpere produsul, având toate informațiile. E complet diferit de ce se întâmpla până acum. Așa că trebuie să investești în strategii digitale, ca oamenii să îți găsească produsul oriunde s-ar afla pe internet – canale, Google, forumuri de discuții.

Millennials presupun o abordare complet diferită. Am o fată, știu (râde). De exemplu, nu se uită la televizor, ci doar pe YouTube. 

Așa că trebuie să investeși în social media, chiar dacă vinzi aer condiționat. Să ajungi pe Instagram, YouTube. 

Îmi place noua era a marketingului. Poți să comunici direct cu publicul. Înainte, primeai o scrisoare, îi dădeai un pliant, dar nu interacționai cu consumatorii. Acum primești informație, o verifici, o cauți. Și apoi, procesul de cumpărare rămâne același.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Pozitii

Sectiune



Branded


Related