Ținuta, un element de branding personal valoros

Ținuta, un element de branding personal valoros

Decența, alături de alte valori precum binele, adevărul și frumusețea au pentru fiecare cultură, dar și de la o epocă la alta, însemnătăți diferite. Ceea ce este considerat a fi decent în Marea Britanie, poate părea înfumurare sau moft în Statele Unite. De asemenea, ce este decent în Brazilia, pentru locuitorii din India poate fi indecent, iar japonezii îl vor considera de-a dreptul scandalos. În cadrul Cursului de Etichetă și Protocol în Afaceri trainerul Cristina Turnagiu Dragna detaliază care sunt cele mai comune erori atunci când vorbim despre decența în spațiul public.

În România decența este definită ca sinonim al politeții și al bunei cuviințe. În contextul etichetei este un atribut sine-qua-non al aparițiilor publice, comunicărilor și evenimentelor rafinate.

Decent înseamnă deopotrivă cu măsură și rezervat, fiind opusul vulgarității și lipsei de bună cuviință. Decența cere respectarea convențiilor și bunelor moravuri, dar și a unor principii ale moderației. În apariții, comportament și atitudine aceasta se manifestă prin adecvarea la context din toate punctele de vedere. Eticheta, implicit decența se referă atât la limbajul corpului, limbajul verbal, comportamentul social, cât și la aparițiile publice, adică vestimentație, atitudine și punctualitate”, explică Cristina Turnagiu Dragna în cursul organizat de Creative Business Management.

Eticheta este bază a dezvoltării unei societăți civilizate și facilitatorul comunicării. Integrarea normelor de etichetă și protocol poate aduce un plus de imagine oricărui om de afaceri. Cunoașterea normelor de etichetă, precum și adoptarea unei ținute business îi poate plasa de la început într-o zonă de încredere, simpatie și admirație pe care le pot folosi în construirea viitoarelor relații de afaceri.

Conform normelor de etichetă contemporană, în Europa sunt considerate a fi indecente hainele transparente, mulate sau în culori foarte stridente. Pentru femeile de afaceri modul în care se prezintă, construcția discursului, detaliile de comportament non-verbal și para-verbal pe care le integrează în comunicarea lor le sporesc elementele de autoritate și persuasiune. O ținută impecabilă, care să respecte normele de etichetă și protocol va crește valoarea brandului personal și implicit pe cea a brandului companiei. O femeie de afaceri elegantă și rafinată va evita întotdeauna hainele transparente sau mulate. Fustele și rochiile prea scurte sunt articole vestimentare considerate indecente în Europa.

Decent în aparițiile publice înseamnă elegant și rafinat, adecvat întotdeauna contextului, fără a fi în mod necesar sobru, lipsit de stil sau monoton. Tocurile foarte înalte nu sunt acceptate într-un context business. De asemenea, în ceea ce privesc machiajul și coafura, decent înseamnă moderat, astfel că se vor evita unghiile foarte lungi, machiajele stridente sau coafurile extravagante. Bărbații trebuie să respecte aceleași reguli în aparițiile publice. Cămășile cu mâneca scurtă  și sandalele sunt considerate indecente oriunde în afara plajelor. Într-un context business necunoașterea normelor de etichetă și protocol care dictează ceea ce este decent și indecent pot fi interpretate ca dovezi ale ignoranței, vulgarității și lipsei de politețe. Un bărbat elegant va evita întotdeauna ținutele în culori suprasaturate sau expunerea unor părți dezgolite ale torsului. Atât în cazul doamnelor, cât și al domnilor parfumul în exces este considerat indecent.

Decența se învață atât din familie, de la școală, cât și din cărți dau prin experiențe care să te modeleze. În cadrul cursului de Etichetă și protocol în afaceri participanții vor avea ocazia de a exersa elementele care construiesc eficient și valoros un brand personal, o afacere de succes și o bună reputație.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related