În perioada 8 – 17 iunie, trei hotspoturi culturale BRD își vor pune amprenta asupra Sibiului, la cea de-a 25-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru Sibiu. Pe toată durata Festivalului, Casa Artelor din Piața Mică devine Micro-Folie Hotspot Cultural BRD, un proiect adus în premieră în România, la Sibiu, de către FITS și BRD, iar Sala BRD Scena9 (Str. Sebastian Bach, nr. 4) va găzdui numeroase spectacole din programul festivalului. Între 14 și 17 iunie, în Piața Mare din Sibiu, participanții la FITS vor putea descoperi Laboratorul de Imaginar – prima instalație interactivă care interpretează grafic emoțiile spectatorilor de teatru.
Proiectul Micro-Folie reprezintă o ofertă culturală unică, realizată de Ministerul Culturii Francez și coordonată de La Villette, în parteneriat cu 12 dintre cele mai mari muzee din Franța: Louvre, Château de Versailles, Centre Pompidou, La Villette, Musée Picasso, Musée du Quai Branly, Philharmonie de Paris, RMN Grand Palais, Cité des sciences et de l'industrie, Arab World Institute, Opera din Paris, Musée d’Orsay și Festivalul de la Avignon.
Aducând laolaltă peste 500 de opere de artă, acest muzeu inedit este o călătorie digitală dedicată oamenilor de toate vârstele, parcurgând o istorie ce se întinde din Antichitate și până la explorarea spațială. În strânsă legătură cu muzeul digital, spectatorii vor putea experimenta un spațiu al realității virtuale și un atelier pentru proiecte de bricolaj, deschise tuturor celor care vor să își dezvolte creativitatea.
"Proiectul Micro-folie este un program care încurajează accesul la cultură prin folosirea tehnologiei. Este o cheie de acces la opere de artă importante din marile muzee și instituții culturale ale lumii, dar mai mult, creează trasee culturale care ghidează, animă comunitatea și formează mediatori culturali. Este un program în care vizitatorii sunt invitați să devină creatori la rândul lor. Este un prim pas dintr-un proiect pe termen lung pe care-l începem sub umbrela FITS și care debutează național odată cu prima zi de Festival.
Prin politica noastră de hotspoturi culturale BRD vrem să oferim publicului experiențe culturale originale, dedicate tinerei generații de creatori, dar și de spectatori. Iar Micro-folie este un pilon important al acestei strategii. Sperăm ca răspunsul publicului să fie unul pozitiv", a declarat Cosmina Frîncu (Brand Communication Manager BRD – Groupe Société Générale).
Imaginația este un spectacol în sine în Laboratorul de Imaginar
În programul FITS de anul acesta, imaginația joacă propriul spectacol în spațiul Laboratorului de Imaginar – prima instalație interactivă care interpretează grafic emoțiile spectatorilor de teatru. Între 14 și 17 iunie, în Piața Mare din Sibiu, participanții la festival vor observa în timp real ce efect asupra atenției și imaginației au lectura de teatru sau fragmentele interpretate de actorii Teatrului Radu Stanca din Sibiu.
Toate acestea vor fi experimentate prin intermediul instalației interactive semnate de scenograful Adrian Damian și BRD – Groupe Société Générale în parteneriat cu CINETic, Aural Eye și The Pole Society. Printre cele 10 texte de teatru care vor asista experiența participanților la Laborator, se regăsesc fragmente din Omul Pernă de Martin Mcdonagh, Cui i-e frică de Virginia Woolf? de Edward Albee sau O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții de Mark Haddon.
Cel de-al treilea hotspot cultural BRD din Sibiu, Sala BRD Scena9 (Str. Sebastian Bach, nr. 4) va găzdui în cadrul FITS spectacolele: Trei surori de A.P. Cehov, spectacol prezentat în limbajul semnelor, cu traducere în limbile română şi engleză (8 iunie, ora 18.00), Dovada! de Sichiro Fukazawa (10 iunie, ora 22.00), Trei cuvinte de P.Gonzalez, B.Leese, H.Schüler, M.Vogel (12 iunie, ora 16.00), A fi sau a nu fi...Hamlet în regia lui Grzegorz Bral (15 iunie, ora 20.00), Mulțimea de Nick Yu Rongjun, spectacol prezentat în limba chineză, cu traducere în limba română și limba engleză (17 iunie, ora 16.00).
BRD este partenerul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu FITS pentru al 5-lea an consecutiv, ca parte a seriei de inițiative ale companiei pentru susținerea proiectelor culturale și a creatorilor de conținut din domeniu. Printre acestea se numără Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Festivalul Național de Teatru de la București, dar și turneele “Manifest pentru dialog” (Teatrul Radu Stanca – Sibiu, 2015, 2016 și 2017) și Vanilla Skype (Teatrul Act, 2016). În domeniul muzical, BRD susține proiectele SoNoRo Conac și Turneul Stradivarius, iar din 2016 este partener al Apollo 111, spațiu de teatru independent din București, fondat de actorul Bogdan Dumitrache.