IKEA lansează oficial mediul său multi-channel în România, cu formate noi care vor susține noile comportamente de consum, iar primele două orașe în care va fi testat sunt Brașov și Timișoara. În prima jumătate a lunii iulie, IKEA va deschide primele două Puncte de Colectare a Comenzilor Online din România pentru a sprijini cumpărăturile online din cele două orașe. Un al treilea Punct de Colectare IKEA pentru Cluj-Napoca este în curs de dezvoltare și va fi deschis la sfârșitul lunii iulie.
Clienții vor putea face cumpărăturile online sau în magazinul IKEA Băneasa, sau prin telefon cu ajutorul angajaților din call-center – și vor putea opta pentru livrarea produselor la Punctele de Colectare IKEA din Timișoara și Brașov. În acest fel, vor putea să ridice personal produsele, în ziua și la ora la care doresc. Costul transportului este mai mic decât cel de livrare la domiciliu: numai 29 lei pentru pachete mici (sub 30 kg pe comandă) și 49 lei pentru coletele Cargo (peste 30 kg pe comandă), indiferent de dimensiunea și valoarea comenzii. Clienții care doresc să beneficieze de livrarea la domiciliu pot face în continuare acest lucru, prețurile aferente serviciului de livrare rămânând neschimbate. Clienții nu vor găsi niciun produs IKEA expus sau disponibil pentru a fi cumpărat direct din Punctele de Colectare, acestea fiind destinate exclusiv ridicării comenzilor.
Punctele de Colectare a Comenzilor reprezintă un nou format prin care IKEA își propune să creeze o experiență de cumpărături mai simplă și mai convenabilă, la prețuri și mai accesibile pentru clienți. Acestea vor fi situate în spații ușor de accesat cu mașina sau mijloacele de transport public, pentru a fi cât mai convenabile pentru clienții IKEA. Noile Puncte de Colectare IKEA sunt spații închiriate și pot fi găsite în cadrul Magnolia Shopping Center, Strada Crișului nr. 18 – în Brașov, și respectiv în incinta Centrului Comercial Euro 2, Bulevardul Antenei nr. 4 – în Timișoara, cu orarul de funcționare: 10:00 - 19:00, șapte zile pe săptămână. Procesul de recrutare a echipei IKEA care va lucra în cele două Puncte de Colectare din Timișoara și Brașov a început deja. În această săptămână, au loc primele interviuri, cu scopul de a avea cele două echipe IKEA complete, de câte 4 persoane fiecare în cele două orașe, pregătite și instruite până la începutul lunii iulie.
„Pentru IKEA, așa cum am declarat de mai multe ori, este o prioritate să ajungem mai aproape de cât mai mulți români. De aceea, pe lângă deschiderea noilor magazine IKEA în orașele care fac parte din planurile noastre de expansiune, vrem să creăm o ofertă multi-channel, cu noi formate care să răspundă noilor așteptări de consum și noului stil de viață al consumatorilor, precum și noilor tendințe din retail. Serviciul de comenzi online IKEA este în creștere și ne dorim să îl facem și mai eficient. Prin urmare, am decis să deschidem Punctele de Colectare pentru comenzi online din Brașov și Timișoara, precum și din Cluj. Astfel, clienții vor putea comanda online și vor avea opțiunea de a-și ridica singuri comenzile livrate la unul dintre noile Puncte de Colectare IKEA, în cel mai convenabil moment pentru ei, și la un preț și mai accesibil ca până acum”, declară Viviana Pavel (IKEA South-East Europe Real Estate and Development Manager pentru România, Croația, Serbia, Slovenia și Ucraina).
IKEA lucrează, de asemenea, la planurile de expansiune din România, iar cel de-al doilea magazin din București va fi deschis la sfârșitul verii 2018.