Banca modernă este cea ale cărei servicii sunt ușor de utilizat, consideră 8 din 10 români

Banca modernă este cea ale cărei servicii sunt ușor de utilizat, consideră 8 din 10 români

iSense Solutions a desfășurat un studiu reprezentativ urban, pe 990 de respondenți, despre percepția românilor în ceea ce privește băncile moderne și serviciile oferite de acestea.

Cele mai importante trei caracteristici pe care românii din mediul urban le asociază cu o bancă modernă sunt ușurința în utilizare (menționată de 80% dintre ei), urmată de rapiditate (76%) și securitate (73%).  

De asemenea, consumatorii își doresc că o bancă modernă să fie atentă cu buzunarul lor. Astfel, serviciile bancare sunt evaluate ca fiind moderne dacă nu au comisioane (69%), dacă oferă discounturi și oferte (59%) precum și posibilitatea de a economisi o sumă de bani la fiecare tranzacție (51%).

Mai mult, din perspectiva consumatorilor, o bancă modernă trebuie să fie tot timpul la dispoziția clienților, oferind beneficii precum suport 24 din 24 (73%) și o rețea vastă de bancomate (59%).

În ce privește tehnologia, aceasta are rolul de a ușura interacțiunea consumatorului cu serviciile bancare, de a-i împlini nevoile de rapiditate și accesibilitate. De aceea,  de la o bancă modernă clienții își doresc o aplicație pentru mobil (60%), să aibă posibilitatea de a efectua plăti contactless (59%) și de a contracta servicii online (53%), iar 47% își doresc să aibă opțiunea să își schimbe singuri setările de securitate la card (activare/dezactivare contactless, banda magnetică, schimbare pin, înghețare card etc.). Alte beneficii legate de tehnologie așteptate de către consumatori de la o bancă modernă sunt posibilitatea plăților automate de utilități prin direct debit (47%), opțiunea de a realiza online schimb valutar (43%), Self-banking (42%) sau posibilitatea salvării plăților realizate în aplicație (39%).

„În opinia românilor, o bancă modernă este o bancă de care „scapi” repede – adică o bancă ușor de folosit, cu care timpul de interacțiune este folosit eficient, tehnologia ajutând în acest sens. Și, cel mai important, toate acestea trebuie să se desfășoare într-un climat de securitate (menționat de 73% dintre consumatori) și transparență (64%). Cu alte cuvinte, ne dorim bănci moderne, dar relația cu o astfel de bancă pleacă întotdeauna de la încredere”, spune Traian Năstase (Managing Partner, iSense Solutions). 

 

Pentru o parte dintre români, banca modernă este aceea care oferă servicii personalizate: 38% își doresc să aibă acces la statisticile privind cheltuielile realizate, pentru o mai bună evidență asupra banilor, 36% și-ar dori ca banca modernă să le ofere posibilitatea de a avea un consultant bancar personal, 33% își doresc un asistent de suport virtual. De asemenea, pentru 32% sunt importante carduri virtuale speciale pentru plăți online/digitale, iar 14% își doresc să aibă opțiunea de a cumpăra criptomonede.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions - The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related