Noua investiție eficientizează procesarea comenzilor în Europa Centrală, asigurând un timp de livrare mai scurt în toate cele nouă țări
Vivre, cel mai mare retailer online de home&deco din Europa Centrală și de Est, și-a eficientizat operațiunile în Europa prin deschiderea celui de-al doilea centru de procesare, în Slovacia, alături de partenerul său logistic din regiune.
Cu o suprafață totală de 3.000 de metri pătrați, noul centru logistic deservește cinci dintre cele nouă țări în care brandul Vivre este prezent: Slovacia, Cehia, Polonia, Slovenia și Croația. Proiectul aplică bunele practici și tehnologia centrului din România, cu optimizări personalizate, echipamente tehnice și fluxuri menite să deservească atât procesarea produselor de mici dimensiuni (decorațiuni și accesorii), cât și a pieselor de mobilier și a altor produse de mari dimensiuni. Abordarea axată pe tehnologie face posibilă implementarea și optimizarea unui lanț logistic care pornește de la peste 1.000 de furnizori și ajunge la aproape 500.000 de clienți unici.
Noul centru logistic a presupus deja o investiție inițială de aproximativ 1 milion de euro în echipamente, infrastructură și mărfuri, cu 50 oameni care asigură ambalarea comenzilor, controlul calității și livrarea coletelor în cele cinci țări, total independent de centrul de procesare din România. Lanțul de aprovizionare pentru centrul din Slovacia este integrat cu furnizorii de marfă și servicii start-to-end și reprezintă un hub important în ecosistemul Vivre. Pentru următorii doi ani sunt programate noi investiții care să susțină creșterea volumelor procesate.
„Deschiderea unui nou centru de procesare în inima regiunii deservite a venit în mod natural, în contextul extinderii geografice din ultimii ani a vânzărilor Vivre în CEE. Perioada de livrare și calitatea produselor vândute pe site sunt elemente strategice ale experienței Vivre, noua investiție contribuind la eficientizarea timpilor de procesare și la o siguranță sporită a transportului. În Slovacia sunt deja gestionate jumătate dintre comenzile care înainte erau procesate în România, ceea ce ne ajută să fim mai aproape și să consolidăm încrederea consumatorilor noștri din aceste piețe. În următoarea perioadă, vom depune și mai multe eforturi și vom investi și mai mult, pentru ca zecile de mii de produse de pe site să ajungă în casele lor mai repede și mai eficient”, a declarat Monica Cadogan (CEO Vivre).
Până la deschiderea depozitului din Slovacia, comenzile pentru toată regiunea erau procesate și expediate din România. Noul proiect eficientizează fluxul, asigurând un timp de livrare mai bun și capacitate mai mare de depozitare – implicit, mai multe produse pe stoc, cu livrare în 3 – 5 zile lucrătoare.
Deschiderea noului centru face parte din strategia Vivre de extindere în Europa, în acest moment platforma online deservind o piață de aproximativ 100.000.000 de europeni.