Tehnologii de ultimă oră precum machine learning sau AI (inteligență artificială) au schimbat complet modul în care retailerii răspund tendințelor complexe din industrie. Impulsionați de multitudinea de soluții și platforme de marketing, mulți retaileri aleg să folosească numeroase platforme, sperând să obțină mai multă vizibilitate. Totuși, tocmai această alegere le poate crea probleme, mai ales în cazul soluțiilor de retargetare.
Motivele sunt clare, din experiența Criteo, una dintre cele mai mari companii de tehnologie de performance marketing. O reclamă afișată prea des face ca utilizatorii să se plictisească de ea și, deci, să o ignore. Tehnologiile de retargetare au sisteme interne care asigură o frecvență optimă de afișare a reclamelor, contracarând efectele de „ad fatigue”, însă colaborarea cu doi sau mai mulți parteneri poate elimina beneficiile acestora.
În plus, prea multe soluții de retargetare îngreunează cuantificarea impactului fiecărei campanii în parte asupra vânzărilor, în special atunci când un utilizator vede sau dă clic pe reclamele a doi parteneri. Concluzia: adeseori, alocarea bugetelor de marketing este ineficientă.
Cea mai mare problemă este, însă, faptul că, lucrând cu doi parteneri de retargetare, un retailer ajunge practic să liciteze împotriva lui însuși, ceea ce duce la reducerea semnificativă a ratei de clicuri (CTR), la creșterea costului per clic (CPC) și, deci, la bugete mai mari cheltuite în scopul publicității.
Cum se rezolvă aceste probleme?
Murat Kalafat, Managing Director pentru Europa de Est la Criteo, consideră că este simplu: alegerea unei singure platforme de retargetare bune.
„Când vine vorba despre alegerea unui partener, opțiuni precum un sistem tarifar transparent sau posibilitatea de personalizare sunt de la sine înțelese. Dar dacă vrei să îți duci eforturile de marketing la următorul nivel, o platformă trebuie să ofere și alte funcționalități și beneficii cheie. Trebuie, de exemplu, să lucrezi cu un partener care înțelege comportamentul utilizatorului pe diferite dispozitive și platforme, ceea ce înseamnă nu doar să fii prezent pe web, pe rețele sociale sau pe mobil, ci să mergi mai în detaliu, cu funcții in-app.”
Partenerul de soluții de retargetare trebuie să înțeleagă obiectivele de business ale retailerului, creând, apoi, o soluție pentru ceea ce este cel mai important: să atragi noi cumpărători, dar și să le menții interesul. Randamentul este, de fapt, indicatorul principal al unei campanii de succes, din moment ce majoritatea campaniilor generează puține lead-uri de calitate sau contribuie la cheltuirea ineficientă a bugetului de marketing.
„Scenariul comun este să investești mult, și ca timp, și ca bani, ca să implementezi un sistem de retargetare, iar primele rezultate sunt de obicei încurajatoare. Mai apoi, însă, vendorul trece la următorul client și tu rămâi să folosești sistemul singur. În timp, rezultatele se deteriorează. De aceea, ai nevoie de un partener care să înțeleagă importanța unui serviciu de suport serios.”
Criteo este o companie ce bifează toate condițiile enumerate mai sus, ceea ce explică portofoliul impresionant de clienți. De la înființarea companiei în 2005, s-a pus accent pe beneficiile care fac diferența pentru clienți: îmbunătățirea platformei prin machine learning, analytics și AI. Astfel, platforma de retargetare se conectează la orice tip de dispozitiv și valorifică o bază imensă de 1,4 miliarde de consumatori. Livrează reclame utilizatorilor în funcție de interese și intenție, garantând rezultate de excepție. Vizualul este optimizat în timp real, la fiecare afișare în parte, din punct de vedere al mesajului, culorii, dimensiunii font-ului și imaginii (există până la 17 trilioane de variații de vizualuri pe reclamă). În spate stă un motor sofisticat de licitare care asigură campanii cu costuri eficiente.
„Suntem deciși să ne concentrăm în continuare pe AI și, de aceea, am creat recent un laborator dedicat, în care vom investi 20 milioane de euro în următorii 3 ani. Inovăm pentru a dezvolta aplicații noi, interpretabile, transparente și construite în jurul utilizatorului”, a explicat Kalafat.
„Având în vedere toate acestea, nu cred că este surprinzător faptul că platforma noastră oferă cele mai bune rezultate de pe piață. În medie, avem o rentabilitate a cheltuielilor publicitare (ROAS) de 13:1. În plus, aducem valoare prin faptul că generăm 28% din vânzări din produse recomandate de sistemul nostru și care nu au fost anterior vizualizate pe site-urile comercianților.
9.000 de clienți din toată lumea au ales Criteo ca partener de retargetare, convinși de rezultatele noastre și de capacitatea de a ne concentra pe ceea ce este important din punct de vedere al retargetingului.”