Decalogul unui stil de viață sustenabil sau cum îți măsori influența în fapte bune

Decalogul unui stil de viață sustenabil sau cum îți măsori influența în fapte bune

Jurnaliști, bloggeri și influențatori au răspuns invitației Recolamp și au dezbătut ce înseamnă un stil de viață de sustenabil și care sunt “regulile”  esențiale să trăiești eco-friendly.

Cu ajutorul celor doi amfitrioni, Andreea Remețan și Lucian Mândruță, invitații la discuție au început prin a defini trăitul sustenabil. Andreea i-a provocat cu întrebare, și anume, ce face fiecare pentru a trăi cât mai “eco, trendy-flendy”, mărturisind că ea e foarte atentă la alegerile pe care le face atunci când merge la cumpărături, că încearcă să nu arunce mâncare și să nu cumpere în exces și că merge des cu trotineta prin București.

 

„Nu sunt indiferentă la ceea ce se întâmplă în jurul meu, la ceea ce le vom lasă copiilor noştri, la felul în influențăm locul unde trăim. Așa că de câțiva ani încerc să adopt un stil de viață sustenabil și să fiu un exemplu pentru cei din jurul meu. Nu înseamnă sacrificii, cum foarte multă lume crede, ci conștientizare. Conștientizarea că lucrurile se pot face și altfel decât așa cum am fost obișnuiți și că pe termen lung deciziile noastre pot avea rezultate pozitive asupra mediului.” a declarata Andreea Remețan.

 

Lucian Mândruță, un cunoscut promotor la mersului pe bicicletă, a îndemnat participanți să încerce orice altceva în afară de mașina personală: bicicletă, trotinetă, mersul pe jos. Declarându-se un sceptic ca structură, el a admis că a fost convertit la secta reciclării cu ajutorul celor de la Recolamp – prima asociație care activează în colectarea și reciclarea becurilor arse – care l-au dus pe „drumul becului”, arătându-i ce se întâmplă cu un bec ars odată ce este depus într-un container de colectare selectivă.

Anca Lupusavei, directorul de marketing al Recolamp, le-a reamintit celor prezenți de harta reciclării făcută de Recolamp, unde poți identifica cel mai apropiat punct de colectare selectivă pentru deșeurile din corpuri de iluminat.

S-au discutat și marile minusuri din domeniu: infrastructura precară,  lipsa de educație și informare (inclusiv mentalitatea că degeaba colectezi selectiv că toate deșeurilor ajung tot la groapă) și autoritățile dezinteresate de problema aceasta.

 

 

'Suntem bucuroşi că împreună cu Recolamp am organizat acest workshop. Avem nevoie de influenceri pentru a promova mesajele eco în real time. Este nevoie, din ce în ce mai mult, de mesaje diferite, adaptate, care sa îi atingă personal pe cei care le retransmit. Ne dorim crearea de conținut cât mai inspirat de situații reale, conținut ce poate fi realizat de către comunitatea construităîn jurul brandului și valorilor Recolamp.” , declarat Raluca Zamfir (Managing Partner RAN Events).

 

Din spiritul aprins al serii s-au desprins și cele zece reguli pentru un stil de viață sustenabil, acceptate și aplicate de cei mai mulți dintre participanți:

  • Colectarea selectivă a deșeurilor care pot fi reciclate: plastic, hârtie și carton, sticlă, cutii de aluminiu, becurile arse, uleiul folosit, bateriile consumate etc.
  • Alegeri documentate la cumpărături, evitând produsele ambalate excesiv, de exemplu
  • Folosirea de aparate electrice și electrocasnice eficiente energetic
  • Recurgerea la mijloace de transport alternative
  • Refolosirea lucrurilor vechi prin transformarea lor în altceva sau prin reciclarea creativă
  • Eliminarea hainelor cu etichetă din garderobă (adică acele haine cumpărate, dar nepurtate) și donarea articolelor vestimentare nepurtate în ultimele 12 luni
  • Fără pungi de plastic la cumpărături! Folosirea de sacoșe textile!
  • Evitarea risipei de resurse pe cât posibil (curent, apă, hrană etc.)
  • Colectarea și reciclarea becurilor arse, mai ales că foarte multe conțin mercur, substanță foarte toxică pentru mediu și oameni
  • Evanghelizarea prietenilor și cunoscuților, mai ales că sunt foarte mulți oameni neinformați sau dezinformați în ceea ce privește colectarea selectivă și reciclarea
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related