Lidl susține Ambasada Sustenabilității în România și lansează împreună proiectul „100 de Români”

Lidl susține Ambasada Sustenabilității în România și lansează împreună proiectul „100 de Români”
  • Dacă România ar fi o comunitate de 100 de oameni, fiecărui locuitor i-ar reveni 3,8 cm de autostradă.
  • Dacă România ar fi o comunitate de 100 de oameni, 1 ar locui într-o casă improvizată.
  • Daca România ar fi o comunitate de 100 de oameni, 65 ar fi absolvenți de liceu.
  • Dacă România ar fi o comunitate de 100 de oameni, 33 ar urmări sau ar participa la cel puțin un spectacol într-un an.

 

În prag de Centenar, construcția unui viitor sustenabil este măsurată de Lidl și de Ambasada Sustenabilității în România prin „100 de Români”, un proiect-radiografie a societății românești. „100 de Români este un audit statistic care răspunde la întrebarea “Dacă România ar fi o comunitate formată din 100 de oameni, cum ar fi ei?”. Cât de educați sau cât de săraci? Cum ar arăta viața lor? Ce este bine și ce este rău în România la 100 de ani?

Lansarea proiectului a avut loc ieri, 27 noiembrie, în cadrul unui eveniment desfășurat la sediul Ambasadei Sustenabilității, un spațiu ce facilitează dialogul social despre sustenabilitate și o comunitate responsabilă.

Proiectul este susținut de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României și cuprinde o colecție de 100 de infografii, cu date statistice conectate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite (ONU) și împărțite în categorii relevante pentru societatea românească: Demografic, Familie, Sărăcie, Venituri, Credite și Economii, Locuință, Transport, Angajați, Tehnologie, Mediu, Educație, Sănătate, Cultură și Copii.

Proiectul oferă prin aceste infografii un suport informațional accesibil oricui își propune să contribuie la un viitor mai bun pentru România. Astfel, „100 de Români” este un punct de plecare în stabilirea măsurilor pentru îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU, la care și România a aderat. Pe termen lung, proiectul poate deveni un instrument de măsură al progreselor României și va analiza periodic modul în care se reflectă în societatea românească temele de interes abordate de ONU în implementarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă.

„Obiectivele pentru Dezvoltare Durabilă sunt un angajament al României față de organismele internaționale precum ONU și UE, dar, mai important, reprezintă angajamentul nostru față de generațiile viitoare. Fără parteneriate, însă nu vom reuși să transformăm sustenabil societatea. De aceea, felicit proiectul realizat de Ambasada Sustenabilității împreună cu Lidl România, care reprezintă încă un element al construcției durabile pe care încercăm să o realizăm”, a declarat László Borbély (Consilier de Stat, coordonator al Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României).

 

Suntem încântați să vorbim începând de astăzi, despre indicatori de succes ai sustenabilității societății din România. Datele statistice publicate vor fi punctul de plecare pentru toate organizațiile care își doresc cu adevărat o Românie sustenabilă, fie că sunt implicate în proiectele Ambasadei sau nu. La Ambasada Sustenabilității, alături de companiile responsabile, liderii societății civile, autorități și cetățeni, luptăm și trăim pentru generațiile viitoare. Proiectul „100 de Români” este baza statistică după care vom identifica succesul în schimbarea pe care ne-o dorim și contribuția pe care România o aduce la Obiectivele Globale de Dezvoltare Durabilă, conform angajamentului semnat cu Organizația Națiunilor Unite”, a declarat Dragos Tuță (Director General The CSR Agency – Inițiator al Ambasadei Sustenabilității în România).

 

„Lidl militează pentru sustenabilitate și pentru progresul societății, de aceea, faptul că devenim partener al Ambasadei Sustenabilității în România este un pas important în planul nostru de a contribui la direct la dezvoltarea durabilă a României și de a face parte din acest dialog despre sustenabilitate pe care Ambasada îl facilitează. „100 de Români” este mai mult decât o analiză statistică a societății românești, este un proiect ce analizează și măsoară modul concret prin care fiecare dintre noi, fie că suntem un cetățean sau o organizație, putem contribui la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU și la un viitor sustenabil al României”, spune Cristina Hanganu (Director de Comunicare & CSR Lidl România).

 

Cele peste 100 de infografice pot fi descărcate gratuit de pe site-ul www.100deromani.ro, și sunt însoțite de o animație cu cele mai importante date statistice din proiect.

Metodologie proiect: Informațiile din infografiile proiectului „100 de Români” au fost culese în perioada iunie-octombrie 2018, utilizându-se cele mai recente date din surse oficiale: Institutul Național de Statistică, Eurostat, Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii și Protecției Sociale, Ministerul Sănătății, UEFA, Biroul Electoral Central, BNR, PISA, Research Institute Credit Suisse, Direcția Pașapoarte, ANCOM, Parlamentul European. La baza acestuia a stat proiectul "If the world were a village of 1.000 people", care a apărut pentru prima dată în 1991 într-un articol din ziarul The Valley News (New Hampshire), „Starea actuală a satului global”, scris de un profesor de la Universitatea din Darmouth, Donella Meadows. Cercetările sale au creat pentru prima dată o bază metodologică de înțelegere a lumii ca o fabrică de relații fizice, economice și sociale care, împreună, determină evoluția lumii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related