[SoMe 2019] Ioana Stefancu (OMV Petrom): Ne vom diversifica abordarea cand vom fi pregatiti sa ducem comunicarea cu clientul nostru in 2.0

[SoMe 2019] Ioana Stefancu (OMV Petrom): Ne vom diversifica abordarea cand vom fi pregatiti sa ducem comunicarea cu clientul nostru in 2.0

Brandurile OMV si Petrom comunica in social media in principal prin Facebook; diversificarea canalelor se afla printre preocuparile companiei, insa Ioana Stefancu ne-a spus ca aplicabilitatea continutului in contextul celor doua branduri nu a cerut in mod necesar o orientare catre alte platforme sociale.

Cu siguranta trendurile si schimbarile accelerate in SoMe ne imping catre diversificare, dar intotdeauna ne-a placut sa livram in ajutorul si sprijinul consumatorului nostru, asa ca momentan ramanem la Facebook. Vom diversifica abordarea in momentul in care vom fi pregatiti sa ducem comunicarea cu clientul nostru in 2.0, nu doar sa fim prezenti prin alte canale prin 1.0.

La nivel de imagine, Petrom comunica in social pe ideea apropierii de publicul roman ("Petrom este partenerul tau de drum"), in timp ce OMV se afla intr-un proces de constructie prin experiente, un exemplu fiind activarea "OMV te conduce la Summer Well", dezvoltata alaturi de MainStage The Agency. 

Ioana ne povesteste mai multe despre abordarea sociala a celor doua branduri din rolul de Loyalty & Digital Project Manager in cadrul OMV Petrom; de la inceputul anului, ea a preluat functia de Digital & Online Expert in cadrul OMV International Marketing Team in Viena. 

 

Petrom in social media

In momentul de fata, brandurile Petrom si OMV isi concentreaza comunicarea pe Facebook (n.r. pe paginile OMV PetromStatiile Petrom si OMV Romania). Am luat in considerare extinderea si pe alte canale SoME, dar avand in vedere aplicabilitatea contentului pe care il puteam indrepta catre client, nu am gasit sensul pana acum. Ne dorim sa fim digitali, iar pentru noi asta nu inseamna doar SoMe.

Cu siguranta trendurile si schimbarile accelerate in SoMe ne imping catre diversificare, dar intotdeauna ne-a placut sa livram in ajutorul si sprijinul consumatorului nostru, asa ca momentan ramanem la Facebook. Vom diversifica abordarea in momentul in care vom fi pregatiti sa ducem comunicarea cu clientul nostru in 2.0, nu doar sa fim prezenti prin alte canale prin 1.0. Asa ca lucram intens la planurile noastre de viitor :)

Pe partea de obiective, am incercat mereu sa lucram cu scorecard-uri bine definite, adaptate pe fiecare campanie in parte. Ca orice brand, ne dorm sa fim mai aproape de consumatorii nostri. Credem in unicitatea comunicarii catre si dinspre ei si ne dorim sa pastram aceasi linie indiferent de contactul pe care il ajungem sa il avem impreuna. In statiile noastre sau in digital. 

 

Imaginea brandurilor

Vorbim despre 2 branduri (in interior, echipele sunt bine definite, dar in acelasi timp sprijinindu-se si lucrand impreuna), ele sunt clar delimitate. Petrom este partenerul tau de drum, foarte aproape de tine si ai tai, mereu in drumul tau. OMV experimenteaza si inca se cladeste in digital prin experiente, urmarind misiunea brandului.

 

 

 

Continut

Urmarim cateva linii de continut generale, dar si punctuale in functie de campaniile stabilite. Am stabilit aceste directii prin research intern si extern, cifre, alaturi de echipa si agentii, dar si sentimente. Unele chiar personale :)

 

Prelucrarea feedback-ului

Pe langa feedback-urile legate de campanii si produse, primim cu siguranta un feedback general de categorie. Noi, cat si competitorii nostrii, ne confruntam cu el si consider ca reactionam unitar. Abordam totul printr-o analiza centralizata, feedback-ul fiind foarte bine comunicat intern. 

 

 

Cea mai ampla actiune social media in 2018

Pentru Petrom a fost un an plin de succes in SoMe. Colegul meu Iulian Ducuta, Brand Manager Petrom, alaturi de Atelieru + Cohn & Janssen au adus content ce a crescut Engagementul, uneori avand un Viral Reach chiar si de 1 milion.

 

Cat despre OMV, de asemenea. Mihai Chirita, Brand Manager OMV, alaturi de Nurun + Publicis au mentinut standardele din SoME, experimentand totodata cu cateva live-uri speciale in campania #omvteconducelasummerwell creata alaturi de cei de la MainStage. 

 

 

Colaborarea client-agentie

Pe brandul Petrom lucram cu Atelieru, iar pe OMV, cu Nurun. Am avut parte mereu de o relationare smooth and easy intre intern si agentia SoME. Cu siguranta, specialistii interni obisnuiesc sa challenge-uiasca cei din partea agentiei. Mereu vrem mai mult, mai sus, mai aproape. Iar in cazul nostru, agentia se confrunta cu Brand Managerii, MK Project Managerii, Head of Marketing si cu mine :)

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related