Rețelele de socializare ocupă un loc important în viața românilor din mediul urban: 53% dintre aceștia își încep ziua intrând pe canalele de social media, arată Romania’s Digital Marketing Report realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions și prezentat astăzi în cadrul evenimentului Digital Marketing Forum.
Facebook rămâne cea mai populară rețea de socializare printre români, 94% dintre persoanele din mediul urban având un cont pe această rețea de socializare. Următoarele rețele de socializare, din punct de vedere al popularității, sunt YouTube (unde au cont 63% dintre românii care utilizează internetul), respectiv Instagram (55%). În ceea ce privește Instagram, această rețea de socializare a înregistrat o creștere importantă în ultima perioadă: dacă în 2016, 35% dintre utilizatorii de internet aveau cont, în 2019 procentul a ajuns la 55%.
Pe lângă faptul că este rețeaua unde majoritatea românilor au cont, procentul celor care nominalizează Facebook ca fiind rețeaua lor preferată de socializare este de 79% în 2019. Totuși, în rândul tinerilor între 18 și 25 de ani, preferința pentru Facebook a scăzut de la 82% în 2018 la 48% în 2019. Cine a câștigat teren în rândul tinerilor de 18-25 de ani în ceea ce privește rețeaua de socializare preferată? Instagram, care a crescut de la 7% în 2016, la 42% la începutul lui 2019.
Totuși, există o categorie de vârstă care își declară adeziunea față de Facebook: 84% dintre cei peste 45 de ani declară că Facebook este rețeaua lor preferată de socializare.
9 din 10 români sunt influențați de Social Media în ceea ce privește încrederea în branduri. Ce anume îi influențează: Recenziile recente bune și conținutul de calitate (54%), conținutul interesant (39%) și faptul că brandul răspunde pe rețelele de socializare (38%), precum și recenziile date de prieteni (36%) reprezintă activitățile care duc la creșterea încrederii în rândul utilizatorilor de internet din România.
„Ne place să utilizăm rețelele de socializare, ele sunt parte importantă din viața noastră. Cu toate că apar mereu noi rețele în timp ce altele intră într-un con de umbră, Facebook rămâne o rețea cu greutate în România, în timp ce Instagram crește spectaculos în rândul tinerilor. În ceea ce privește comunicarea de brand, consumatorii s-au obișnuit ca brandurile să comunice cu ei prin intermediul rețelelor de socializare, acest lucru devenind o parte firească a interacțiunii lor cu brandurile”, afirmă Andrei Canda (Managing Partner iSense Solutions).
În ceea ce privește evoluția canalelor unde consumatorii vor să interacționeze cu brandurile, mulți își doresc ca brandurile să comunice cu ei pe Facebook (63% în 2019 versus 51% în 2018), pe YouTube (16% în 2019 versus 8% în 2016) și pe Instagram (16% în 2019 versus 3% în 2016).
Legat de conținutul pe care se așteaptă să îl vadă pe social media, consumatorii își doresc ca brandurile să comunice pe rețelele de socializare despre promoții (75%), noutăți (71%), produse (62%), acțiunile și evenimente (34%) dar și acțiuni de CSR (25%).
Datele sunt culese în februarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1040 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu studii similare realizate în perioada 2016-2018.