OUG 114 din 2018 - printre efectele căreia se află şi interzicerea implicită a folosirii zilierilor în acţiuni de marketing – ajunge în dezbaterea Camerei Deputaţilor, care va avea, după toate aparenţele, rol decizional. Pentru comunitatea de afaceri din industria bunurilor de larg consum, miza directă a acestei dezbateri este o eventuală revenire la regimul anterior al zilierilor, forma predilectă de angajare a personalului folosit în acţiunile de trade marketing.
Tema zilierilor, perspectiva activărilor in-store cu sau fără factor uman şi alternativele oferite de tehnologia digitală constituie subiectele principale ale ediţiei a opta a Congresului de Trade Marketing, Reset 2019, organizat de Piaţa. Evenimentul beneficiază de sprijinul oferit de companii şi branduri cu cel mai bun renume în industria bunurilor de larg consum: Unilever, Delikat, Dove, Rexona, Dero, Cif, Ursus, Cris-Tim, Albalact, Zuzu, Artmatch sunt Parteneri Principali; Coca-Cola HBC România, MPC Trade Marketing Services, Alexandrion Group, Sissi, Farmec sunt Parteneri Gold; D+i Activation este Technology Partner; Wall-Street, StartupCafe.ro, Manager Express, Business Mark, Economistul, Club Economic, România Durabilă, BIZ, IQads şi SMARK sunt Parteneri Media.
Recent, Cristian Seidler, deputat, membru al Comisiei pentru Muncă şi Protecţie Socială a Camerei Deputaţilor, a confirmat participarea ca speaker la eveniment, iar Inspecţia Muncii a reconfirmat participarea cu un speaker. Sunt aşteptaţi să se alăture, tot ca speakeri, şi reprezentanţi ai Comisiei pentru Industrii şi Servicii şi Comisiei pentru Buget, ambele de la Camera Deputaţilor, pentru a putea evalua şansele unei rectificări în Parlament a regimului zilierilor cu prilejul discutării OUG 114. Deşi este coautor al acestei ordonanţe, Ministerul Muncii nu a reuşit, deocamdată, să dea un răspuns la invitaţia de a desemna un speaker la discuţia despre soluţiile posibile pentru activările de trade marketing în industria bunurilor de larg consum în actualul context.
Aşa cum menţionam într-un articol anterior, rectificarea în Parlament a regimului zilierilor este posibilă în măsura în care majoritatea parlamentară înţelege că obligarea agenţiilor de marketing de a încheia contracte de muncă pentru promoteri nu va servi scopului urmărit - sporirea încasărilor la bugetul de asigurări sociale – ci din contră, pentru motivul că astfel de contracte nu se vor încheia din cauza costurilor imense cu taxele. Reducerea volumului de activităţi de trade marketing care implică personal este vizibilă cu ochiul liber de la începutul acestui an. Una din companiile care obişnuia să organizeze multe activări in-store, o mare companie din domeniul dulciurilor, a virat total către digital de la începutul acestui an, fiind extrem de activă în comunicarea promoţiilor prin facebook şi Instagram.
De altfel, tehnologia digitală este utilizată din ce în ce mai mult în soluţiile de comunicare in-store, în îmunătăţirea experienţei de cumpărare, ca şi în conexiunea continuă cu shopperii. Trade Marketing Congress are o sesiune specială – Transformarea digitală a trade marketingului – în care speakeri de la Carrefour, Kaufland şi agenţia Pastel vor vorbi despre strategia de dezvoltare a serviciilor digitale, despre cele mai noi soluţii implementate şi despre tendinţele pe plan mondial.
A opta ediţie a Congresului de Trade Marketing, Reset 2019, este o bună ocazie de a vă implica în discuţia despre viitorul activărilor la punctul de vânzare cu sau fără factor uman şi de a afla mai devreme, mai multe despre viitorul digital al trade marketingului şi al retailului alimentar.