Studiu național: 9 din 10 români cu vârstă sub 35 de ani spun că vor ieși la vot, pe 26 mai  

Studiu național: 9 din 10 români cu vârstă sub 35 de ani spun că vor ieși la vot, pe 26 mai  

Tinerii din București și-au lăsat tenișii la kilometrul zero al democrației, într-un gest simbolic, îndemnându-i pe viitorii deputații români în PE să se pună în tenișii lor

Câteva zeci de tineri s-au adunat, astăzi, la Fântâna de la Universitate din București pentru a îndemna generația tânără să iasă la vot pe 26 mai, la alegerile pentru Parlamentul European, dar și pentru a promova numărul mare de tineri înscriși pe listele partidelor politice, în această sesiune a alegerilor. Mai exact, PSD, PNL, Alianța USR-PLUS, ALDE, Pro România, PMP și UDMR au înscris pe listele lor în total 68 de candidați a căror vârstă nu depășește 35 de ani.

 

Anul acesta, avem un număr record de candidați tineri pentru Parlamentul European. Noi ne dorim ca cei care ajung acolo să ne reprezinte, să fie ca noi, să ne cunoască problemele, să putem purta un dialog cu ei. Prin această acțiune ne-am propus să transformăm legislativul european într-o instituție pentru oameni tineri. Noi îi îndemnăm pe tineri să voteze și să îi oblige pe cei care îi reprezintă în Parlamentul European să stea în tenișii noștri”, spune Alexandru Stanciu, unul dintre organizatorii acestui flashmob inedit.  

 

Studenții și tinerii din București au venit la eveniment încălțați în teniși, pe care i-au lăsat pentru câteva zeci de minute, într-un gest simbolic, pe spațiul public. Fiecare participant a primit în schimb câte o pereche de șireturi inscripționate cu mesajul „#PrimulPas, #ParlamentulînTeniși”.

Nouă din zece tineri sunt de părere că votul lor contează la alegeri

Conform unui sondaj de opinie realizat în rândul tinerilor din România, realizat cu ocazia acestui eveniment, 9 din 10 români cu vârsta până în 35 de ani spun că vor merge la vot pe 26 mai.

De asemenea, 9 din 10 tineri sunt de părere că votul lor contează în aceste alegeri, iar 20% vor merge la urne pentru prima dată. Peste două treimi (71,16%) consideră că România trebuie să fie reprezentată în Parlamentul European de candidați tineri.

Referitor la gradul de reprezentare, 8 din 10 tineri consideră că sunt reprezentați în Parlamentul European „puțin” sau „deloc”, iar 6 din 10 tineri sunt nemulțumiți de activitatea deputaților români în legislativul de la Bruxelles.

Printre principalele teme cu care se confruntă și preocupări indicate de tineri se numără neadaptarea sistemului educațional la piața muncii (70,26%), dar și participarea scăzută a tinerilor în procesul decizional (42,42%).

Același sondaj mai relevă faptul că 73,06% dintre respondenți cred că România a avut parte de beneficii de pe urma aderării la UE, iar 52,3% sunt de părere că viitorul țării în Uniunea Europeană este unul stabil și lipsit de griji.

Sondajul a fost realizat pe platforma Ivox.ro, pe un eșantion de 891 respondenți, în perioada 2-7 mai 2019, și reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România.

Inițiatorii acestui proiect sunt: Mihnea Pană, Alexandru Stanciu, Irina Pîrcălăboiu și Ingrid Tîrziu, studenți în anul I la Facultatea Jurnalișm și Științele Comunicării (FJSC), Universitatea din București. Ei au dezvoltat un proiect de comunicare, cu care au participat la competiția PR Arena, destinată studenților de la FJSC, organizată în luna aprilie, sprijiniți de Good Affairs.

#goodaffairs este o companie nouă pe piața de Public Affairs din România, cu o experiență solidă și de succes de 20 de ani în Public Affairs și Corporate Affairs, completată de o expertiză politică și legislativă pe măsură. Good Affairs oferă servicii de tipul analizelor strategice pe domenii de interes, contextualizate în funcție de agenda publică și politică, precum și recomandări de acțiuni strategice.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related