- 75% dintrei cei care ocupă poziții de conducere în departamentele de marketing sunt femei
- 50% sunt absolvenți ai Academiei de Studii Economice din București
- 75% au urmat cursuri și traininguri de specializare
Cei mai importanți directori de marketing sunt reuniți în Anuarul Directorilor de Marketing din România, o inițiativă Biz Agency, unică în piață.
Ajuns la a a V-a ediție, anuarul este o radiografie a industriei, așa cum arată ea în 2019. Cartea realizată de echipa Biz reunește peste 150 de directori de marketing și evidențiază printre rânduri și portretul marketerului român.
Portretul profesionistului în marketing:
- Este o profesie predominant feminină, aproximativ 75% dintre persoanele care ocupă poziții de conducere în departamentele de marketing sunt femei
- Aprox. 50% sunt absolvenți ai Academiei de Studii Economice din București
- Aprox. 50% au absolvit studii postuniversitare și peste 75% au urmat cursuri și traininguri de specializare ținute fie în cadrul companiilor pentru care lucrează, fie în organizații acreditate în domeniu.
- Vârsta medie: 39 de ani.
- Media experienței în domeniu de aproximativ 14 ani
„Fie că ne plac ori nu, reclamele ne influențează deciziile de cumpărare și atașamentul față de branduri. Intrăm zi de zi în contact cu rezultatele muncii lor, dar nu avem mereu ocazia să-i cunoaștem pe cei din spatele brandurilor. Așa că ne-am propus ca, an de an, să realizăm o radiografie a industriei prin intermediul profesionișilor din domeniu, strategii care creionează direcțiile de promovare și administrează bugetele celor mai puternice branduri prezente pe piața românească”, spune Loredana Săndulescu, director editorial Biz.
Cei interesați pot achiziționa anuarul online.
Costul achiziției este de 50 RON (TVA inclus) pentru formatul digital și 85 RON pentru varianta print (TVA inclus).