STUDIU NAȚIONAL: Doar 4 din 10 români au donat sânge până acum, iar 20% dintre donatori au făcut acest lucru pentru o persoană apropiată. În timpul campaniei „România are sânge de rocker”, numărul donatorilor de sânge a crescut cu 20%

STUDIU NAȚIONAL: Doar 4 din 10 români au donat sânge până acum, iar 20% dintre donatori au făcut acest lucru pentru o persoană apropiată. În timpul campaniei „România are sânge de rocker”, numărul donatorilor de sânge a crescut cu 20%
  • Doar 4 din 10 români au donat până acum sânge, majoritatea pentru că au vrut să facă o faptă bună, potrivit unui sondaj național realizat pe platforma Ivox, în cadrul campaniei „România are sânge de rocker”; 
  • Peste o treime dintre participanții la studiu consideră că rata scăzută a donării de sânge în România are legătură cu lipsa culturii de a face bine; 
  • Campania „România are sânge de rocker”, inițiată de „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium, a sprijinit și continua să sprijine donarea de sânge în România, crescând numărul donatorilor cu 20%, într-o lună, prin puterea muzicii.

 

4 din 10 români susțin au donat sânge, cel puțin o dată în viață, motivațiile din spatele acestui gest fiind diverse. Cei mai mulți dintre donatori (65%) au dorit să facă o faptă bună. Aproape 20% dintre cei care au donat sânge au făcut acest lucru atunci când un apropiat a avut nevoie, iar 15,5% au donat pentru că au auzit că este benefic pentru sănătate. 3% dintre respondenți au donat la momentul Colectiv, pentru pacienții care aveau nevoie de transfuzii sanguine.

60% dintre cei care au donat spun că a trecut mai mult de un an de când au donat ultima oară, în timp ce potrivit medicilor, ideal ar fi ca oamenii să doneze de două ori pe an.  

 

4 din 10 români spun că nu îndeplinesc criteriile de donare

Dintre cei care nu au donat sânge niciodată, aproape jumătate (45%) susțin că nu îndeplinesc criteriile de donare, 25% spun că au amânat momentul din diverse motive, iar 15% nu au donat sânge pentru că le este frică de ace. Dar dacă ar afla că stă doar în puterea lor să salveze viața cuiva, 87% dintre respondenți nu ar sta pe gânduri să doneze.

Majoritatea participanților la studiu (41%) cred că rata scăzută a donării de sânge se datorează faptului că oamenii nu au cultura de a face bine, iar 25% cred că donarea de sânge nu a fost promovată sufficient. 20% cred însă că multe miturile legate de donare i-au oprit pe oameni.

Studiul național a fost efectuat pe un eșantion reprezentativ de 1.479 de respondenți peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de Internet, ascultători de muzică rock, în perioada 8-17 mai 2019, pe platforma de research online Ivox.ro, la solicitarea „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM.

 

Campania „România are sânge de rocker” sprijină donarea, prin muzică

Campania „România are sânge de rocker” a fost inițiată de Razvan Exarhu în 14 mai 2019, realizatorul matinalului Morning Glory, de la ROCK FM, în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium, în contextul unei nevoi de sânge duble față de cât se recoltează.

România se plasează pe ultimele locuri la numărul de donatori de sânge în Europa: doar 1.7% dintre români donează sânge, de aproape 10 ori mai puțin decât danezii, de 9 ori mai puțin decât britanicii și de 7 ori mai puțin decât olandezii.  În plus, în primul trimestru al anului 2019, la Centrul de Transfuzie Sanguină București, s-au înregistrat cu peste 1.100 mai puțini donatori decât în aceeași perioadă din 2018, iar nevoia de sânge actuală este dublă față de cât se recoltează.

5 trupe rock din România s-au alăturat campaniei, acceptând provocarea de a lansa cover-uri rock după cele mai cunoscute șlagăre românești, pentru a mobiliza oamenii să doneze sânge, prin puterea muzicii.

Seria a fost începută de Trooper, care a cântat un cover rock după melodia „Te aștept să vii”, interpretată de Mirabela Dauer, și a fost continuată de Byron, care a oferit o infuzie de rock șlagărului „Uite așa aș vrea să mor”, interpretat de Gică Petrescu. Și trupa Nighlosers a reinterpretat în varianta rock celebra melodie „Dacă pleci”, a lui Cătălin Crișan. Vița de Vie a fost cea de-a patra trupă care s-a alăturat campaniei, interpretând melodia „Proverbe” a lui Marius Țeicu, desigur, în variantă rock. COMA încheiat seria coverurilor cu șlagărul „Aproape liniște” al Aurei Urziceanu, în variantă rock, transmițând un nou mesaj de mobilizare către rockeri și nu numai în sprijinul donării de sânge.

  

  

  

 

Cum poți dona sânge, cu ajutorul tehnologiei

Oricine dorește să se alăture campaniei „România are sânge de rocker” o poate face astfel:

1. Descarcă aplicația donorium.ro/descarca;
2. Introdu invite code-ul morning#glory (cu litere mici);
3. Programează-te, donează sânge și salvează 2 vieți.

Cu ajutorul aplicației Donorium, oamenii se pot programa pentru a dona, pot afla informații utile și sunt notificați ori de câte ori centrele de transfuzii din țară au nevoie de o grupă de sânge specifică. Până în acest moment, 5 centre de transfuzie sanguină din țară sunt partenere în proiect, iar inițiatorii își propun ca până în 2025 să se extindă în toată țara.

 

O lună în care românii au dovedit că au sânge de rocker

În luna mai 2019, la Centrul de Transfuzie Sanguină București, s-au colectat cu 797 de pungi de sânge mai mult decât în luna mai a anului 2018 – o creștere cu 20% cu față de luna aprilie.

Un succes datorat în mare parte campaniei România are sânge de rocker. Suntem bucuroși că am recuperat, astfel, pierderea de pe primul trimestru al anului acestuia”, a declarat Dr. Doina Goșa (directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București).

Și numărul persoanelor care au descărcat aplicația Donorium a crescut. Începând cu 14 mai, startul campaniei, până în prezent, Morning Glory este contul #1 pe Donorium.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related