[Marketeri în training] Patricia Zegreanu (Porsche România): Organizăm anual două workshopuri împreună cu agențiile noastre de comunicare și digital

[Marketeri în training] Patricia Zegreanu (Porsche România): Organizăm anual două workshopuri împreună cu agențiile noastre de comunicare și digital

Înțelegerea tehnologiei și digitalului e o preocupare principală în marketing, iar Patricia Zegreanu  (Marketing & Communication Manager, ŠKODA - Porsche România) așază, pentru aceeași direcție, gândirea strategică și abilitatea de sinteză pentru a menține un overview asupra businessului în contextele schimbătoare de azi. Aceste atribute sunt adresate în cadrul a două traininguri anuale dezvoltate alături de agențiile Roddia și 2bcom, structurate în marea majoritate pe temele: strategie, creativitate, implementare evenimente, digital și corporate identity.

Formatul trainingurilor implică agende specifice pe bază de prezentări, dar Patricia spune că pe măsură ce participanții au început să se implice spontan, dezbătând și aducând în discuție studii proprii de caz, insighturi și întrebări, lucrurile se desfășoară mai degrabă într-un cadru de workshop.

 

Skillsetul omului de marketing. Nevoi

Întotdeauna marketingul s-a adaptat nevoilor de piață și noilor canale de comunicare: dacă înainte se marketa prin direct mailing sau prin afișe scrise caligrafic, acum marketăm în online sau direct pe telefonul mobil.

Astfel, presiunile care se resimt mai nou în departamentul de marketing merg în direcția înțelegerii noilor tehnologii, cum funcționează ele și cum poți beneficia de toate avantajele unui nou canal de comunicare mai repede, mai bine și mai creativ decât o face concurența.

Prin urmare, unul din skillurile pe care marketerii trebuie să îl dezvolte pare această înțelegere tehnologică.

În același timp însă cred că, tocmai datorită multitudinii de canale de comunicare și dezvoltărilor tehnologice, un specialist marketing e bine să dezvolte gândirea strategică și abilitatea de sinteză.

Doar așa poți păstra un overview asupra informațiilor și insighturilor de care dispui și te asiguri că ceea ce construiești ajută publicul să înțeleagă mai bine, să ajungă mai ușor și mai pe omenește la esența brandului și mesajelor tale. Altfel, lucrezi foarte mult project-based și asta devine și obositor în timp, și degeaba, pentru că, real, nu construiești nimic.

 

Nevoi adresate. Formatul trainingurilor

Organizăm anual două traininguri pentru oamenii noștri de marketing din rețea. Având una dintre cele mai mari rețele auto din țară, este important ca toți cei prezenți în rețea să înțeleagă strategia națională, dar să și poată adapta campaniile la nivel local, cu specialitățile și tonalitățile locale.

Trainingurile, ce acoperă 2 zile pline, au loc primăvara și toamna, și conțin în marea majoritate a cazurilor 5 teme specifice: strategie, creativitate, implementare evenimente, digital și corporate identity. Toate temele sunt interconectate și interdependente, la fel cum fiecare este, în esență, un mini-training.

 

Parteneri. Mod de colaborare pe conținut

Organizăm aceste workshopuri împreună cu agențiile noastre de comunicare și digital (Roddia și 2bcom) și încercăm să păstrăm mereu un echilibru între prezent și viitor, între nevoile punctuale și strategia noastră pe termen lung, sau trendurile care ne interesează.

Noi, echipa ŠKODA România ne implicăm direct, participând activ sau ținând, în funcție de competențe, cel puțin unul dintre aceste workshopuri. Ce ne dorim este mai puțin o formalizare a rolurilor, cât cultivarea unei atitudini deschise și fluide față de informațiile și insighturile valoroase, fie ele din rețea, din industrie sau din Zeitgeist.

În plus, ținem cont de feedback și ascultăm și ce-și doresc oamenii să afle, încorporând aceste lucruri ori în formatul evenimentului următor, ori în webinarii dedicate.

 

Succesul trainingurilor

Consider că cele mai bune traininguri sunt cele hands-on și de learning by doing. Cuvintele frumoase în formate creative impresionează și rezonează imediat cu ceea ce îți dorești să faci și să implementezi, și cred că funcționează bine la nivel teoretic. De cele mai multe ori, însă, conținutul se uită repede imediat ce te lovești de realitatea zilnică (care nu e întotdeauna cea mai poetică).

Apreciez, astfel, că pentru oameni ai aceleiași industrii, și cu atât mai mult pentru oameni care lucrează împreună pentru aceeași marcă, trainingurile trebuie să fie foarte specifice și să adreseze probleme concrete de care cei prezenți se lovesc în day-to-day business. Drept urmare, cel mai bun training este cel care își adaptează conținutul foarte mult pe cerințele publicului. În felul acesta se pot măsura foarte bine și obiectivele imediate.

Dacă publicul a înțeles despre ce e vorba, vor apărea destul de repede si rezultate: de exemplu, de la îmbunătățirea aspectului paginii de web și până la idei implementate corect în cadrul evenimentelor.

 

Obiective asociate, dincolo de competențele specifice

Mai sunt apoi obiectivele care țin mai degrabă de soft-skills, cele pe care le poți da mai departe sau asimila mult mai greu: înțelegerea materialelor și integrarea cunoștințelor într-un nou mod de lucru, într-un nou mod de a înțelege și de a pătrunde diferite puncte de vedere.

Cea mai mare satisfacție pe care-am avut-o cu aceste traininguri a fost că ele s-au transformat, treptat, în workshopuri: deși fiecare sesiune are o agendă clară și un set de informații, skilluri sau insighturi pe care dorim să le deprindem sau prezentăm colegilor noștri, la ultimele ediții întâlnirile au virat spre workshop.

Oamenii au devenit din ce în ce mai dornici să participe, să-și expună propriile studii de caz, să împărtășeasă înțelegerile lor cu foarte mult entuziasm sau, pur și simplu, să pună cât mai multe întrebări, cu o atitudine deschisă, relaxată și constructivă.

Când discuția se prelungește și, pe lângă agenda trainingului, ajungem să dezbatem împreună câteva studii de caz expuse spontan, atunci simțim toți că ceva face click – că plecăm nu doar mai informați, ci și mai insiprați și energizați.

Cam acesta ar fi principalul obiectiv, pe lângă multele și punctualele “cum să…”: cum să creăm și menținem o cultură a colaborării și creșterii împreună.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related