The Carnival a adus un suflu nou festivalurilor de tip street food din România

The Carnival a adus un suflu nou festivalurilor de tip street food din România

"A aduna într-o locație câteva food truck-uri nu e de ajuns.
Oamenii caută o atmosferă aparte, experiențe de neuitat, muzică live de calitate, iar The Carnival a pus toate aceste elemente la un loc."
Florin Itu, organizator The Carnival.

 

Cel mai mare festival de street food și street art din Europa își va deschide din nou porțile la București, la Romexpo, între 6 și 8 septembrie.
De patru ani ani, The Carnival a adus un nou concept de eveniment care aduce laolaltă muzica live, arta stradală, experiențele inedite și mâncarea stradală super delicioasă.

Florin Itu, organizator The Carnival,  vorbeste despre fenomenul street food în România si despre culisele The Carnival.

 

The Carnival, a 4-a editie la București. Noutati

De la o ediție la alta, am observat o creștere constantă în materie de experiențe oferite, număr de food truck-uri și public atras la evenimente.
În cei patru ani, putem spune că am educat publicul și i-am făcut să aibă așteptări mai mari când vine vorba despre un festival de street food.
Și anul acesta ne dorim să le depășim așteptările participanților la festival.

Vom avea, desigur, mâncare delicioasă din toate colțurile lumii, concerte de muzică live ale celor mai îndrăgiți artiști de la noi și din străinătate, momente de street art impresionante și multe alte experiențe inedite.
Încă de la început, The Carnival a pus mâncarea în contexte inedite, iar oamenii au avut șansa să se bucure de aceste experiențe doar în interiorul festivalului.

Este ceea ce am făcut în edițiile anilor trecuți cu Dinner in the Sky sau cu momentele de gătit în aer liber de la Chef’s Stage.
Și anul acesta le-am pregătit participanților surprize în acest sens.
The Carnival este de asemenea un festival pentru întreaga familie. Avem locuri de joacă pentru copii, astfel încât toată lumea să se simtă bine.

 

Campania de CSR din jurul festivalului

Anul acesta ne-am gândit să oferim măcar puțin din spiritul The Carnival și celor care, din păcate, nu se pot bucura de astfel de evenimente.
Așa că, pe data de 23 august, am dus Street Food Festival la copii care nu pot ajunge în toamnă la eveniment, în tabăra HOSPICE de la Adunații Copăceni.

În acea perioadă, acolo au fost găzduiți copii care au pe cineva drag bolnav sau au pierdut unul dintre părinți și uită pentru câteva zile de realitatea cu care se confruntă de la vârste fragede. Așadar, noi le-am oferit timp de o zi ocazia să se bucure de un mic festival de street food, într-o atmosferă colorată și prietenoasă.

 

Evolutia festivalului. Experiențe oferite, public, locații de desfășurare

Creșterea a fost una cu adevărat uimitoare și a atras după sine și o evoluție accelerată a industriei de street food.
Practic, acum patru ani, când am început, nu puteam vorbi neapărat de o industrie de street food, iar acum iată că ne putem lăuda cu cel mai mare festival de street food din Europa, ceea ce este absolut remarcabil, într-o perioada atât de scurtă și pornind practic de la zero.

Și numărul publicului atras a crescut de la an la an, de la 50.000 în 2016, la 110.000 în 2018, ceea ce ne face să spunem că The Carnival este cel mai mare festival de street food din Europa. Din punct de vedere muzical, am evoluat de la două scene în 2016, la cinci scene în 2018, iar numărul artiștilor internaționali a crescut de la cinci, la peste douăzeci. Spațiul festivalului practic s-a dublat față de prima ediție.

 

Extinderea The Carnival la Timișoara

După succesele înregistrate în anii trecuți la The Carnival ne-am dorit să oferim experiența acestui festival și publicului din afara Bucureștiului, iar Timișoara ni s-a părut un oraș potrivit pentru genul acesta de eveniment.
Am ales și o locație potrivită, Muzeul Satului Bănățean, iar ceea ce a ieșit a fost cu adevărat impresionant.

În cele 3 zile de festival ne-au trecut pragul 40.000 de oameni care s-au bucurat de mâncare bună și de muzică live a unor artiști locali și internaționali.
Oamenii din Timișoara au fost extrem de încântați de tot ceea ce s-a întâmplat acolo, așa că vom reveni cu bucurie și anul viitor.

 

Feedback-ul primit din partea publicului

Publicul primește foarte bine acest festival, dovadă fiind și numărul participanților care este în creștere de la an la an.
Ceea ce le place oamenilor este faptul că pe lângă mâncare, au parte și de experiențe cu adevărat inedite. A aduna mai multe food truck-uri la un loc nu mai este de ajuns.

Oamenii caută o atmosferă aparte, experiențe de neuitat, muzică live de calitate, iar The Carnival a adus toate aceste lucruri la un loc.
Momentele de street art și întregul setting transformă totul într-o adevărată sărbătoare, într-un adevărat Carnaval.

Un lucru care a atras foarte mulți participanți a fost discoteca retro, acolo unde oamenii s-au putut bucura de concertele Corinei Chiriac, Mirabelei Dauer, 3 Sud Est sau Kaoma. A fost ceva inedit, iar oamenii au primit acest eveniment neașteptat de bine.

 

Resurse. Investitii. Dezvoltare

Cele mai multe resurse sunt investite de noi, în acest moment, în experiența și confortul publicului.
Ne interesează foarte mult sa oferim o experiență cât mai plăcută și memorabilă în același timp, ne preocupă foarte mult zonele de relaxare și cele cu mese.

De asemenea, investim mult și în partea de entertainment, încercăm să aducem pe scenă cele mai bune trupe românești ale momentului și cât mai multe nume internaționale. Nu în ultimul rând, ne preocupă să avem un mix de vendori cât mai divers, pentru a putea oferi acea experiență culinară unică pe care nu o poți găsi nicăieri altundeva.

 

Diferențierea The Carnival in peisajul festivalurilor de street food din România

Cred că totul pornește de la următoarea întrebare: „Ce face omul după ce a terminat de mâncat din farfurie?” și aici intervin experiențele de care spuneam.
Se bucură de momente de street art precum spectacole de magie, show-uri cu flăcări, de muzică live, de activități de recreere în interiorul festivalului.

Ne-am axat și pe partea de educare și de responsabilizare a publicului privind consumul de alimente locale sau risipă alimentară prin momentele de discuții cu chefi internaționali la care oamenii au avut acces în edițiile precedente.
Și anul acesta avem multe activități surpriză pregătite pentru participanții la eveniment.

 

Modelul de festival international de street food

Pentru a îmbunătăți și mai mult festivalul de la o ediție la alta suntem în permanență conectați la trendurile din afară.
Nu prea găsim evenimente care să aibă un concept similar cu The Carnival, însă admirăm festivaluri precum Oktober Fest, pentru desfășurarea de forțe impresionantă, festivalurile Taste Of care reușesc să aducă de fiecare dată chefi de talie mondială împreună.

Ne plac foarte mult și festivalurile de street food din Bruxelles și Amsterdam pentru varietatea de food truckuri etnice și pentru atmosfera aparte.

Așadar, mai e puțin până la cel mai mare festival de street food din Europa. Sunnery James & Ryan Marciano, Nouvelle Vague, Balthazar, Asian Dub Foundation Sound System, Peter Bjorn and John, Sonique, Golan, The Monojacks sau Subcarpați sunt doar câțiva dintre artiștii care vor urca pe scena The Carnival. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Sectiune



Branded


Related