În Anul Financiar 2019 (1 Septembrie 2018 – 31 August 2019), vânzările IKEA România au fost de peste 160 de milioane de euro (fără TVA) - ceea ce reprezintă o creștere de 15,2% în vânzările totale și 35% în comerțul electronic, comparativ cu anul precedent. Ponderea vânzărilor online în totalul cifrei de afaceri se ridică la aproape 25%, ceea ce plasează România pe poziția de lider în Ingka Group, urmată de Croația (20,1%) și Marea Britanie (18,2%).
"Suntem foarte mulțumiți de performanțele noastre în România și suntem mândri că a continuat să fie una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere. Am deschis Pallady, cel mai mare magazin IKEA din sud-estul Europei, precum și patru centre de colectare în întreaga țară, încheind anul fiscal cu un total de 1344 de angajați, ceea ce reprezintă o creștere de 20,4% în comparație cu cel precedent. Vom continua să investim atât în oamenii noștri, cât și în formate noi, pentru a face IKEA și mai convenabilă, mai accesibilă și mai sustenabilă pentru și mai mulți oameni din România", a spus Sara Del Fabbro (Country Retail Manager IKEA SEE).
Peste 3,6 milioane de persoane au vizitat magazinul Băneasa, aproape 22 de milioane de vizitatori au accesat site-ul IKEA.ro, în timp ce peste 202.360 de comenzi au fost plasate online. Dintre cele peste 20 de milioane de produse IKEA care au ajuns în casele românilor, 62% au fost obiecte de mobilier și 38% accesorii. Familia de accesorii OFTAST și familia de mobilier LACK au fost cele mai populare, scaunul INGOLF și farfuria OFTAST fiind cele mai vândute din categoriile respective.
IKEA a continuat să rămână dedicată influențării societății spre mai bine. În martie, a fost lansat un apel la acțiune și un grup de lucru la nivel de CEO pentru egalitatea de gen, o rețea de companii și organizații care pledează pentru reprezentarea egală a femeilor în funcții de conducere, salariu egal pentru aceeași muncă și șanse egale pentru femei și bărbați. Inițiativa adună în prezent 9 companii care au peste 10.000 de angajați în România, propunându-și să o extindă la cât mai multe organizații și să aibă un impact social mai puternic.