Sentimente.ro, cel mai mare site de dating din România, anunță că algoritmul său de Inteligență Artificială WallY a fost înzestrat cu capacități noi, inclusiv de recunoaștere facială care verifică dacă persoana din fotografia de profil este aceeași cu utilizatorul. Acest lucru oferă o siguranță în plus persoanelor care decid să se întâlnească și în offline cu o persoană cunoscută pe Sentimente.ro.
Procesul de validare începe cu alegerea unei imagini de profil care este apoi analizată împreună cu o altă fotografie de tip selfie, pe care posesorul contului o face direct în platformă, dar care nu se salvează. Selfie-ul conține un semn distinctiv, oferit de algoritm, pe care trebuie să-l facă utilizatorul, pentru a finaliza procesul de autentificare.
"Utilizatorii pot confirma profilul ca fiind real și se vor distinge pe platforma de dating prin afișarea lângă numele de utilizator a unei bife specifice. Aceasta confirmă că persoana din fotografie este o persoană reală, dar și posesorul contului. Utilizatorii vor știi astfel cu certitudine cum arată cel/cea cu care se vor întâlni în offline. O astfel de dezvoltare, aparent simplă, a avut deja un impact considerabil asupra utilizatorilor, am înregistrat o rată de creștere a interacțiunii dintre aceștia de 10% în aproximativ două luni de la implementare și estimăm până la finele anului o creștere de peste 15%.", a explicat Flori Dragomir, vicepreședinte și co-fondator al Sentimente.ro.
De asemenea, un utilizator are opțiunea de a adăuga la profilul său de pe Sentimente.ro fotografiile din contul de Facebook și/sau Instagram. Odată conectat contul de Facebook la cel al site-ului de matrimoniale, de câte ori acesta încarcă o fotografie nouă are posibilitatea de a o adăuga automat și la profilul de pe Sentimente.ro, dacă dorește.
O altă trăsătură implementată recent este detectarea imaginilor cu caracter indecent, care afișează un procent ridicat de nuditate, precum și fotografiile cu copii. Împreună cu această dezvoltare a fost implementată și opțiunea ca orice membru să poată solicita ajutorul unui reprezentant dedicat de la divizia Asistență Clienți care să examineze punctual fotografiile trimise spre revizuire, opțiune disponibilă și pentru verificarea profilului real.
"Dezvoltările tehnice ușurează și accelerează procesul de editare a unui profil, însă nu vrem să eliminăm complet factorul uman. Tocmai de aceea serviciul nostru de Asistență Clienți funcționează, de 18 ani, 7 zile din 7. Procentul de solicitări pentru revizuirea fotografiilor a scăzut însă cu peste 50% de la implementarea noilor facilități și observăm o scădere continuă, semn că utilizatorii au înțeles importanța sincerității pe un site de dating dedicat relațiilor serioase.", a mai precizat Flori Dragomir.
Implementarea noii mesagerii, realizată recent și care a fost ultimul pas spre one-page app, cu o interfață grafică intuitivă și facilități pentru interacțiunea dintre profilurile utilizatorilor care se află într-o conversație, a dus la creșterea timpului petrecut într-o sesiune de logare cu 10%. Într-o lună se schimbă, în medie, între utilizatori 7-8 milioane de mesaje.
Totodată, de la implementarea algoritmului WallY – care oferă fiecărui utlizator o interfață personalizată, în funcție de interesele din profilul personal și de comportamentul de utilizare, numărul membrilor activi a crescut cu 10% anual. De la noile îmbunătățiri aduse algoritmului, numărul de membri noi a crescut cu 8-10%/lună, iar pentru perioada următoare se estimează o creștere de 15%, după finalizarea dezvoltărilor tehnice care vor oferi sugestii bazate pe compatibilitatea pe termen lung dintre utilizatori.