- Românii cheltuiesc cele mai mari sume în online pentru sejururi și servicii de turism (1.429 lei în medie pe an) și pentru produse electrocasnice sau electronice (1.129 lei în medie pe an)
- În 2019, proporția celor care au vizitat magazine online a crescut cu 10% (5 puncte procentuale) față de 2018
- Principalul motiv pentru care românii comandă produse și servicii online este economisirea timpului
GPeC SUMMIT, evenimentul de E-Commerce și Digital Marketing al toamnei, alături de partenerii iSense Solutions, lansează primele rezultate ale studiului anual “Comerțul electronic pe piața din România”.
Deja o tradiție a evenimentului dedicat comerțului electronic și marketingului digital, GPeC SUMMIT anunță câteva dintre cele mai importante statistici privind comportamentul de consum al românilor pe website-urile de comerț electronic.
Studiul prezintă evoluția pieței în ulitmii trei ani și este reprezentativ pentru mediul urban, acolo unde volumul de tranzacții este semnificativ pentru realizarea unui astfel de studiu. De la an la an, numărul celor care fac cumpărături online crește, astfel că, în 2019, 27% mai mulți români au achiziționat produse sau servicii online cel puțin o dată pe lună comparativ cu 2017. Față de 2018, creșterea a fost de 10%.
“În fiecare an analizăm schimbările care se petrec la nivel comportamental pe site-urile de comerț electronic de produse și servicii în rândul românilor. De la an la an, vedem creșteri constante ale pieței. Ne interesează, în mod special, să vedem evoluția numărului de oameni care accesează site-uri de comerț electronic și care sunt motivele pentru care aceștia preferă cumpărăturile online în detrimentul celor realizate în magazinele fizice. Piața este favorabilă în continuare pentru deschiderea de noi magazine, dar brandurile vechi, cunsocute deja publicului, sunt preferate de români. Aștept cu nerăbdare evenimentul GPeC SUMMIT de pe 4 și 5 noiembrie pentru a dezvălui în detaliu rezulatele complete ale studiului în fața celor mai pasionați specialiști din industrie,” a declarat Andrei Cânda (Managing Partner iSense Solutions).
“Ne bucurăm să îi avem alături și în acest an pe partenerii noștri de încredere de la iSense Solutions care ne oferă certitudinea că evenimentul GPeC SUMMIT este de o importanță vitală pentru dezvoltarea specialiștilor în comerț electronic și marketing digital din România, cât și pentru antreprenorii din acest domeniu. Cifrele arată o creștere constantă a pieței ceea ce ne încurajează să continuăm pionieratul în dezvoltarea pieței de eCommerce din România,” a declarat Andrei Radu (organizatorul GPeC SUMMIT).
Rezultatele complete ale studiului vor fi dezvăluite în exclusivitate la evenimentul GPeC SUMMIT care are loc pe 4 – 5 noiembrie la Teatrul Național București.
Înscrierile se fac pe website-ul organizatorului, iar biletele pot fi achiziționate doar până la data de 31 octombrie.
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier.
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Silver Partner: Retargeting
Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour
Eveniment susținut de: Brand GSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA
Radioul Oficial: Kiss FM
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Limousine Service: City Limo