Românii vor beneficia de mai multe teste gratuite pentru depistarea rapidă a infecției cu HIV

Românii vor beneficia de mai multe teste gratuite pentru depistarea rapidă a infecției cu HIV
  • Numărul românilor infectați cu virusul HIV este în continuă creștere, anul acesta fiind înregistrate aproximativ 16.000 de persoane infectate cu acest virus la noi în țară1;
  • România se află în topul ţărilor europene cu cea mai mare rată a infecţiilor HIV diagnosticate târziu, un procent de 60% raportat la o medie europeană de 50%2.
  • 10% din valoarea pachetelor Durex de culoare roșie vândute până la 31 decembrie 2019 va fi donat pentru achiziția testelor folosite în despistare rapidă a infecției cu HIV;
  • Testele vor fi utilizate de Asociația Română Anti-SIDA (ARAS) pentru popoulația generală și grupurile vulnerabile.

Durex România și Asociația Română Anti-SIDA (ARAS) își propun să crească gradul de conștientizare și să stimuleze schimbările de atitudine ale oamenilor în lupta împotriva infecției cu virusul HIV și SIDA.

Astfel, persoanele care cumpără pachete Durex de culoare roșie vor juca un rol important în această luptă. Un procent de 10% din valoarea ficărui pachet Durex de culoare roșie achiziționat până la 31 decembrie 2019 va fi donat către ARAS*. Din fondurile strânse în timpul campaniei, asociația va achiziționa teste rapide pentru depistarea infecției cu virusul HIV.

În România, există aproximativ 16.000 de persoane infectate cu virusul HIV și în fiecare an apar în jur de 700 de cazuri noi. Mai bine de jumătate dintre persoanele depistate cu HIV sunt diagnosticate în faze avansate ale infecției.

La nivel naţional, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2019, au fost notificate 179 de cazuri noi de HIV şi 136 de SIDA. Potrivit statisticilor, au fost înregistrate 86 de cazuri noi de HIV/SIDA la femei şi 229 la bărbaţi. Cei mai mulţi pacienţi care au avut rezultate pozitive au vârste cuprinse între 30 şi 49 de ani (cu preponderenţă între 30 şi 34 de ani), indiferent că este vorba despre bărbaţi sau femei.

"Credem că împreună suntem o forță ce poate determina schimbări pozitive. Misiunea ARAS este prevenirea HIV/SIDA, a hepatitelor virale și a altor infecții cu transmitere sexuală (ITS), promovarea non-discriminării față de persoanele care trăiesc cu HIV și față de cele cu risc de infectare. De aceea, ne bucură inițiativa Durex România. Testarea HIV este esențială pentru stoparea epidemiei de HIV - multe persoane nu știu că sunt infectate cu acest virus, așa că cel mai probabil nu iau măsuri pentru a preveni răspândirea virusului către alții. Diagnosticul precoce al infecției implică începerea rapidă a tratamentului, prin care virusul devine nedetectabil și, astfel, netransmisibil. De asemenea, în cadrul acestei campanii, vom susține și sesiuni de informare și testare în campusurile universitare din București.", declară Maria Georgescu (Director Executiv ARAS).

 

Durex este brand-ul care și-a exprimat la nivel mondial susținerea luptei împotriva HIV și SIDA și are una dintre cele mai puternice voci în această direcție. Folosirea prezervativelor stă la baza împiedicării răspândirii bolilor cu transmitere sexuală, păstrând siguranța și plăcerea în timpul actului sexual.

"Printr-un mecanism simplu, reușim să dăm șansa oricui să susțină lupta împotriva HIV. Astfel, un contact sexual sigur, prin folosirea prezervativelor din cutiile roșii Durex, ajută la strângerea de fonduri pentru achiziționarea de teste HIV. Este important să ne protejăm în timpul raporturilor sexuale, iar prin asta îi putem proteja și pe ceilalți", declară Laura Țogui (Category Marketing Manager Personal Care Reckitt Benckiser).

 

 

Vedetele care susțin această inițiativă și luptă împotriva HIV sunt Andreea Raicu, Carla’s Dreams, Roxana Voloșeniuc și Emil Rengle.

"M-am alăturat campaniei Durex din două motive. În ultima vreme am cunoscut oameni care au contactat acest virus și am văzut ce luptă trebuie să ducă. De asemenea, am citit statistici care arată cât de puțin ne protejăm, cât de puțin suntem conștienți de ce se poate întâmpla. Așadar, e vital să înțelegem că trebuie să ne protejăm pe noi și, în acelalași timp, să-i protejăm pe ceilalți.", declară Andreea Raicu.

 

"Cifrele alarmante despre HIV din România pot fi diminuate prin responsabilitate și prin protejare. De aceea, susțin inițiativa Durex, prin care, printr-o simplă achiziție de prezervative, poți ajuta la salvarea de vieți.", ne spune Carla’s Dreams.

 

Campania se va desfășura pe perioada 26.09.2019 - 31.12.2019. Depistarea infecției cu HIV se face pe loc și testele au o sensibilitate de 99,6% și specificitate de 99,3%.

*10% din valoarea vânzărilor produselor care fac parte din campanie (Durex Feel Thin, Durex Feel Ultra Thin, Durex Feel Intimate, Durex Feel Thin XXL, Durex Feel Thin Slim Fit, Durex Real Feel) înregistrate în perioada 26 Septembrie 2019 - 31 Decembrie 2019, conform datelor de piață furnizate de furnizorul de date statistice Nielsen, va fi acordat cu titlu de sponsorizare pentru campania de testare HIV derulată de Asociația Română Anti-SIDA (ARAS)

Surse:
1. Conform raportului național “Evoluția infecției HIV/SIDA în România – 30 iunie 2019”, realizat de Compartimentul pentru Monitorizarea şi Evaluarea Infecţiei HIV/SIDA în România - INBI “Prof.Dr.M.Balş
2. Conform prof. dr. Jürgen Rockstroh, membru al comitetului executiv al EACS – Societatea Clinică Europeană HIV/SIDA;

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte



Branded


Related