Cine știe la ce se gândea Jürg Läderach, în 1994, când dădea numele companiei sale producătoare de ciocolată Heidi? Că aromele sale vor bucura copiii din toată lumea, ba chiar și adulții mai greu de mulțumit? Că gustul lor va deveni sinonim cu îndrăzneala și veselia copilăriei? Orice ar fi simțit atunci, la începuturi, nu își imagina că 25 de ani mai târziu Heidi Chocolat va deveni o companie cu o cifră de afaceri de 22 de milioane de euro și exporturi pe 5 continente. La împlinirea acestui sfert de veac ambițios, brandul se întoarce la originile sale elvețiene și sărbătorește alături de oamenii care fac ciocolata și de cei care se bucură de ea, în fiecare zi.
Sărbătoare cu surprize și amintiri
În fiecare secundă, un produs HEIDI ajunge la un consumator. Pentru a reuși asta, compania are patru unități de producție în lume: Viena, Munchen, București, Lucerne. Acum 25 de ani, compania lui Jürg Läderach, proprietarul companiei Confiseur Läderach AG, faimos producător elvețian de ciocolată premium și produse de cofetărie, avea o fabrică mică, unde toate rețetele erau făcute manual. Părea desprinsă dintr-o poveste, precum cea care a inspirat numele companiei: Heidi, fetița inocentă cu atitudine pozitivă, care îi face pe toți oamenii din jurul ei să vadă partea frumoasă a vieții.
Acum, HEIDI Chocolat este prezentă în peste 50 de țări, pe toate cele cinci continente ale lumii, unde încearcă să aducă aproape de consumatori aceleași valori care au definit-o de la început: curiozitate, pozitivitate, meșteșug și naturalețe.
Brandul sărbătorește sfertul de veac de la lansarea pe piață, cu atenție la trecut și la originale sale elvețiene, cu preocupare spre oamenii companiei și cu privirea spre viitor. Și toate acestea se manifestă, așa cum îi stă bine oricărei sărbători, prin surprize de toate felurile: de la excursii în Elveția și deschiderea primului pop-up shop în centrul Capitalei, la lansarea unor produse noi și relansarea pe piață a celor mai iubite produse.
Este un moment bun pentru a revizita evoluția brandului de-a lungul existenței sale, spune Ioana Marica (Brand Manager HEIDI Chocolat). Și chiar dacă brandul a crescut și compania a trecut prin schimbări mari, un lucru a rămas la fel: măiestria în a crea arome surprinzătoare.
Prin toate acțiunile noastre ducem mai departe spiritul antreprenorial, cu ambiția de a construi din HEIDI Chocolat un jucător global în industria ciocolatei premium, dorind să inspirăm în fiecare moment oamenii să exploreze the chocolate side of life", declară Peter Müeller (General Manager HEIDI Chocolat).
Locul în care a început totul
Pentru a ajunge oriunde, e nevoie să știi mereu de unde ai plecat. Iar Heidi, la 25 de ani de la apariție, își celebrează în continuare originile elvețiene. Identitatea vizuală a brandului are în centrul fetița Heidi, prin dezvoltarea unui logo nou. Compania elvețiană Schoenenberger, cu o lungă tradiție în măiestria elvețiană și expertiza deosebită în produse sustenabile pentru mediul inconjurător, supervizează producția din fabrica de ciocolată din Pantelimon.
Pentru a sărbători locul în care a fost fondată, compania a pregătit un concurs pentru consumatori. Aceștia pot câștiga trei călătorii în Elveția pentru 2 persoane, în valoare de 5000 de euro, cu cel mai spectaculos tren panoramic din lume.
Participarea în campanie se face pe site-ul dedicat heidi25.com, prin înscrierea codului prezent în ambalajele HEIDI marcate cu simbolul aniversar “25 de ani”. Campania este derulată alături de agențiile FCB București și Spoon.
Amărui, dulci, noi și vechi
Heidi Chocolat vine în întâmpinarea preocupărilor consumatorilor pentru un stil de viață sănătos și lansează și produse noi, care se bazează pe ingrediente naturale și au un conținut redus de zahăr. Tabletele Dark 75 cu Superfructe (rodii, coacăze și mure) au un conținut ridicat de fier, magneziu și potasiu. Tableta Dark cu 95% cacao are un conținut ridicat de unt de cacao, ceea ce o face extrem de cremoasă, fiind o opțiune excelentă pentru persoanele preocupate de sport și de nutriție.
Ioana Marica, Brand Manager HEIDI Chocolat, povestește cum compania a adaptat la scară industrială pentru a duce mai departe manufactura de origine elvețiană și a reușit să definească inconfundabilul gust al ciocolatei amărui 85%.
Cele mai iubite produse ale anilor 2000, Heidi Cappuccino, Heidi Amaretto, Heidi Dark Orange s-au întors în magazine să participe la sărbătorirea sfertului de secol. Revenirea lor reprezintă un tribut oferit angajaților dedicați Heidi, dar și consumatorilor loiali ai brandului.
Heidi Cappuccino este, de altfel, parte din istoria brandului, una din primele tablete lansate. Este un produs relansat la cererea publicului, spune Ioana Marica.
Este o ciocolată pe care am iubit-o de la prima bucățică și am găsit un aliat bun în directorul nostru de vânzări pentru relansarea de anul acesta.
Oamenii Heidi
Sărbătoarea de 25 de ani este un moment bun pentru a le prezenta oamenilor cine sunt artizanii ciocolatei Heidi. People of Heidi este proiectul companiei prin care își arată aprecierea față de oamenii din spatele Heidi Chocolat.
O serie de interviuri și portrete ale angajaților au fost promovate pe pe toate canalele sociale ale companiei, cu menirea de a arăta, prin fiecare dintre ei, cum valorile brandului fac parte din realitate. Campana People of Heidi a fost dezvoltată în social media cu sprijinul agenției de digital Spoon.
O nouă casă în București: Heidi Chocolaterie
Cei care caută locuri unice în București, locuitori sau vizitatori, au acum posibilitatea unor experiențe gourmet. În octombrie, HEIDI Chocolat a deschis prima ciocolaterie din București, lângă Ateneul Român. Un pop-up shop care va funcționa în perioada octombrie 2019 – aprilie 2010 în spațiul gelateriei Moritz Eis, pe strada Episcopiei numărul 6.
La HEIDI Chocolaterie, produsele sunt diferite față de cele din magazine. În acest pop-shop special se găsesc produse fresh realizate manual de ciocolatierii HEIDI: trufe, praline, maxi-tablete spectaculoase și o varietate de cadouri disponibile pentru toate ocaziile. O apariție specială este cea a gamelor de tablete si praline BIO din ciocolată elvețiană Heidi Mountain Pleasure și Heidi Swiss Heritage.
Primul pop-up shop HEIDI este noul loc în care poți experimenta ceea ce reprezintă probabil cele mai bune compoziții realizate cu ciocolată, din București. Sunt perfecte pentru a fi oferite cadou, perfecte ca să te răsfeți, spune Peter Müeller (General Manager HEIDI Chocolat).
Răsfățul este unul din elementele care definește produsele Heidi, de 25 de ani. Dulce sau amărui, familiar sau îndrăzneț, optimist sau realist, gustul Heidi este cel al copilăriei și al poveștilor care, uneori, devin realitate.
Echipa:
HEIDI Chocolat:
- Ionuț Bărăgan – Marketing Manager
- Andreea Beekman - Customer Experience & Trade Marketing Manager
- Ioana Marica - Brand Manager
- Adina Lazar - Junior Brand Manager
Spoon Digital:
- Miruna Marcu - Senior Digital Copywriter
- Luiza Barbu - Art Director
- Manuela Florea - Senior Digital Planner
- Anca Ciuluvică - Junior Digital Planner
- Alexandra Zămosteanu - Influencer Marketing Specialist
- Roxana Bucur - Account Director
FCB Bucharest:
- Cornel Gologan - Creative Director
- Tiberiu Papa – Senior Art Director
- Francisc Zinz – Senior Art Director
- Dragoș Raicu - Senior Copywriter
- Costin Zisu – Junior Copywriter
- Sorin Fotache – 3D Graphic Designer
- Vlad Crișu – DTP
- Sonia Panait - Business Development Director
- Adelina Marițiu - Strategic Planner
- Simina Lambrino - Client Service Director
- Gabriela Suciu – Account Director
- Anca Duță – Senior Account Manager
- Silviu Clinciu – Senior Account Executive
- Diana Silion – Junior Account Executive
- Gabriela Pricob – Production Manager
- Ionuț Stan - Senior Production Executive
HEIDI Chocolat este lider în segmentul de tablete de ciocolată premium în România, fiind prezentă pe toate cele șapte continente, în peste 50 de țări, cu un puternic focus pe Europa (Austria, Germania, Ungaria, Serbia, Polonia, Lituania), dar și în Israel, Canada, China și Chile. Are 4 unități de producție în lume (Viena, Munchen, București, Lucerne), cea din România generând o cifră de afaceri de 22 milioane de euro.