[Politici de mediu] Andreea Ivan & Raluca Coman: Schimbările climatice actuale și viitoare expun un număr tot mai mare de persoane la multiple riscuri pentru sănătate

[Politici de mediu] Andreea Ivan & Raluca Coman: Schimbările climatice actuale și viitoare expun un număr tot mai mare de persoane la multiple riscuri pentru sănătate

Consumul de apă, gestionarea deșeurilor, biodiversitate, întregul ciclu de viață al produselor și reducerea amprentei de carbon. Acestea ar fi câteva din obiective, la capitolul sustenabilitate, pentru compania Sanofi. Grupul și-a propus scăderea cu 10% a consumului de apă, reducerea cu 50% a amprentei de carbon și 90% din deșeurile generate să fie reciclate, refolosite sau recuperate, până în 2025.

Am vorbit cu Andreea Ivan, HSE Head Sanofi Romania & Moldova și Raluca Coman, Brand & CSR Communication Manager Sanofi Romania despre politicile și poziționarea companiei în raport cu problemele de mediu.

Cele doua au adus în discuție programul Planet Mobilization și sistemul de management al sănătății, siguranței și mediului (HSE). De asemenea, au vorbit despre strategia de CSR care include îmbunătățirea accesului la sănătate, în special pentru persoanele defavorizate, și educație pentru comunitățile vulnerabile. Toate acestea fac parte din viziunea extinsă a companiei, denumită Empowering life. Iată discuția.

 

Politicile green ale companiei

Healthy planet, healthy people este viziunea Sanofi. Fiind o companie dedicată sănătății, protejarea ecosistemului în care trăim este parte integrată din viziunea noastră Empowering Life și din strategia noastră de responsabilitate socială. În acest sens, Sanofi și-a asumat la nivel global angajamentul de a monitoriza și a limita impactul direct și indirect al activității și operațiunilor companiei asupra mediului.

Strategia de mediu este exprimată în programul Planet Mobilization 2015-2020, fundamentată pe 5 piloni ce acoperă întregul lanț valoric al companiei. Au fost setate obiective concrete pentru fiecare pilon strategic, care sunt urmărite anual și se doresc a fi îndeplinite până în 2025.

Suplimentar programului Planet Mobilization, Sanofi a implementat de mulți ani un sistem de management al sănătății, siguranței și mediului (HSE), care acoperă toate operațiunile Sanofi (cercetare, dezvoltare, medical, producție, lanț de aprovizionare, vânzări și marketing) în orice locație (fabrici, birouri și depozite).

Acest sistem este conceput pentru a proteja sănătatea și siguranța fiecărui angajat care lucrează la Sanofi, să dezvolte și să implementeze procese industriale sigure și să limiteze impactul activitatilor si produselor Sanofi asupra mediului. Avem proceduri interne bine definite, cu sesiuni de training pentru angajați, astfel încât fiecare dintre colegii noștri să le respecte, să învețe acțiuni concrete la birou, dar și în viața cotidiană. În plus, performanța HSE este măsurată folosind instrumente de raportare, autoevaluari și audituri, pentru a măsura eficacitatea obiectivelor și metodelor utilizate, în vederea îmbunătățirii continue.

 

Factorii care influențează politica verde

Ne dorim să fim alături de oameni, pentru a-i ajuta să aibă o viață mai bună și împlinită. Pentru a materializa această viziune, pe lângă activitatea concretă de a dezvolta și produce soluții terapeutice acolo unde sunt nevoi de sănătate insuficient sau deloc acoperite, am dezvoltat o strategie de CSR care acoperă trei zone importante: îmbunătățirea accesului la sănătate, în special pentru persoanele defavorizate, educație și sprijin pentru comunitățile vulnerabile și nu în ultimul rând protejarea planetei/mediul înconjurător.

Așadar politica noastră verde este parte integrată din strategia de CSR. Și are două fațete – dacă putem zice asa: una este direct legată de activitatea noastră - să dezvoltăm, să producem și să comercializăm soluții terapeutice, având în vedere protecția mediului înconjurător pe parcursul întregului ciclul de viață al fiecărui produs, iar cea de-a doua fațetă este protejarea mediului și responsabilizarea prin educație și proiecte dedicate diverselor comunități cu care interacționăm, pentru o planetă sănătoasă, pentru noi toți.

 

Obiective strategice

Obiectivele strategice sunt transpuse în obiective specifice în fiecare țară în care Sanofi este activ. În țările unde Sanofi deține unități de producție sau laboratoare de cercetare și dezvoltare se acordă o importanță deosebită tehnologiei, cu scopul de a consuma mai puțină energie, de a utiliza materie primă mai performantă și de a produce mai puține deșeuri. Dar politicile de mediu merg mai departe de atât, acoperind și activitatea comercială: sedii eficiente energetic, prevenirea consumului de resurse, asigurarea infrastructurii pentru colectarea selectivă, etc.

De exemplu, sediul Sanofi Romania din București este într-o clădire certificată LEEDs GOLD. Acest certificat atestă modul în care dotările tehnologice de care dispunem ne ajută să reducem din consum. Clădirea este dotată cu sistem de ape gri care refolosește apa consumată în lavoare pentru toaletele din clădire. Senzorii de lumină amplasați pe toate lămpile de lângă ferestre reduc consumul de energie electrică cu până la 30%.

Totodată, avem parteneriate cu OTR-uri (Organizatie de Transfer de Responsabilitate) pentru reciclarea hârtiei și a plasticului. Avem în permanență în vedere cei trei R ai ecologiei: reducerea consumului, reutilizare și reciclare și an de an facem progrese pentru a îndeplini acest principiu.

 

Politicile eco în cultura organizațională

Comunicăm activ și dezvoltăm proiecte de protejarea mediului în care-i implicăm și pe colegii noștri. Un astfel de proiect este campania noastră anuală World Environmental Day, care se implementează la nivel global în toate țările în care ne desfășurăm activitatea. Este un bun prilej să creștem nivelul de conștientizare în rândul angajaților. Spre exemplu, în 2019, pe parcursul lunii mai am facilitat test drive cu mașini hibrid, am colectat medicamentele expirate alături de o farmacie partener și am organizat o campanie de reciclare a echipamentelor electronice de mici dimensiuni și a bateriilor.

În urma acestor activități, este foarte clar că oamenii sunt foarte dornici să ajute la protejarea mediului, atâta timp cât le creezi condițiile necesare, cum ar fi infrastructura de colectare selectivă sau facilitarea de alternative eco la plasticul de unică folosință.

 

Relația cu partenerii

Performanța HSE și sistemele de management sunt incluse și în selecția contractanților sau a furnizorilor, ținând cont de natura activităților lor. Selectarea oricărui furnizor sau partener nou (de la proprietarul clădirii unde avem sediul, compania care depozitează medicamentele Sanofi în România, furnizorii de logistică, și până la furnizorii de curățenie și cafea) include și o evaluare a criteriilor HSE și dacă aceastea sunt în conformitate cu Politica HSE Sanofi. Suntem interesați ca toți cei cu care colaborăm să împărtășească viziunea noastră cu privire la sustenabilitate.

 

Proiecte

Anul trecut am reușit ca la nivelul organizației locale să eliminăm plasticul de unică folosință, atât pe cel uzual, regăsit în tacâmuri, pahare, farfurii de plastic, cât și pe cel provenit din sticlele folosite la îmbutelierea apei. Am apelat la furnizori care să ne poată oferi apă purificată direct din rețeaua de apă a clădirii. În aceeași direcție, departamentul ITS are setată ca implicită imprimarea alb/negru și pe ambele părți ale hârtiei.

Pasul următor este eliminarea coșurilor de gunoi individuale și crearea unor „mini recycling spots” în tot biroul, cu ajutorul cărora vom implementa colectarea selectivă direct de la angajat. Este un pas firesc, în momentul în care ai infrastructura necesară, să creezi condițiile propice care oferă oamenilor în mod natural posibilitatea de a se alia cu tine pentru a face bine.

De asemenea, politica referitoare la flota de mașini este foarte importantă din perspectiva obiectivului decisiv de reducere a emisiilor de carbon. În acest sens, în încercarea de a avea o flotă de mașini cât mai puțin poluante pentru reprezentanții medicali, și raportându-ne la politica globală cu privire la reducerea emisiilor produse de mașini, am setat un barem maxim de 120g CO2/km pentru toate mașinile alocate forței de vânzări. În 2017 am reușit să introducem mașini hibrid, iar pe viitor am vrea să ne axam pe acest segment de hibride si electrice sa găsim branduri si modele mai puțin poluante astfel încât să reducem din noxe. Momentan, impedimentul este infrastructura limitată de alimentare pe electric.

 

Impactul schimbărilor climatice

Schimbările climatice actuale și viitoare expun un număr tot mai mare de persoane la multiple riscuri pentru sănătate. Aceste schimbări au efecte directe asupra sănătății, deoarece pot duce la fenomene meteorologice extreme, deficit de alimente, dificultăți în accesarea apei potabile și creșterea poluării aerului sau efecte indirecte, cum ar fi crearea condițiilor favorabile pentru intensificarea și răspândirea bolilor infecțioase sau alergenilor. Organizația Mondială a Sănătății estimează ca între 2030-2050 schimbările climatice vor cauza un număr adițional de 250 000 de decese anual.

Tocmai de aceea, printre acțiunile noastre, pentru a contribui la menținerea sănătății în fața acestor schimbări se numără: continuarea eforturilor de cercetare și dezvoltare de soluții terapeutice pentru unele boli sensibile la climă, precum boala somnului sau malaria; colaborăm cu organizații și instituții pentru a furniza medicamente pacienților afectați de unele boli influențate de condițiile climatice modificate, asa cum este cazul comunităților din Africa; sprijinim comunitățile afectate de crize legate de schimbările climatice prin eforturi de asistență de urgență conduse de Fundația Sanofi Espoir, Sanofi SUA și Sanofi CARES America de Nord; dezvoltăm campanii de conștientizare în rândul angajaților, profesioniștilor din domeniul sănătății și al pacienților.

 

Comunitatea

Anul acesta am ales să susținem inițiativa 2469_Delta Dunării, proiect conceput pentru a crește nivelul de conștientizare cu privire la poluarea cu plastic din Delta Dunării și pentru a încuraja un comportament resposabil față de consumul de plastic. Primul pas este o expoziție, un spațiu imersiv ce evocă spiritul Deltei de azi, o Deltă în pericol de a fi sufocată de plastic.

De asemenea, mizăm foarte mult pe interacțiunea cu angajații. Cu cât suntem mai conștienți de eventualele pericole și suntem încurajați să adoptăm un comportament responsabil la locul de muncă, cu atât cresc șansele să continuăm acest proces și în afara companiei sau a programului de lucru. Astfel, având un comportament general responsabil față de mediu, putem seta un exemplu pentru cei din jur și îi putem convinge prin fapte să ni se alăture în demersul de a proteja planeta.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related