Ce brand de pâine aţi alege să cumpăraţi dacă în drumul către raion aţi fi întâmpinat de mirosul îmbietor de pâine caldă emanat dintr-o vitrină luminoasă, plină cu chifle, baghete şi alte asemenea, aburinde, strategic plasate pe traseu ? Statistic, un procent în creştere de cumpărători reacţionează intens la iniţiativele in-store menite să-i surprindă cu propuneri noi, să le schimbe rutina.
Din fericire, cumpărătorii români au în prezent disponibilitatea financiară de a răspunde unor iniţiative de trade marketing bazate mai puţin pe preţ şi mai mult pe alte genuri de elemente de atracţie plasate de branduri la punctele de achiziţie. Retailerii au înţeles rapid tendinţa, dovadă că noile concepte comerciale lansate recent de unele mari lanţuri de magazine includ zone cu forţă mare de atracţie generată de diverşi factori, precum ofertă de produse şi servicii complementare sau activări atipice.
Reconsiderarea atitudinii brandurilor şi retailerilor faţă de punctele de achiziţie a produselor sau / şi punctelor de vânzare în sensul transformării acestora în puncte de interes este, de fapt, o schimbare de abordare a trade marketingului, o schimbare în acord cu noile aşteptări ale shopperilor, obişnuiţi cu experienţe neconvenţionale în mai toate privinţele.
Despre o 9 abordare a acţiunilor in-store vorbim la ediţia a 9-a a Congresului de Trade Marketing, pe care Piaţa îl organizează pe 5 martie la Stejarii Country Club din Bucureşti. Ca şi precedentele, ediţia 2020 a singurului eveniment cu această specializare este susţinut de companii şi branduri promotoare ale abordărilor moderne în trade marketing: Unilever şi Delikat, Dove, Rexona, Dero şi Cif, Milka şi Oreo sunt Parteneri Principali, Ursus Breweries, Timişoreana şi Peroni, Sissi şi Farmec sunt Parteneri Gold, D+i Activation şi PROMOAPP sunt Technology Partners, iar IQads și SMARK sunt Parteneri Media.
Iniţiat în 2012, Congresul de Trade Marketing este un forum de prezentări şi dezbateri ale temelor de actualitate şi a tendinţelor în domeniu, pornind de la obiective şi strategie, continuând cu concepte şi mecanisme şi încheind cu implementare şi optimizare. Obiectivele urmărite de această suită de evenimente specializate organizate anual de Piaţa sunt creşterea eficienţei investiţiilor în trade marketing şi corelarea iniţiativelor în domeniu ale furnizorilor de produse, furnizorilor de servicii şi retailerilor.