Afaceri de familie, firme mici sau branduri cunoscute, mercerie, tesaturi, metraje, geamuri & oglinzi, galanterie, marochinarie, bijuterii, haine, cărți. In Bucur Obor sunt 260 magazine, intr-un mix special. Iar diversitatea se vede și printre cumpărători: bătrâni fideli care cumpără aici de zeci de ani și tineri atrași de o nostalgie ciudată.
Bucur Obor si-a deschis portile in anul 1975 și a fost privatizat în 1991. Dupa 45 de ani de activitate, 29 de ani de la privatizare si multe schimbari (sociale, economice, in obiceiurile consumatorilor), complexul comercial cu de toate e inca aici si are un farmec aparte. Echipa de marketing a companiei, alături de Teodora Jors, creative partner Bonnie & clyde, agenția care a făcut rebrandingul, povestesc mai jos despre evoluția identitară Bucur Obor.
Scurtă istorie
In anul 1975, isi deschidea portile Magazinul Universal Bucur Obor, actual - Complexul Comercial Bucur Obor – prima destinatie comerciala care oferea toate produsele si serviciile la un loc, amplasata intr-una dintre cele mai cunoscute zone pentru cumparaturi de la acea vreme. Bucur Obor a devenit reper comercial al Bucurestiului.
Dupa 45 ani de activitate, in anul 2020, magazinul a reusit sa isi pastreze aceleasi caracteristici.
De-a lungul celor 45 de ani de existenta, Bucur Obor a cunoscut diverse etape de dezvoltare, alaturi de sute de chiriasi si a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri pur romanesti.
Centrul comercial Bucur Obor detine o suprafata inchiriabila de circa 28.000 mp, este situat pe trei niveluri – demisol, parter si etaj si detine o pozitionare privilegiata langa Piata Obor, Primaria Sectorului 2 si statia de metrou Obor.
In Bucur Obor sunt 260 magazine, intr-un mix unic in Bucuresti, o imbinare intre afaceri de familie de tip mercerie, tesaturi, metraje, geamuri & oglinzi, galanterie, marochinarie si altele, impreuna cu branduri internationale consacrate. Este cunoscut ca o destinatie pentru cumparaturi si servicii utile pentru vizitatori, dar si un spatiu apropiat de sufletul lor, cu zeci de ani de traditie, intr-un loc familiar, cu intreprinzatori, produse si servicii foarte utile.
Bucur Obor vrea sa consolideze pozitia de destinatie utila pentru cumparaturi, sa duca mai departe traditia de 45 de ani ca reper comercial al zonei, prin implicarea intr-un mod cat mai activ in proiecte de modernizare si dezvoltare a zonei Obor, dar si in dezvoltarea unui brand pur romanesc care dainuie peste ani.
Povestea logo-ului
Cu mult inainte de anul deschiderii Magazinului Universal Bucur Obor, in imprejurimile acestuia existau deja destinatii comerciale precum piata Obor, impreuna cu halele Obor. Purtand acelasi nume, s-a dorit diferentierea si evidentiereaa acestuia, pentru a-si obtine o individualiate.
Astfel, s-a creat un logo simplu, avand in prim plan cele doua initiale din numele magazinului: Bucur Obor (B O). In foarte scurt timp acesta a devenit un Brand autentic romanesc, care a dainuit peste vreme, fiind actual si in anul 2020.
Prin asocierea celor 2 cuvinte cu puternic impact istoric – Bucur (numele ciobanului Bucur care a dat numele orasului Bucuresti) si Obor (targ), s-a creat inca din 1975 un nume emblematic.
Inca de la inceputuri, cele doua litere erau evidentiate prin forma scrisului:
Context
In contextul dezvoltarii din epoca comunista, in anii 70 s-au evidentiat nevoile de consum ale societatii care erau sustinute in cea mai mare parte de productia interna.
In comert erau comercializate produse obtinute din productie interna in proportie foarte mare, importurile reprezentand un procent redus in acea perioada.
Astfel s-a creat ideea de magazin universal - complex comercial - care sa insumeze toate domeniile de activitate si servicii necesare traiului zilnic. Repartizarea acestora pe raioane de activitate, cum ar fi: marochinarie, obiecte din portelan, metraje, bijuterii, electrocasnice, menaj, confectii, lenjerie, articole pentru copii, librarie, jucarii, alimentara, restaurant, braserie, cofetarie, tutungerie, farmacie - facilita accesul consumatorilor la toate produsele sub acelasi acoperis, intr-un singur loc.
De atunci si pana in 2020, Complexul Comercial Bucur Obor a ramas cunoscut ca locul in care vii si gasesti absolut orice doresti.
Poza emblematica: oameni asteptand in linie pentru ulei la Bucur Obor, 1986
Simbolistica
Existand nevoia de a deveni cat mai cunoscut pe piata de consum din Bucuresti, in ideea de a fi usor de recunoscut si de retinut, si mai mult, sa reprezinte ideea de „tot ce ai nevoie sub un singur acoperis”, Bucur Obor trebuia sa fie cat mai bine reperat. Pentru ca zona Obor era deja cunoscuta consumatorilor din capitala, prin legatura care s-a facut aceasta si pastrand numele de „Obor”, s-a obtinut un foarte mare impact.
Logo-ul Bucur Obor a suferit transformari de imagine de la inceputuri si pana in prezent. Ceea ce a ramas neschimbat, insa, este asocierea celor doua initiale din nume. Pe langa mixul de culori, care in trecut reprezenta culorile steagului romanesc - rosu galben si albastru, apoi introducerea unui fundal alb prin care sa se evidentieze culorile rosu si albastru, imaginea care a ramas in ochii vizitatorilor este cea a asocierii celor doua initiale ale numelui – B si O.
Logo Bucur Obor in 2020 reprezinta o modernizare si o transformare in privinta aspectului estetic ale acestuia conform tendintelor secolului 21, pastrand totusi acelasi concept si aceeasi destinatie ca in anul 1975. O traditie pastrata de 45 ani, care nu a suferit modificari in esenta acesteia, ci doar asupra modului in care un logo este vazut de catre generatia actuala, in epoca vitezei.
Semnifica evolutia brandului din punct de vedere estetic, ne mandrim cu faptul de dainuieste de 45 ani sub aceeasi reteta. Asadar, schimbarea s-a produs doar prin adaptarea acestuia la timpurile actuale.
Schimbari
Nevoile Complexului Comercial Bucur Obor de a crea impactul vizual pe care il are un brand prezent de 45 ani pe piata din Romania au dezvoltat idee de schimbare si de adaptare in functie de tendintele vremurilor. Astfel, logo-ul a sustinut povestea din spatele acestuia, insa structura a ramas aceeasi.
Anii 90:
Anii 2000:
Penultima schimbare de logo:
Ultima schimbare a imaginii logo-ului a avut loc in anul 2018 si a ramas aceeasi pana in prezent. Aceasta schimbare s-a produs dupa aproape 11 ani.
Proiecte speciale
Bucur Obor si-a deschis portile in anul 1975. In anul 1991 a fost privatizat. Dupa 45 de ani de activitate, si 29 de ani de la privatizare, acesta a fost aproape mereu sustinut de investitii si modernizari.
In prezent avem in plan foarte multe schimbari de imagine, atat in interior, cat si in exterior. Ultimele modificari aduse, care se pot regasi si in imaginile de mai sus, au reprezentat modernizarea prin montarea de usi rotatile electrice, care sporesc confortul vizitatorilor si experienta la cumparaturi.
Deasemenea, asocierea Bucur Obor cu un mare nume de retail – supermarketul Auchan s-a deschis in subsolut magazinului in Noiembrie 2019, aduce un boost de incredere pentru consumatorii romani si nu numai.
Responsabilitatea noastra de a dezvolta si moderniza Bucur Obor, dar si intreaga zona Obor, prin proiecte specifice, astfel incat sa putem ramane o zona si o destinatie comerciala consacrata, care s-a mentinut pe piata si s-a dezvoltat la fiecare etapa.
Dorim sa ramanem astfel alaturi de vizitatorii fideli si sa sustinem nu numai brandurile internationale partenere, ci si micile afaceri de familie.
Datorita pozitionarii la confluenta bulevardelor Colentina-Mosilor, Stefan cel Mare-Mihai Bravu, intr-una dintre cele mai aglomerate intersectii din Bucuresti si in proximitatea statiilor mijloacelor de transport in comun si a Pietei agroalimentare Obor, circa 30.000 de vizitatori trec zilnic pragul Complexului Comercial Bucur Obor.
De asemenea, datorita impactului pe care il are si promovarea in spatiul virtual, nu numai numarul de vizitatori este in crestere, ci si media de varsta a celor care trec pragul magazinului a scazut, ajungand la 35 de ani, atat in randul femeilor, cat si al barbatilor. Este un semn ca generatia tanara isi doreste sa puna mai mult accent pe traditional, calitate si unicitate.
Puterea logo-ului in 2020
Logo-ul Bucur Obor a pastrat aceeasi idee la baza, care reprezinta un magazin cu o reteta neschimbata, cunoscuta oamenilor, dar adaptata la tendintele 2020 din punct de vedere estetic si vizual.
In anul 2020, Bucur Obor a devenit mai mult decat un logo: este deja o emblema. O vizita la magazinul Bucur Obor ofera clientilor care ii trec pragul ocazia de a face shopping intr-un mod diferit de orice alta experienta de cumparaturi intr-un mall sau alt magazin universal.