[Made in Moldova] Povestea Mihaelei Postica. De la turism, confecții, floristică, la propria afacere cu accesorii

[Made in Moldova] Povestea Mihaelei Postica. De la turism, confecții, floristică, la propria afacere cu accesorii

Chiar dacă piața e îngustă și nișa aproape că nu mai are aer să respire, aceasta nu-i încurcă pe unii producători să se afirme acolo unde cred ei că le e locul. Pentru Mihaela Postica, designer de accesorii la Mily store, concurența mare nu e o piedică să confecționeze bijuterii și haine personalizate. Pentru că crede în abilitățile sale și în produsele pe care le creează. „Fiecare producător are cumpărătorul său” este motto-ul ei.  

Își dorea să fie independentă financiar la vârsta în care unii abia de merg singuri la școală. Și de la un hobby și dragostea pentru frumos, Mihaela a pornit o mică afacere, care deja a început să aducă roade. Sunt peste 5000 de persoane care o urmăresc în social media, ceea ce pentru Republica Moldova este un număr suficient de mare. 

Cât de greu a fost începutul afacerii, ce învățături a luat cu ea din multe joburi pe care le-a avut și care e experiența de tânăr antreprenor în Moldova, povestește ea mai jos:

 

Biografie

Sunt studentă la Universitatea de Stat din Tiraspol, profilul turism. Am absolvit colegiul de design vestimentar, iar când eram în liceu, am făcut 4 ani lecții de pictură. Cumva totul se rezumă la artă, de aici și dragostea mea pentru confecționarea bijuteriilor și hainelor, cărora le dedic tot timpul. 

 

De la hobby la business

Totul a început treptat, din start a fost un hobby și dragoste mare de a purta bijuterii. După care lucrurile pe care le purtam au început să atragă atenția celor din jur. La început colegele de clasă mi-au fost primele cliente, după care mi-am încercat norocul pe mediu online și a fost cu succes.

Mereu mi-am dorit o viață financiară independentă, astfel de la 16 ani am început să lucrez.

 

Începuturi cu sau fără greutăți

Nu am o istorie deosebită. De mică am fost o fetiță creativă, la 4 ani mi-am brodat prima băsmăluță, după care au urmat rochii și haine pentru păpuși. Mama fiind profesoară de confecționare a hainelor, mereu am fost înconjurată de furnitură și materiale. În clasa 5 - 9 a urmat școala de pictură, iar după – colegiul de design vestimentar. Fiind mereu înconjurată de artă, am decis să mă dedic acestui domeniu.

Am întâlnit greutăți pe parcursul a cinci ani de activitate, am avut gânduri să renunț, totuși iar și iar m-am întors la bijuterii. Mă reprezintă. Au fost cazuri când m-am ciocnit cu insuficiență de surse financiare, momente când mai lucram la un job pentru a-mi cumpăra furnitura, momente când am dorit să renunț la tot, din cauza unor clienți cu lipsă de respect și apreciere, momente când nu eram sigură dacă îmi poate aduce resurse financiare pentru viitor etc.

 

Alte joburi

Pe parcursul activității am încercat și alte joburi: proiectul diorama a orașelor, chelneriță, servicii turistice, floristică, salon de mariaj, fabrică de confecționare a hainelor, confecționarea bijuteriilor aur - argint etc. Dar mereu m-am reîntors la accesoriile mele.

 

Confecționez, practic, tot

Coliere, broșe, brățări, cercei, inele, cercuri, coronițe, diademe pentru coafuri, buchete de mireasă, butoniere etc. Primii doi ani am avut momente când făceam un accesoriu după care îl desfăceam totalmente și o luam de la zero. Nu mă încadram în cm sau minus de furnitură etc, a fost mai greu pentru că tot ceea ce am confecționat o făceam din imaginație, nu am vizionat niciun tutorial sau cursuri, sau lecții pe youtube, dar asta m-a format ca designer .

 

Nu am o echipă

Mereu am lucrat singură. Acum sunt la momentul când am nevoie de ajutor și am început să caut oameni.

 

Inspirația

O găsesc în orice mă înconjoară, detalii, desene, furnitură, haine, imprimeuri etc.

 

Promovarea

Este, în mare parte, pe rețelele sociale. Și comunicarea „de la om la om” - majoritatea clienților care mă cunosc de mult timp, mă recomandă în continuare.

Nu mi-am format anumite strategii de marketing. Prioritar pentru mine este să fie satisfăcut clientul, accesoriul să fie la cea mai înaltă calitate executat. Dar desigur există și diferite colaborări și proiecte artistice.

 

 

Birocrație

Acum sunt în procesul de înregistrare a afacerii. Provocarea cea mare a fost, mai degrabă, insuficiența de informație concretă, anume la deschiderea afacerii în domeniul confecțiilor. Adică multe detalii care trebuiau făcute, însă apăreau pe parcurs. Nu sunt anumiți pași pe care trebuie să îi faci și care să ușureze tot acest proces.

 

Piața

În domeniul meu de activitate este foarte diversă, cu mulți concurenți. Pare-mi-se la fiecare 50 m este un atelier sau butic de haine și bijuterii, însă eu sunt sigură în produsele și abilitățile mele. Până la urmă, fiecare producător își are cumpărătorul său.

 

Un ochi în viitor

În următorul an, îmi doresc să extind afacerea și spațiul de producere, să particip la diferite prezentări sau proiecte, să pășesc treptat pe piața internațională, posibil să ating și alte secvențe ale domeniului beauty și frumusețe.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related