#CompliceLaEngagement: Soluții pentru a ține angajații engaged, chiar și când lucrează de acasă mai bine de o lună

#CompliceLaEngagement: Soluții pentru a ține angajații engaged, chiar și când lucrează de acasă mai bine de o lună

Trendurile internaționale spuneau la finalul lui 2019 că anul acesta va fi anul lucrului remote. Între timp, work from home nu mai e nici un privilegiu, nici o opțiune, ci o necesitate, o măsură luată pentru siguranță. Măsură care, în multe cazuri, a luat angajatorii și angajații deopotrivă prin surprindere. Cum menții în aceste condiții engagementul echipei și cum o păstrezi aproape de filozofia de brand a companiei? 

Munca la distanță a schimbat radical felul în care angajații interacționează cu colegii și managerii lor. Pentru a-i ajuta să-și mențină productivitatea și să nu se simtă deconectați, business-urile recurg la ședințe video, tool-uri de comunicare corporate, metode de check-in periodic și de planificare a taskurilor, dar ceea ce lipsește dincolo de aceste aspecte este interacțiunea umană directă.

Engagement-ul este bazat pe legătura de încredere creată între angajați și organizația în care aceștia lucrează, unde promisiunile și angajamentele sunt înțelese și asumate de ambele părți. Acesta se bazează destul de mult pe felul în care fiecare angajat se simte membru al unei echipe și beneficiază de un mediu de lucru in care se simte apreciat. Deși studiile arată că 99% dintre angajați ar dori să aibă opțiunea de a lucra de acasă, 70% dintre cei care lucrează remote în mod obișnuit spun că se simt excluși. Și acest lucru se întâmpla înainte ca work from home să devină o normă.

 

"Diferite studii de specialitate au arătat că menținerea relațiilor apropiate cu persoane relevante din viața unui individ, inclusiv colegii de birou, au contribuit la obținerea unei stări de bine pe perioade lungi de timp, mai mult decât veniturile sau satisfacția unui anumit statut social. Este unul dintre motivele pentru care un procent ridicat dintre clienții noștri din segmentul B2B apelau la Complice.ro pentru experiențele de reward, recognition, dar și engagement", a explicat Oana Pascu (fondatorul Complice.ro, magazin de cadouri experiențiale).

 

În noul context pandemic, Complice.ro s-a adaptat rapid și a dezvoltat o categorie nouă de recompense și cadouri, mutând parte din experiențele offline în online. Primele experiențe dezvoltate au avut o adresabilitate largă, orientată către un destinatar final individual, însă ulterior portofoliul Complice.ro s-a extins și pentru grupuri  cu experiențe personalizate, în funcție de specificul echipei, de mărimea acesteia, de pasiunile și hobby-urile membrilor unui departament sau chiar de diferite tematici. Astfel, pachetele conțin diferite ateliere și workshopuri  de tip tresure hunt / escape room, de degustări, de relaxare, de parenting sau coaching cu membrii aceluiași departament si multe altele.

 

"Într-un context epidemiologic fără precedent, trebuie să ne adaptăm atât pentru noi, cât mai ales pentru clienții noștri care, la rândul lor, sunt puși în fața unor provocări de a redefini concepte precum teambuilding, reward sau team recognition Complice.ro a adaptat și portofoliul de activitati experienț iale din segmentul B2B astfel încât companiile să poată mențină, chiar și în condițiile de lucru de acasă, relațiile sociale între echipe și o grijă autentică pentru starea de bine a angajaților", a mai precizat Oana Pascu.

 

Pachetele de experiențe online vor fi extinse în mod  constant, astfel încât să acopere categorii cât mai variate de recompense și cadouri experiențiale, de la ateliere orientate pe dezvoltarea personală (stil, beauty, scriere creativă, ateliere origami etc), pe zona gourmet – culturală (experiențe care fac referire la cultura japoneză, ateliere private de gătit sau degustări de vin) și experiențe inedite cum ar fi escape room în propria sufragerie, întâlniri online inspiraționale și multe altele. Acestea au un caracter permanent, iar oferta de experiențe online va fi menținută și extinsă și după depășirea perioadei de limitare a interacțiunilor sociale, venind în completarea celor desfășurate în offline.

 

"Cu siguranță dinamica echipelor și a interacțiunii umane se va schimba după ce vom reveni la o stare de (nouă) normalitate și vor fi ridicate restricțiile de distanțare socială. Avem semnale din partea companiilor și am și văzut în media că mulți iau în considerare ca și după ridicarea stării de urgență să fie continuată într-o anumită măsură munca remote și distanțarea socială. În acest context, felul în care se vor conecta angajații va căpăta noi sensuri, iar experiențele de echipă, care implică interacțiuni diferite de cele cu care am fost obișnuiți, vor avea un impact și mai mare", a mai adăugat Oana Pascu.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related