[Noul context] Crina Alexe: Constrânși de împrejurări să privim în interiorul nostru, vom înțelege mai bine ce se întâmplă în exterior

[Noul context] Crina Alexe: Constrânși de împrejurări să privim în interiorul nostru, vom înțelege mai bine ce se întâmplă în exterior

Dar ce se întâmplă când criza te prinde chiar la început de drum? Schimbi, transformi, redirecționezi, încerci să răspunzi noii realități. Asta s-a întâmplat cu Thrive Global Romania, lansat doar cu o lună înainte de pandemie. Începutul lunii martie a însemnat efervescență începutului și reorientarea din mers, povestește Crina Alexe, Head of Content Thrive Global Romania.

Amenințarea COVID-19 și declararea stării de urgență la nivel național ne-a făcut să ne regândim din mers discursul și să ne reorientăm eforturile pentru a veni în sprijinul comunității cu informații utile și sfaturi pertinente, pentru a depăși cu bine această perioadă

Una dintre soluțiile gândite de companie a fost lansarea Asistentului Thrive, gândit să ajute societatea să traverseze mai ușor perioada de criză declanșată de coronavirus, cu ajutorul micropașilor, adică sfaturi simple și accesibile.

În rândurile de mai jos, Crina vorbește despre începutul acestei platforme în România, efectele pandemiei și cum s-a adaptatea compania la situația de criză.

Daca esti directorul de marketing al unei companii, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context. Client]. Vrem sa discutam despre activitatea companiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati activitatea de marketing, comunicare si CSR la noua realitate si despre directiile in care veti dezvolta noi produse si servicii.

 

Starea de izolare

Evident, starea de izolare nu este o stare firească pentru nici unul dintre noi. În esența lor, oamenii sunt ființe gregare, prin urmare izolarea presupune un efort de adaptare continuu, care vine la pachet cu diverse provocări și chiar frustrări.

Prin urmare, nu e de mirare că oamenii trec prin diverse stări, care se întind pe o plajă destul de largă, de la dorința de a controla cât mai mult mediul înconjurător (și mă refer la aici la toată acea pornire de a ne curăța și ordona casele), până la cea de a-și arăta afecțiune în diverse moduri pentru cei cu care împart spațiul izolării (gătitul fiind unul dintre ele) sau de a arăta că normalul lor nu a fost în mod profund zdruncinat, până la stări negative, care îmbracă forma depresiei, anxietății, stresului, chiar și a burnout-ului.

Dar cred că pentru noi toți această perioadă a însemnat și o perioadă de introspecție, în care am privit mai mult înăuntrul nostru decât în afară, în care am stat de vorbă cu noi și poate ne-am analizat mai în profunzime. Pe scurt, cred că fiind constrânși de împrejurări să privim în interiorul nostru, vom înțelege mai bine ce se întâmplă în exterior.

 

Descoperiri 

Am descoperit că oamenii au incredibil de multe lucruri în comun, sunt mult mai multe lucruri care ne unesc decât cele care ne despart.

În această perioadă, am petrecut ceva timp pe un grup de Facebook numit ”What do you see from your window?”, în care oamenii postau imagini fotografiate de la fereastra lor, în timpul izolării. Erau oameni din toată lumea, din Australia și Israel, până în Statele Unite, România, Rusia, Egipt... Și toate pozele erau însoțite de câteva cuvinte, crâmpeie din viața fiecăruia, cum l-a prins izolarea, alături de cine, unde... Unii aveau în fața ochilor peisaje care păreau desprinse din cărți poștale, alții clădiri anoste, dar toate aceste scurte texte aveau în ele ceva profund uman: împărtășim atât de multe lucruri, trăim grija și afecțiunea pentru cei dragi atât de asemănător, ne hrănim cu toții mințile și sufletele cu același lucru, aducă cu optimism și speranță, iar atunci când nu mai găsim resurse în noi, le căutăm pe Internet, chiar și într-un grup de Facebook.

Și nu este nimic rău în asta. Știu că există mult pesimism în legătură cu ce va urma, și cele mai multe temeri sunt legate de viitorul nostru economic (absolut justificate). Dar poate că am învățat și ceva bun din toată această experiență: să prețuim ce avem, să nu luăm chiar totul ”for granted”, să ne bazăm pe solidaritatea oamenilor, pentru că există și poate muta munții din loc.

 

Munca de acasă. Inspirație și disciplină

În această perioadă am muncit foarte mult, pentru că site-ul Thrive Global România, la care lucrez, este la început de drum: ne-am lansat pe 1 februarie și suntem în perioada în care îl creștem și strângem o comunitate în jurul nostru. Prin urmare, nu prea am avut timp de activități atât de diverse, cum am văzut la prietenii mei pe social media (și pe care îi admir pentru asta).

Faptul că postăm zilnic trei articole noi pe site, că ele trebuie promovate pe Facebook, că trebuie să țin legătura cu membrii echipei și cu ceilalți colaboratori, toate acestea impun o rutină de lucru. Așa că  marideosebiri nu au fost în rutina legată strict de munca mea, poate doar că am lucrat de acasă, uneori chiar de la masa din bucătărie, în halat sau pijamale, și că am avut mai multe call-uri pe zoom.

Însă, în paralel, a trebuit să pun la punct o rutină pentru școala on line a fetiței mele, iar asta a fost cu adevărat provocarea cea mare a acestei perioade. 

Inspirația vine de oriunde, din poveștile pe care le citim pe net, de la colaboratorii noștri, din întâlnirile noastre online, chiar și din discuțiile în contradictoriu. Eu una consum cam tot ce se poate consuma (de la știri, video-uri pe YouTube până la live-uri pe Facebook), ca să fiu la curent cu ce se întâmplă și, mai ales, cu ce-i preocupă pe oameni în această perioadă, pentru ca, la rândul nostru, să putem oferi conținut relevant pe site. 

În ceea ce mă privește, am momente în care mi se pare că viața mea în aceste zile a fost un haos total, în care am fost salvată doar de urgența unor lucruri. Astfel, vrând nevrând, s-a instaurat și disciplina, ca o consecință a prioritizării. 

 

Efecte asupra proiectelor companiei

La începutul lunii februarie, platforma Thrive Global, creată de Arianna Huffington, s-a lansat și în România (după Statele Unite, India, Grecia și Australia), propunându-și atunci să redefinească succesul, așa cum era înțeles el în accepțiunea generală și, în același timp, să combată epidemia de burnout la nivel de companii, dar și individual. (Studiul Thrive Global Burnout Quantitative Report realizat de Thrive Global România la începutul lunii martie demonstrează că există o reală nevoie pe piața locală de a restabili echilibrul dintre muncă și viața personală, dar și de a stabili un raport corect individ-muncă).

Lansarea platformei thriveglobal.ro a fost primită cu entuziasm atât în rândul comunității online din România, cât și în rândul specialiștilor din domeniul psihologiei, resurselor umane, financiar și parenting, dovadă fiind numeroasele articole postate pe site-ul nostru, scrise de colaboratorii noștri: experți din domeniile amintite, psihoterapeuți, coach-i și traineri, articole care s-au bucurat de interesul comunității digitale locale. 

Începutul lunii martie ne-a găsit în această efervescență a începuturilor, marcată de intervenții zilnice la matinalul Magic Start, prezentat de Liana Stanciu, în care invitații noștri (vedete, antreprenori de succes, specialiști, blogger-i, psihologi și terapeuți) au familiarizat ascultătorii Magic FM cu universul și misiunea Thrive Global. 

Amenințarea COVID-19 și declararea stării de urgență la nivel național ne-a făcut să ne regândim din mers discursul și să ne reorientăm eforturile pentru a veni în sprijinul comunității cu informații utile și sfaturi pertinente, pentru a depăși cu bine această perioadă, tot conținutul site-ului fiind declinat în jurul principalilor noștri piloni de comunicare: eficiență, self-improvement, wellbeing, misiune, combaterea stresului, nutriție, conectare, voluntariat, redefinirea succesului, empatie, recunoștință.

Astfel, toate articolele postate zilnic pe thriveglobal.ro au oferit conținut relevant (informații generale despre coronavirussfaturi financiare și medicale din surse autorizate) și au vizat combaterea stării de anxietate la nivel colectiv și individual, menținerea sănătății mentale, adaptarea la munca de acasă, combaterea panicii legate de bani, pregătirea proviziilor pentru această perioadă, păstrarea conexiunii cu viața socială, menținerea echilibrului în viața de cuplu și de familie, sfaturi pentru părinți, idei de implicare în acțiuni de voluntariat și manifestare a recunoștinței. 

 

Strategia de criză

 Thrive Global România a răspuns crizei declanșate de COVID-19 prin lansarea Asistentul Thrive, un mijloc prin care se pot afla informații corecte și echilibrate, din surse verificate.

Traversăm o perioadă complicată, în care suntem asaltați din toate direcțiile de informații contradictorii și alarmiste. Normalitatea, așa cum o știam, s-a încheiat, iar acum trăim un nou normal. Prin urmare, Thrive Global România a venit în întâmpinarea nevoii resimțite la nivelul întregii societăți de a afla informații corecte, echilibrate, din surse verificate, și a lansat în urmă cu două săptămâni Asistentul Thrive, noul serviciu de mesagerie Facebook, menit să susțină oamenii, pas cu pas, în demersul lor de a-și asigura bunăstarea mentală și fizică.

Acesta este gândit să ajute societatea să traverseze mai ușor perioada de criză declanșată de coronavirus, cu ajutorul micropașilor, adică sfaturi simple și accesibile, concepute de specialiștii și experții Thrive. 

 

Ideea

Cum am mai menționat și la întrebarea anterioară, ne-am dorit să venim în întâmpinarea nevoilor comunității noastre din această perioadă, oferind sprijin și informații corecte și verificate. Apoi am considerat că putem să extindem demersul nostru și că practic aceste informații pot ajunge la toți cei care intră pe m.me/thriveglobalromania.

 

Implementarea

Implementarea a durat aproximativ trei săptămâni și pot spune că a fost un timp record, de care suntem foarte mândri! Cea mai mare provocare a fost crearea unui conținut relevant, dar și foarte concis în acest timp foarte scurt. Tot la capitolul provocări aș mai menționa și faptul că toți cei implicați nu numai că au lucrat de la distanță, dar sunt și din țări diferite, respectiv din Grecia și din România. Și vreau să le mulțumesc pe această cale partenerilor noștri greci, George Patseas și Christos Panagiotakopoulos, cu care am colaborat excelent. 

 

Ce face Assistentul Thrive

Conceput ca o fereastră de dialog pe Facebook Messenger (m.me/thriveglobalromania), o platformă la care milioane de oameni au acces, Asistentul Thrive funcționează ca o interacțiune conversațională, pe care utilizatorii o percep ca pe o discuție cu o persoană reală sau chiar cu un prieten.

Prin intermediul acestui canal de comunicare, utilizatorii găsesc informație bine structurată, corectă, echilibrată și verificată, care răspunde principalelor lor preocupări din această perioadă, de la sănătate la stil de viață. Și ne referim aici la: wellbeing (ca să rămâi sănătos și puternic în timpul crizei), lucratul de acasă (menținerea concentrării și productivității când lucrezi de la distanță), relații și familie (armonie cu partenerul, cu părinții și cu copiii tăi în noua situație). În plus, noul serviciu oferă comunității noastre posibilitatea de a descoperi articolele relevante de pe site-ul thriveglobal.ro, selectate de editorii noștri în acord cu zonele de interes ale utilizatorilor și sugerate în timpul interacțiunii de pe Facebook Messenger. Evident, dacă utilizatorii optează pentru asta, pot intra în contact și cu unul dintre membrii echipei Thrive Global.

 

Reacții

Reacțiile au fost de curiozitate și entuziasm. Oamenii au interacționat cu Asistentul Thrive, unii au dorit să se converseze cu membrii redacției, au cerut lămuriri despre anumite articole și probleme dezbătute acolo. Alții au aflat cu această ocazie de Thrive Global România. Toate aceste reacții ne încurajează să continuăm să-l promovăm și să-l îmbunătățim pe noul prieten virtual, al nostru și al vostru, bineînțeles!

Daca esti directorul de marketing al unei companii, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context. Client]. Vrem sa discutam despre activitatea companiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati activitatea de marketing, comunicare si CSR la noua realitate si despre directiile in care veti dezvolta noi produse si servicii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Pozitii

Sectiune



Branded


Related