PepsiCo lansează Raportul de Sustenabilitate pentru 2019, ce subliniază progresele realizate pentru construirea unui sistem alimentar mai sustenabil

PepsiCo lansează Raportul de Sustenabilitate pentru 2019, ce subliniază progresele realizate pentru construirea unui sistem alimentar mai sustenabil

Compania își demonstrează angajamentul de a reduce schimbările climatice prin limitarea emisiilor de GES de-a lungul întregului său lanț valoric, inclusiv aprovizionarea agricolă, ambalarea și fabricația

PepsiCo, Inc. (NASDAQ: PEP) a publicat Raportul de Sustenabilitate pentru 2019, subliniind progresul făcut în direcția obiectivelor sale de sustenabilitate și reafirmând planul companiei de a ajuta la construirea unui sistem alimentar mai sustenabil.

 

„Presiunile de mediu și de ordin social pe care le întâmpinăm astăzi la nivel global aduc în prim plan nevoia de schimbări sistemice”, a declarat Ramon Laguarta (CEO și președinte al PepsiCo). „Aceste provocări necesită nu numai un angajament mai profund din partea sectorului privat, ci și acțiuni demonstrate și susținute. În calitate de lider mondial în domeniul alimentelor și băuturilor, avem responsabilitatea de a ne folosi de amploarea și influența noastră pentru a ajuta la rezolvarea provocărilor pe termen lung, inclusiv abordarea amenințărilor asupra sistemului nostru alimentar, care s-au tensionat odată cu evoluția pandemiei. Facem progrese semnificative de care sunt foarte mândru. Știm că va dura și mai mult. De la modul în care cultivăm alimente și fabricăm produse, până la schimbări pozitive pe care le inspirăm, ne-am angajat să contribuim la construirea unui viitor mai bun pentru oameni și pentru planetă".

 

Raportul de sustenabilitate pentru 2019 detaliază progresul din domeniile prioritare în care PepsiCo consideră că poate avea cel mai valoros impact: agricultură, apă, climă, ambalaje, produse și oameni.

 

Reperele din Europa includ:

  • Reducerea emisiilor în întregul său lanț valoric: PepsiCo și-a redus emisiile absolute de GES cu 6% de-a lungul lanțul său valoric global în 2019, făcând progrese către obiectivul său de a le reduce cu 20% până în 2030 față de valoarea de referință din 2015. Pe continent, intenționează să joace un rol cheie în a ajuta Europa să atingă neutralitatea climatică până în 2050 și se implică activ în discuții în jurul măsurilor legislative pentru atingerea acestui obiectiv, inclusiv sprijinul Acordului Ecologic al Comisiei Europene.
  • Adoptarea unor obiective științifice de reducere a emisiilor pentru a limita încălzirea globală la 1,5° C: în aprilie 2020, PepsiCo și-a afirmat planurile de a accelera acțiunile asupra schimbărilor climatice, semnând Angajamentul Companiilor pentru 1.5°C. Aceasta face parte din strategia PepsiCo pe termen lung de a atinge ținta de zero emisii nete până în 2050.
  • Investiția și extinderea tehnologiei agricole de precizie pentru a îmbunătăți eficiența fermierilor: prin Programul de Agricultură Sustenabilă al PepsiCo, în 2019, compania a lucrat cu peste 1500 de fermieri și cultivatori din Europa pentru a-și reduce impactul asupra mediului prin sporirea eficienței energetice, crescând mai mult cu mai puține resurse. Noile inovații, cum ar fi tehnologia agriculturii de precizie a PepsiCo și Cool Farm Tool, permit fermierilor să cuantifice emisiile de gaze cu efect de seră din fermă. PepsiCo continuă să se bazeze pe tehnologia de monitorizare pe care a dezvoltat-o ​​împreună cu Universitatea Cambridge, care le permite fermierilor să folosească cele mai noi capabilități mobile și web, pentru a monitoriza peste 48.000 de hectare de producție de cartofi. Pe 14 piețe din Europa, PepsiCo colectează date pe teren pentru a ajuta fermierii să înțeleagă mai bine cum să crească randamentul și calitatea culturilor, optimizând în același timp aporturile necesare, cum ar fi apa și îngrășământul, care pot contribui la reducerea utilizării resurselor și a emisiilor de GES.

Prin abordări bazate pe date, compania dezvoltă practici agricole mai eficiente pentru a construi o mai bună rezistență a culturilor. Sistemul de monitorizare a culturilor din Europa a fost utilizat pentru a urmări soiurile de cartofi și aprovizionarea cu semințe în ultimii ani. Beneficiile acestui program au devenit evidente în timpul precipitațiilor abundente din Europa în sezonul de recoltare din 2019, deoarece compania a putut colabora mai strâns cu fermierii locali pentru a prelungi perioada de recoltare și a evita pierderea recoltelor.

  • Reducerea emisiilor în procesul de fabricație: în 2019, PepsiCo a obținut 100% energie electrică regenerabilă pe nouă piețe europene – Spania, Belgia, Portugalia, Italia, Regatul Unit, Olanda, Germania, Grecia și Polonia. Aceasta include instalații de energie solară la fața locului la uzinele PepsiCo's Rotterdam (NL), Carregado (Portugalia), Atena (Grecia), Limassol (Cipru) și Tarsus (Turcia). În 2019, uzina Tropicana de la PepsiCo din Zeebrugge (Belgia) a instalat o nouă eoliană la fața locului, care va genera aproximativ 40% din consumul total de energie electrică al uzinei, economisind aproximativ 4.232 de tone de CO2.

Recent PepsiCo a început operațiunile la noua sa fabrică de gazpacho Alvalle din Murcia din Spania, care a fost proiectată pentru a produce mai mult, folosind tot mai puține resurse. Instalația va reduce consumul de energie cu 20% și consumul de apă cu 30% comparativ cu instalația anterioară și va avea aproape zero deșeuri. Aceste îmbunătățiri au fost realizate prin folosirea iluminatului natural, eficiența energetică ridicată a echipamentelor în toate zonele și recuperării apei pluviale, care poate fi folosită pentru irigarea grădinii și curățarea drumurilor. Noua uzină folosește de asemenea energie electrică din surse 100% regenerabile și încorporează cazane de înaltă eficiență, panouri solare pentru apă caldă și panouri fotovoltaice pentru generarea de energie electrică. În întreaga rețea de producție, PepsiCo va continua să investească în surse regenerabile și va folosi resursele echipelor sale pentru a conduce schimbări de comportament și a promova metode mai eficiente.

  • Crearea unei economii circulare pentru ambalaje: deșeurile de ambalaje sunt o problemă globală urgentă. Deși plasticul este un material de ambalare ușor și extrem de util, care ajută la păstrarea alimentelor în siguranță, la îndemână și la prețuri accesibile, doar 14% din cele utilizate sunt reciclate eficient. PepsiCo lucrează la construirea unei economii circulare care să asigure o reducere a ambalajelor folosite, limitând astfel amprenta de carbon a ambalajelor sale. Viziunea durabilă a plasticului PepsiCo se bazează pe trei strategii interconectate: reducerea cantității de plastic pe care o folosește, reciclarea unui volum mai mare de plastic și reinventarea ambalajului din plastic folosit. În 2019, PepsiCo și-a îmbunătățit sticlele de plastic și a încercat un proces numit „încărcare compactă” care face ca snacks-urile să se așeze în partea de jos a sacului în timpul ambalării. Prin aceasta, PepsiCo a reușit să limiteze cantitatea de ambalaje utilizate. PepsiCo lucrează, de asemenea, la creșterea cantității de PET reciclat pe care îl folosește în sticlele de plastic, cu obiectivul de a ajunge la o proporție de 50% PET reciclat în sticlele din toată UE până în 2030. În 2019, compania a făcut progrese în ceea ce privește reinventarea modului în care produsele noastre sunt livrate consumatorilor, prin extinderea activității noastre SodaStream. Noile arome Pepsi by SodaStream vor fi lansate pe anumite piețe europene până în 2020, inclusiv în Norvegia, Suedia, Germania și Franța. 

„În timp ce ne uităm la deceniul viitor, eforturile globale de atenuare a schimbărilor climatice și de susținere a unui viitor mai durabil și incluziv sunt mai cruciale ca niciodată”, a declarat Simon Lowden (directorul de sustenabilitate al PepsiCo). „De la lucrul cu fermierii pentru a cultiva mai sustenabil, la inovarea în jurul ambalajelor, continuăm să ne concentrăm pe agenda noastră pe termen lung. Va fi nevoie de agilitate, acțiune colectivă și colaborare și, pe măsură ce ne gândim la abordarea noastră, suntem hotărâți să îmbrățișăm o lecție importantă pe care am învățat-o odată cu COVID-19: Lumea se poate mobiliza rapid atunci când lucrăm împreună pentru a atinge un obiectiv comun. Știm că este posibilă construirea unui sistem alimentar mai rezistent și vom continua să colaborăm cu parteneri din întreaga lume pentru a cataliza schimbarea către un viitor mai bun.”

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related