În fiecare an, Revista Progresiv premiază adevăratele valori din retail & FMCG. Trofeul Progresiv Awards este acordat acelor companii care se fac remarcate în piață prin inovații, deschiderea față de partenerii de business și curajul de a face lucrurile altfel.
Progresiv Awards se adresează companiilor din retail & FMCG ale căror proiecte au contribuit în mod vizibil la dezvoltarea pieței, inclusiv prin educarea consumatorului. Ediția de anul acesta a avut un mecanism îmbunătățit menit să ușureze înscrierea în competiție, dar care a păstrat principiile de bază: corectitudinea și transparența.
Progresiv Awards 2020 a adus și patru noi categorii pe lângă cele deja consacrate: Best Retail Tech Innovation, Best New Beverage, Best Vertically Integrated Business și Best Sustainability Initiative.
După o luptă strânsă în majoritatea categoriilor, lista finală a câștigătorilor este următoarea:
BEST INTERNATIONAL RETAILER
Câștigător: Mega Image
Finaliști:
Carrefour România
Kaufland România
Lidl România
Profi Rom Food
BEST INDEPENDENT RETAILER
Muntenia
Câștigător: Annabella
Finaliști:
Diana
Euromarket
Moldova
Câștigător: Paco Supermarkets
Finaliști:
Băcăniile Șerban
Ovisim Supermarket
Transilvania
Câștigător: Sergiana
Finaliști:
Elan Trio
CBA Nord - Vest
BEST FMCG SUPPLIER
Câștigător: Coca-Cola HBC România
Finaliști:
Ursus Breweries
Olympus (Fabrica de lapte Brașov)
Unilever South Central Europe
Farmec
BEST NEW FOOD PRODUCT
Câștigător: Cocoșelul de Pădure – Agricola
Finaliști:
Toortitzi cu ciocolată - Alka Group
Gama Jacobs Specialități - JDE
Danonino, 70 grame - Danone PDPA
Gama Supa de Azi - Prefera Foods
BEST NEW NON-FOOD PRODUCT
Câștigător: Fiole Gerovital Men - Farmec
Finaliști:
Lenor Detergent - Procter&Gamble
Cif Nature’s Recipe – Unilever SCE
Balsam de rufe Sano Maxima - România
Loncolor Expert HEMPStyle – Papillon Laboratoires Cosmetiques
BEST NEW BEVERAGE
Câștigător: Strongbow Rose Apple – Heineken România
Finaliști:
Olympus Ceai de la Munte – Fabrica de lapte Brașov
Vinars Zarea 1912 XO – Zarea
Bucur Bere de la Bulevard - URBB
Cappy Lemonade – Coca Cola HBC
BEST SHOPPER ACTIVATION
Câștigător: Zero Zone – Heineken România
Finaliști:
National Retail Story Telling Project – Heidi Chocolat
Summer Respiro Moments – Ursus Breweries
„O garanție de calitate. Alege vinurile recomandate de Auchan și vinul.ro” – Auchan Retail România
Produsul de aur – Pronto Mobile (francizat Carrefour)
BEST RETAIL TECH INNOVATION
Câștigător: Supermarketul inteligent Mega Image
Finaliști:
Plata cu amprentă biometrică – Auchan Retail
Aplicația de shopper Selgros
Tokinomo
Proteus Smart Display
BEST VERTICALLY INTEGRATED BUSINESS
Câștigător: Sergiana
Finaliști:
Farmec
Annabella
Diana
Ocean Fish
BEST CSR CAMPAIGN
Câștigător: Domestos susține igiena în școli – Unilever SCE
Finaliști:
„După noi, strângem tot noi” – Coca Cola HBC
Caravana „România fără gluten” – Kaufland România
BEST SUSTAINABILITY INITIATIVE
Câștigător: Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității – Kaufland
Finaliști:
Banca pentru alimente – Lidl România
Programul economic „O șansă pentru familia ta” - Danone
Implementarea soluției ECA Water în fabrica din Ploiești – Coca – Cola Ploiești
BEST MANAGER OF THE YEAR
Câștigător: Raul Ciurtin – fondator Prefera Foods
Finaliști:
Marco Hoessl – CEO Kaufland România
James Simmons – CEO Unilever SCE
Vanya Panayotova – GM L’Oreal România & Adria-Balkans
Eliodor Apostolescu – proprietarul PhoenixY
Consiliul de specialiști al Progresiv Awards a ales 5 finaliști pentru fiecare categorie, în virtutea argumentelor furnizate în formularele de înscriere, dar și pe baza unei monitorizări a informațiilor publicate anterior de către companii în presa de business. Procesul de vot prin care s-au ales câștigătorii a fost unul încrucișat: retailerii au votat proiectele furnizorilor, iar furnizorii au votat proiectele retailerilor. La anumite categorii voturile au fost acordate de către întreaga piață, însă fără a permite companiilor competitoare să voteze la categoriile la care au concurat. Generarea linkurilor unice de votare și centralizarea voturilor s-a făcut de către Ipsos România, Research Partner al Progresiv Awards.
Consiliul de specialiști a fost format Iulia Pencea, Managing Director, Nielsen România, din Alina Stepan, Cluster Head, Ipsos South-East Europe, Gabriela Luca, Commercial Director Consumer Panel Services GfK, Sorana Georgia, Director General, Markant International Services România, Cătălina Aldea, Managing Partner Aldea Consulting, Dragoș Popa, Senior Project Manager Roland Berger România, Mihai Bonca, Founder Brand Architects. Echipa Progresiv a fost reprezentată de Alina Dragomir, Editor Coordonator și Mihaela Popescu, Editor In Chief.
De peste 20 de ani, Progresiv este liderul publicațiilor business-to-business din industria românească de retail și FMCG. Progresiv oferă informații pentru comercianți despre consumatori și cumpărători, analize de piață, idei de business, noutăți de la furnizori despre acțiunile, strategiile, promoțiile și rezultatele lor.