Techsylvania, liderul evenimentelor de tehnologie din Estul Europei, a păstrat standardele la cote înalte și în cadrul primei ediții virtuale. Peste 4.000 de participanți s-au bucurat de conținut de calitate și interacțiuni surpriză cu profesioniști din toate colțurile lumii.
Anul 2020 a prezentat multe provocări pentru organizatorii de evenimente, dar organizatorii Techsylvania au acceptat provocarea de a migra întregul concept în mediul virtual, iar această acțiune s-a dovedit un real succes. Două scene virtuale pentru conferință, sesiuni de workshop-uri, întâlniri de business sau competiția de startup-uri au transformat Techsylvania 2020 într-o experiență unică.
Pe parcursul a două zile de eveniment, speakeri de calibru înalt în lumea tehnologiei și-au prezentat idei de business, de creare de produs sau de adoptare ale celor mai noi tehnologii și au interacționat cu întrebările publicului în mod direct, prin intermediul platformei online care a găzduit acest eveniment. Multe dintre subiectele abordate au avut legătură și cu noua realitate cu care ne confruntăm din cauza acestui virus, iar profesioniștii invitați să vorbească au venit cu soluții sau noi perspective pentru public.
Prințul Constantijn al Olandei împreună cu Reshma Sohoni, Albert Wenger și Irina Haivas, nume foarte prezente în consolidarea ecosistemului tehnologic global, au discutat despre metode de colaborare în viitorul post-COVID, având în vedere factori precum: noi strategii de business, noi comportamente ale publicului sau noi tehnologii pe care le putem adopta pentru a eficientiza acest proces.
De asemenea, antreprenorul american Sam Lessin, într-o dezbatere cu reporterul CNN - Samuel Burke, au ajuns la concluzia că, în ciuda tuturor obstacolelor intervenite odată cu această perioadă, în lumea tehnologiei s-au ivit și multe alte oportunități deoarece “apetitul publicului pentru noi produse tehnologice și noi metode de conectare este mai mare ca niciodată.”
Unul dintre cei mai așteptați speakeri, inventatorul iPod-ului și co-inventatorul iPhone-ului, a uimit prin sinceritatea sa și poveștile cu adevărat inspiraționale. Pe lângă informațiile punctuale pe care le-a oferit, Tony Fadell a oferit a împrumutat și din perspectivele sale de viață, care stau la baza creării unora dintre cele mai importante produse tehnologice din istorie:
“Gândește-te cum să-i oferi celui mai bun prieten al tău, părinților tăi sau bunicilor tăi, o superputere. Pentru că, la sfârșitul zilei, de asta este capabilă tehnologia - ne ajută să fim mai puternici.”
Mark Cuban, faimosul investitor și personalitate media, cunoscut pentru activitatea sa în cadrul emisiunii Shark Tank este de părere că educația, spiritul antreprenorial și apetitul pentru tehnologii avansate precum inteligența artificială sunt ingrediente care se găsesc din plin în România și Estul Europei și care pot oferi o bază solidă pentru un viitor de succes.
Interacțiunea nu a lipsit de la acest eveniment, chiar dacă s-a desfășurat în mediul virtual, ci doar a adoptat alte forme. Chat-ul platformei a fost activ pe tot parcursul celor două zile, unde participanții au reușit să se cunoască, să își prezinte proiectele profesionale sau să adreseze întrebări speakerilor. Au existat și sesiuni de networking mai avansate, unde platforma conecta automat participanți din orice colț al lumii sau în cadrul standurilor virtuale ale partenerilor Techsylvania.
Competiția Startup Avalanche a fost printre cele mai intense și pline de surprize competiții din istoria Techsylvania. Pornind de la suma de €75.000, premiul s-a dublat într-o singură zi, ajungând la o investiție de €150.000, datorită partenerilor ROCA X, Fortech, Risky Business and Arobs Transylvania. Finaliștii acestei competiții au fost reprezentanți ai țărilor: Australia, Canada, România, Elveția și Marea Britanie, iar startup-ul câștigător al marelui premiu a fost AgUnity din Australia.
“Tranziția de la un eveniment fizic la unul online cu siguranță nu a fost una ușoară - a venit cu multe noutăți, provocări și adaptări din mers. Ne-am dorit să păstrăm calitatea evenimentului și am reușit să redistribuim întreaga echipă astfel încât fiecare componentă să se desfășoare în cele mai bune condiții, online. Evenimentul, în sine, a fost o surpriză și pentru noi, ca organizatori, deoarece nu știi ce așteptări să îți setezi când toate configurațiile sunt unele noi. La început ne-am confruntat cu o rezistență la schimbare, dar pe măsură ce am avansat cu evenimentul, susținerea din partea comunității a fost una pe măsură, iar noi ne-am bucurat să conștientizăm că și accesul la profesioniști din toate colțurile lumii a fost beyond borders.”, Vlad Ciurcă, Co-Fondator Techsylvania
Această ediție nu ar fi putut avea loc fără sprijinul partenerilor Techsylvania: BCR-InnovX, Mastercard, OMV Petrom, Fortech, Bosch, Snowflake, LLA Attorneys at Law, BMW Group, Google for Startups, Macadamian, Telenav, Halcyon Mobile, Salt & Pepper, Fitbit, Accenture, Betfair Romania Development, Microsoft, Estee Lauder, Wolfpack Digital, AdLemonade, Freshbyte, Cicada Technologies, Modex, EURid, RocaX, Primăria Cluj-Napoca.