[Optimism de business] Irina Șerban, Buline.ro: Nu vindem produse reproduse la nesfârșit, nu vindem uniformizare

[Optimism de business] Irina Șerban, Buline.ro: Nu vindem produse reproduse la nesfârșit, nu vindem uniformizare

Să își asculte clienții, să se adapteze și să aibă răbdare, sunt o parte dintre lecțiile învățate în pandemie de antreprenorii care au creat Buline.ro, o platformă ce promovează bijuteria contemporană. Criza i-a găsit la început de drum, câștigaseră un pic de notorietate după primele vânzări de martie, luna când femeile primesc cele mai multe bijuterii.

Odată cu venirea lockdown-ul, însă, prioritățile s-au schimbat. Atât pentru pentru clientele amatoare de bijuterii unicat, cât și pentru ei. Dar nu au abandonat ”barca”, s-au adaptat, au așteptat, au revenit.

”Ne-am remontat rapid și am încercat să pivotăm. Să vedem ce putem face nu doar pentru a supraviețui, ci pentru a putea valorifica ”momentul”. Astfel, ne-am concentrat pe extinderea portofoliului, îmbunătățirea tehnică a platformei, îmbunătățirea experienței de shopping. Pe scurt, ne-am adaptat”

Vorbim în continuare cu antreprenorul Irina Șerban, unul dintre oamenii din spatele brandului Buline.ro, despre platforma pe care se întâlnesc designerii de bijuterie și despre business online în criză.

 

Oamenii cu Buline.ro

Suntem o echipă de câțiva oameni care vin din zone diferite ale online-ului, cu pregătiri diverse și cu experiență în dezvoltare de proiecte, marketing și programare. Platforma Buline.ro a fost lansată la sfârșitul anului trecut, dar nu reprezintă prima aventură în antreprenoriat.

Cred că cel mai important mentor al nostru a fost însăși piața online și avatarurile ei din ultimii ani. Aveam experiența de creștere a unui marketplace, a unui mare portal de business, a altor proiecte de anvergură în online, am ales o nișă care ne-a plăcut și care ne-a provocat. Ai, pe de o parte, o piață în formare, iar pe de alta, creatorii. Să faci în așa fel încât bijuteria să-și găsească partenerul perfect, să creeezi acest flux al dialogului între artiști și consumatori – iată provocarea. De aici, a mai fost doar un pas până la start.

 

Primele lecții din antreprenoriat

Ne-am lovit de mai multe probleme de-a lungul anilor și așa am învățat ce să evităm. Prima lecție: fii dinamic și prioritizează, fii gata oricând să schimbi ce nu merge, nu te crampona într-un traseu. Unul dintre avantajele noastre e mobilitatea echipei, ceea ce ne permite să luăm decizii rapid în momente de criză. O a doua lecție: cunoaște-ți publicul, cunoaște-i nevoile înainte ca el să apuce să le formuleze.

  

Mai multe despre Buline.ro

Buline.ro este o platformă independentă din București care promovează bijuteria contemporană și care se adresează publicului urban, educat, cu apetență pentru piese de design original și pentru unicat. Nu am accesat fonduri, ne-am pus la bătaie, cum se zice, propriile resurse financiare.

Buline.ro se diferențiază prin faptul că abordează o nișă nu lipsită de provocări: bijuteria de autor, creațiile unicat sau în serie mică, dar și prin diversitatea stilurilor abordate de designerii cu care colaborăm.

Numele platformei a fost una dintre cele mai disputate teme. Voiam ceva legat de feminitate, cu un ton jucăuș, optimist, prietenos, nu intimidant, dar și ușor memorabil. Credem că ”buline.ro” încapsulează toate acestea. 

 

Valorile brandului

Unicitatea. Originalitatea. Accesibilitatea. Atenția acordată clientului. Acestea sunt valorile noastre. De obicei, bijuteria are un halou de intangibil. Este un mit pe care ne-am propus să-l demontăm. De asemenea, mai părăsim o cărare bătătorită: aceea a asocierii obligatorii a bijuteriei cu materialele prețioase. Arătăm, prin piesele multora dintre creatorii noștri, că poți avea piese minunate și fără diamante. Că poți obține efecte fantastice din texturi, din retopiri, din lemn, din catifea, din nisip, din rășini, din metale comune în straie noi și, ce e și mai important, asta nu te plasează în zona ”amatorismului”, a improvizației neglijente. Inventivitatea și caracterul exclusivist nu sunt date ale unor anumite materiale.

Designul de autor e departe de limitarea la materiale scumpe. Piesele noastre își câștigă statutul exclusivist din inovație, efort, concept și talentul autorilor. Nu vindem produse reproduse la nesfârșit, nu vindem uniformizare. În plus, ne interesează opțiunile sustenabile. Iar publicul din România începe să fie sensibil la acest aspect. 

 

Clientele

Ne adresăm unui public urban, dar acesta arată și se comportă diferit, nu este omogen decât în ceea ce privește apetența pentru zona, să zicem, artistică și culturală. Dar, în sânul lui, se disting ”n” trenduri și curente.

Preponderent, clientele noastre sunt din categoria de vârstă 25-50 (știm, e un segment larg, dar ăsta-i unul dintre avantajele diversității creațiilor designerilor cu care colaborăm). Cât despre ceea ce caută: o relație personală cu comerciantul. Dincolo de produs, atenție, adaptabilitate, flexibilitate.

  

Business pe timp de pandemie

Pandemia ne-a găsit la început de drum și ne-a lovit destul de grav. Tocmai trecuse perioada 1-8 Martie, una dintre cele mai faste pentru zona în care activăm noi. Câștigam notorietate, făceam primii pași spre consolidare.

După 15 martie, odată cu instaurarea stării de urgență, prioritățile s-au schimbat. Pentru noi, ca și pentru clientela noastră. Cum era și natural să se întâmple. Ne-am remontat rapid și am încercat să pivotăm. Să vedem ce putem face nu doar pentru a supraviețui, ci pentru a putea valorifica ”momentul”. Astfel, ne-am concentrat pe extinderea portofoliului, îmbunătățirea tehnică a platformei, îmbunătățirea experienței de shopping. Pe scurt, ne-am adaptat. Apoi, după acest restart, un soi de reconfigurare de traseu mai mult, am revenit la planul inițial, iar de atunci, ritmul e susținut.

 

Optimismul, cum l-ați păstrat

Optimismul se hrănește din reacția clienților. Inclusiv la mici detalii, la faptul că încercam să limităm contactul dintre produse și ”mâinile” care le atingeau într-o perioadă în care nu știam prea multe despre transmitere. Dar cel mai frumos e, în zona noastră, când primim reacții extrem de personale.

Noi tot spunem că bijuteriile de pe platforma noastră sunt cu poveste și cântec. Dar nu bănuiești inițial cum se traduce concret povestea pentru fiecare clientă până când nu primești feedback și ți se relatează un episod personal, cât se poate de concret pe care creația ta l-a evocat. Iar cele mai multe povești sunt legate de victorii și de speranță. Asta ne hrănește optimismul. Sau atunci când ai o clientă fidelă, într-un loc izolat, care revine pe site. Ne arată că există nevoie de frumos și-n cele mai nebănuite cotloane.

 

Ghid de supravietuire. Cele mai impotante lecții

Orice afacere, iar a noastră nu face excepție, e sabotată de neglijență și de lipsa de adaptabilitate. Cu alte cuvinte, avem grijă ca ”barca” în care ne aflăm să funcționeze în toate detaliile, iar în caz de furtună, să ne adaptăm și să tragem în aceeași direcție. Așadar, cele mai importante lecții pentru noi: analizează realitatea, ascultă-ți clientul ORICÂND, ai răbdare, nu renunța, adaptează-te.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related