Publicis Groupe România continuă procesul prin care își propune să contribuie la dezvoltarea brandurilor prin oferirea de soluții eficiente care au la bază date. Grupul vine către clienții săi cu servicii de analiză econometrică prin care atribuie fiecărui canal de marketing folosit o contribuție în evoluția indicatorilor de brand sau în vânzări, calculând Return of Investment (ROI) al fiecărei componente din marketing mix.
Analizele econometrice se bazează pe folosirea mai multor metode statistice, cum ar fi Structural Equation Modeling și Subset Regression, dar și pe crearea unor algoritmi proprii de analiză. În prognoza rezultatelor, echipa de analiză utilizează un software de prelucrare a ecuațiilor matematice pentru a prezice nivelul de creștere al brandului și a calcula rentabilitatea investițiilor de marketing, care ajută în luarea deciziilor de business.
Creșterea de vânzări nu vine doar din media, ci și din comunicare, distribuție, politica de stabilire a prețurilor sau chiar din factori externi mixului de marketing, cum ar fi vremea, traficul, etc. În analizele econometrice se ia în calcul întregul ecosistem care influențează performanța brandurilor, pentru a putea identifica creșterea generată de investiția în comunicare în vânzările brandurilor analizate.
Rodica Mihalache, Data Acceleration Champion Publicis Groupe România:
„Analizele econometrice fac parte din serviciile agențiilor de media din Publicis Groupe de mult timp, ele fiind esențiale în a optimiza mixul de canale pentru un ROI mai bun. În ultima perioadă, cuantificarea impactului în brand și business a oricărei acțiuni a devenit o cerință din partea mai multor echipe de marketing, astfel încât am dezvoltat capabilitățile interne de analiză pentru a răspunde prompt și adaptat acestor cerințe”.
În baza rezultatelor analizelor econometrice se elaborează scenarii pentru a ajuta la maximizarea Return of Investment. Astfel, se ia în calcul întregul univers al brandului, nu doar bugetul, reputația sau strategia de alocare a bugetelor pe medii și puterea mesajului creativ.
Analizele econometrice pot fi aplicate pe o gamă largă de clienți din diferite industrii de bunuri și servicii. Acestea oferă informații despre:
- Impactul în indicatorii de brand și ROI pe diferite canale din mixul de marketing.
- Portofoliul de comunicare și impactul brandului.
- Scenarii optime de advertising pentru a atinge indicatorii de performanță.
- Identificarea surselor de creștere a business-ului.