Aneta Pleșa: YouTube Select este un mod de a cumpăra publicitate similar celui din TV. Conținut premium, cel mai vizionat, la un CPM fix

Aneta Pleșa: YouTube Select este un mod de a cumpăra publicitate similar celui din TV. Conținut premium, cel mai vizionat, la un CPM fix

Cum ne menținem abdomenul plat, care e rețeta pentru cel mai fumos chec? Uite cea mai tare glumă de la iUmor! Ai văzut ancheta Recorder? Dar shortul de pe Cinepub? Pe YouTube se întâmplă tot: de la stil de viață la consum cultural, de la cum montezi mobila sau faci experimente cu vulcani, la distracție și relaxare. Anul acesta YouTube a înregistrat cel mai mare număr de utilizatori lunar în România: 12 milioane de utilizatori. Și tot anul acesta, platforma a lansat pe piața românească YouTube Select, care duce mai departe personalizarea și flexibilitatea conținutului la întâlnirea dintre branduri și audiența lor. 

YouTube Select este copilul lui Google Preferred, lansat în 2014 în US și în piețele foarte mari. Românii stau pe YouTube în medie o oră și jumătate zilnic, iar 20% din timpul de vizionare are loc pe dispozitive TV. De altfel, streamingul pe dispozitivele TV conectate la internet este un obicei tot mai întâlnit în România. În acest context, YouTube Select oferă brandurilor un mod simplu și eficient de a se conecta cu audiențe relevante din România. 

Primetime-ul începe să devină din ce în ce mai personal, avem o putere mai mare în a ne alege ce tip de conținut dorim să vedem, când și pe ce device, explică Aneta Pleșa, Agency Partner Manager la Google. 

Aneta Pleșa are peste opt ani experiență în digital marketing. De patru ani, în rolul de Agency Partner Manager la Google, este consultant pentru multe campanii digitale ale celor mai mari branduri din Romania și lucrează împreună cu agențiile media și de creație. Petrece mult timp analizând datele Google încercând să descopere insighturi proaspete despre comportamentul în mediul digital. 

În interviul de față, Aneta vorbește despre evoluția de consum pe YouTube în 2020, cum s-au schimbat obiceiurile consumatorilor, ce aduce YouTube Select pe piața din România și care sunt până acum rezultatele observate. 

 

Evoluția consumului de YouTube în 2020

Anul acesta YouTube a înregistrat cel mai mare număr de utilizatori lunar: 12 milioane. Fiecare român petrece în medie 1.5 ore zilnic pe YouTube, mai mult cu 25% comparativ cu anul trecut. 

Acesta este rezultatul a două tendințe: creșterea platformei de la an la an (prin număr de utilizatori și conținut nou de calitate) și perioada pandemiei, încă prezentă, care a generat mai mult timp petrecut în casă, în fața device-urilor. 

Dacă ne uităm la segmentele de vârstă, creșterile au fost similare, segmentul 18-34 având o tendință ușor mai accentuată. Publicul tânăr nu mai petrece foarte mult în fața televizorului conectat la cablu, preferă să consume alt tip de conținut sau să vadă conținutul TV online, atunci când au timpul necesar. 

În carantină au fost urmărite clipuri despre gătit si fitness, divertisment si muzică. În perioada martie-mai, timpul de vizionare pentru conținutul legat de cooking a fost dublu față de anul trecut, iar pentru fitness aproape triplu. 

Show-urile care au generat cele mai multe view-uri și timp de vizionare în carantină au fost iUmor și Las Fierbinți. Checul pufos cu cacao a fost de bază, la pachet cu exercițiile pentru abdomen plat. 

 

Lansarea YouTube Select

YouTube Select este un mod de a cumpăra publicitate similar celui din TV: conținut premium, cel mai vizionat, la un CPM fix. YouTube Select este copilul lui Google Preferred, lansat în 2014 în US și în piețele foarte mari, un program creat ca urmare a creșterii digitalului și în special a schimbării modului în care a început să se consume video. Primetime-ul începe să devină din ce în ce mai personal, avem o putere mai mare în a ne alege ce tip de conținut dorim să vedem, când și pe ce device. 

YouTube Select s-a lansat în EMEA anul acesta, iar rezervarea afișărilor se poate face direct din cont, asta este marele avantaj, pe lângă accesul la program. 

 

Selecția conținutului din YouTube Select

YouTube Select are mai multe categorii de conținut numite Lineups.
Selecția are la bază date legate de timpul de vizionare, interacțiuni și ierarhizează canalele după popularitate și în funcție de retenția audienței. Momentan vorbim de top canale pe categorii, în viitor va exista un filtru care va elimina videourile nerelevante din canale. 

 

Ce avantaje au creatorii de conținut care sunt aleși în YouTube Select

Creatorii de conținut sunt selectați de către acel algoritm, în același timp brandurile pot să excludă anumiți creatori din linia respectivă. Nu există un avantaj direct, conținutul lor este cel care contează cel mai mult. 

 

Categorii de conținut

Publicul român vizionează atât canale românești cât și străine. Găsim aproape toate stațiile TV și emisiunile lor, conținut de tip broadcast exclusiv online, de exemplu Recorder, Cinepub, canalul cu filme românești.

La Sport există mult conținut extern, fie că vorbim de fotbal, tenis, baschet sau wrestling. Însă avem în România câteva canale de sport cu audiență importantă: Fotbal România, Replay, Look TV, Pro Sport, GSP.

Țin să fac o mențiune specială pentru categoria Science & Education, unde 34% din timpul de vizionare este înregistrat de grupa 18-24. În cazul Food & Recipes, 43% din conținut este vizionat de public masculin, iar pe grupe de vârstă avem o distribuție uniformă, deci cam toată lumea gătește :)

Celelalte linii de conținut sunt: Beauty & Fashion, Wellness & Fitness, Top RO Creators, Home & Garden, Automotive, Top RO Music, Gaming.

 

Formate & Targetări

Programul răspunde obiectivelor de brand. Avem deja studii de incrementalitate (Brand Lift Surveys) făcute în România pe campanii targetate demo sau demo+audiențe versus campanii targetate pe lineup-uri din Select. Rezultatele arată o creștere mai mare pentru Select, vom continua să monitorizăm și vom recomanda această opțiune în funcție de obiectivele campaniei și creație.

YouTube Select poate fi accesat prin echipa locală Google, în viitor o parte din conținut va putea fi targetat direct din interfața Google Ads. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Oameni

Sectiune



Branded


Related