Pepsi dublează eforturile în domeniul protecției mediului - zero emisii până în 2040

Pepsi dublează eforturile în domeniul protecției mediului - zero emisii până în 2040

PepsiCo accelerează agenda de mediu cu scopul de a construi un sistem alimentar sustenabil, reducând emisiile de gaze cu efect de seră cu 40% până în 2030 pe întregul lanț valoric. 

PepsiCo, unul dintre liderii industrei de produse alimentare și băuturi răcoritoare, accelerează agenda de protecția mediului pentru a reduce emisiile gazelor cu efect de seră cu 40% până în 2030 și se angajează ca până în 2040 să le elimine complet pe întregul lanț valoric. 

În Europa, PepsiCo se va concentra pe următoarele zone: 

  • Agricultura sustenabilă, inclusiv folosirea îngrășămintelor cu emisii reduse și a tehnologiilor agricole eficiente pentru a crește randamentul culturilor
  • Accelerarea tranziției către energia regenerabilă și adoptarea tehnologiilor de transport cu emisii reduse sau cu zero emisii pe întregul lanț valoric
  • Reducerea utilizării plasticului nou în ambalaje și creșterea conținutului de plastic reciclat
  • Designul produselor se va concentra pe minimizarea impactului asupra mediului.

Anunțul de astăzi reprezintă mai mult decât o dublare a  angajamentelor companiei în domeniul protecției mediului. Obiectivul este reducerea completă a emisiilor de gaze cu efect de seră pe întregul lanț valoric cu 40% până în 2030.

În același timp, compania se angajează ca emisiile să ajungă la zero pentru întregul lanț valoric pănă în 2040, cu 10 ani înaintea cerințelor convenției de la Paris.

În mod specific, PepsiCo urmărește să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 75% în toate operațiunile sale directe (Obiectivele 1 și 2) și pe lanțul valoric indirect (Obiectivul 3) cu 40% până în 2030 având ca punct de referință 2015. Toate aceste acțiuni vor avea ca rezultat reducerea cu peste 26 de milioane tone a cantității de gaze cu efect de seră sau echivalentul eliminării din trafic a 5 milioane de autovehicule anual.

 

Din păcate nu avem un vaccin împotriva schimbărilor climatice. Noile noastre obiective în domeniul protecției mediului vor determina dublarea eforturilor privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Acestea se vor răsfrânge atât asupra operațiunilor directe ale companiei, cât și asupra operațiunilor furnizorilor și îmbuteliatorilor. Este de datoria noastră să facem mai mult pentru protecția mediului.”, a spus Silviu Popovici, Chief Executive Officer PepsiCo Europe.

 

Acțiunile PepsiCo se vor concentra în două direcții: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră pentru a dimuinua amprenta de carbon în operațiunile din lanțul de aprovizionare și reducerea vulnerabilităților privind impactul asupra mediului prin includerea riscului climatic în planurile de business.

Începând cu 2015 în Europa, PepsiCo a redus deja cu 6% emisile de gaze cu efect de seră, conform angajamentelor globale, iar noile obiective de reducere a acestora se vor concentra pe agricultura sustenabilă, ambalaje, producție și distribuție.

Reducerea cu 40% a emissilor poluante in Europe se va concentra pe urmatoarele direcții:

  • Datorită faptului ca agricultura este responsabilă pentru aproximativ 1/4 din emsiile globale de gaze cu efect de seră și 1/3 din operațiunile PepsiCo, vom continua să creștem practicile de agricultură sustenabilă și regenerative ce ne vor ajuta să reducem emisiile și să îmbunătățim în același timp sănătatea solului și a biodiversității, reducerea despăduririlor și cresterea productivității fermierilor.

Acest lucru va presupune creșterea programului global al companiei “Demonstration Farms”, ce ne va ajuta în implementarea practicilor sustenabile și îmbunătățirea clității vieții.

În Europa, PepsiCo va promova tehnologii de producere a îngrășămintelor cu emisii reduse (low emission fertiliser), obținute din resturi de cartofi din unitățile de producție a brandurilor Lay’s și Walkers. Vom crește, totodată, amprenta tehnologiilor de agricultură sustenabilă pentru culturile de materie primă.

De asemenea, compania va coopera cu fermierii și furnizorii de materii prime agricole pentru  a determina adoptarea de către aceștia a energiei regenerabile.

  • PepsiCo va diminua emisiile de gaze cu efect de seră prin continuarea reducerii folosirii plasticului nou în ambalajele produselor. Acest demers este susținut și de anunțurile recente din Europa și România privind trecerea la 100% PET reciclat pentru produsele din portofoliu până în 2022.
  • Prin implementarea și îmbunătățirea proceselor sustenabile de producție, transport și distribuție, compania urmărește eficientizarea lanțului de aprovizionare, care va adopta tehnologii cuemisii reduse sau zero emisii.

De la Lay’s, la  Pepsi MAX,  Quaker sau Tropicana, din ce în ce mai multe baranduri vor fi produse utilizând energie din surse regenerabile. Până în prezent, PepsiCo Europa folosește surse de  energie regenerabilă în proporție de 100% în 12 tari și a instalat capacități de producție energie regenerabilă (eoliană, solară, biogaz) în 13 țări.

De asemenea, PepsiCo va depune eforturi pentru ca și furnizorii săi să facă tranziția către emisii zero, și va extinde, în același timp,implementarea proceselor ce folosesc inteligența artificială (AI) în loigistică, transporturi și distribuție pentru a reduce emisile poluante. 

  • PepsiCo va implementa procese de business inovative ce vor determina reducerea emissilor de gaze cu efect de seră, cum ar fi programul „Sustenabil de la început”, ce va avea ca prioritate sustenabilitatea designului produselor.

În același timp, vor fi implementate două programe interne de reducere a amprentei de carbon. Primul va avea ca scop diminuarea amprentei de carbon implicate de calătoriile aeriene de afaceri ale angajaților, iar cel de-al doilea de a determina impactul de mediu în selecția furnizorilor de transport și logistică. 

O parte esențiala a acestor angajamente va fi aceea de a influența adoptarea de acțiuni directe și imediate în privința schimbărilor climatice pentru crearea unui sistem alimentar sustenabil, motiv pentru care PepsiCo este implicat în multiple platforme globale: One Trillion Trees Initiative, The Climate Group’s RE100 și We Are Still In.

Anunțul de astăzi vine să întarească angajamentul PepsiCo.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related