[HR Trends] Cristina Săvuică: Multe pozitii si-au pierdut temporar sensul in organizatii, iar pentru altele volumul de activitate a scazut foarte mult

[HR Trends] Cristina Săvuică: Multe pozitii si-au pierdut temporar sensul in organizatii, iar pentru altele volumul de activitate a scazut foarte mult

Timpul si flexibilitatea sunt cele mai mari castiguri din pandemie pentru toti jucatorii din piata muncii autohtone. Asa zice Cristina Savuica, pe a carei carte de vizita scrie Chief Happiness Officer Lugera. O sedinta de zeci de minute bune s-a transformat peste noapte intr-un mail (asta da eficienta), angajatorii au devenit mai flexibili in ceea ce priveste domiciliul persoanelor pe care le recruteaza, iar angajatii au scapat de orele petrecute in trafic catre birou.

O provocare a anului 2020 pentru Lugera & Makler Romania, una dintre primele companii de recrutare si resurse umane din Romania, a fost adaptarea fiecaruia dintre cei 200 de angajati la lucrul de acasa, intr-un timp scurt. Dar au mai fost si altele.

"Cea mai grea a fost ca a trebuit sa concediem colegi. Apoi grija pentru colegi si oamenii dragi, frica de a nu pati ceva, ingrijorarea pentru oamenii care se imbolnaveau. Apoi, nenumarate altele: am pierdut clienti, am vorbit cu mii de candidate care si-au pierdut jobul, nu aveam predictibilitate deloc, s-au daramat bugetele"

Cu Cristina Savuica discutam despre alte masuri luate de Lugera & Makler Romania in criza si despre schimbari in piata muncii.

 

Din biografie

Am studiat ASE, relatii internationale. Am studiat la Praga si Bucuresti. Am locuit in Slovacia 5 ani unde l-am cunoscut pe Gerard, partenerul olandez al Lugerei. Asa am decis sa deschid Lugera in 2001. Desi pe cartea de vizita scria Country Manager, am lucrat singura o perioada destul de mare, facand vanzari, recrutand, facand curat, raspunzand la telefoane. In present Lugera e o companie cu aproape 200 de colegi, cu o cifra de afaceri de 85 mil EUR.

Am o echipa de management extraordinara (aceiasi oameni cu care am crescut si care sunt cu mine de mai mult de 10 ani), foarte multi clienti pe care i-am cunoscut acum 15-20 de ani, si cea mai tare pagina de facebook (ma refer la cea de companie).

 

Provocari din 2020

Au fost multe provocari: cea mai grea a fost ca a trebuit sa concediem colegi. Apoi grija pentru colegi si oamenii dragi, frica de a nu pati ceva, ingrijorarea pentru oamenii care se imbolnaveau. Apoi, nenumarate altele: am pierdut clienti, am vorbit cu mii de candidate care si-au pierdut jobul, nu aveam predictibilitate deloc, s-au daramat bugetele. La toate astea se adauga work from home, la care a trebuit sa ne adaptam peste noapte.

 

Adaptarea

Am transferat totul acasa, am mutat discutiile face to face pe zoom. Am oferit consultanta oamenilor care si-au pierdut joburile (de la a scrie un CV si pana la cum sa aplice la joburi).

 

Online-ul in aceasta perioada

Sunt colegi, candidati si clienti care au fost foarte fericiti cu WFH, altii pentru care a fost foarte greu. NU exista reteta ideala, din pacate.

Am fost foarte prezenti pe social media, de la faptul ca am ajutat candidati care si-au pierdut joburile, am ajutat clienti care au trecut prin restructurari, ne-am implicat activ in programe de voluntariat, de la gasirea de echipamente pentru spitale, pana la salvarea multor patrupezi :)

 

Mai departe, in 2021

Mergem cu zambetul pe buze.

 

Schimbari in piata muncii

In primul rand, ne-am confruntat cu totii cu o perioada extinsa de hire freeze, foarte putini angajatori au recrutat in continuare. Multe pozitii si-au pierdut temporar sensul in organizatii (receptie, curatenie), iar pentru altele volumul de activitate a scazut foarte mult (horeca, vanzari, servicii).

 

Ce s-a castigat si ce s-a pierdut?

In primul rand, putem vedea cate sedinte puteau fi, de fapt, un mail :) S-a castigat flexibilitate, in primul rand. Pentru angajator - oportunitatea de a angaja persoane care nu locuiesc in acelasi oras, chiar tara, iar angajatul a castigat in primul rand timpul acordat drumului pana la birou. Bineinteles ca este dificil sa se dezvolte coeziunea echipelor, nu se mai simte atat de mult apartenenta la un grup, toata componenta sociala a activitatii de la birou a disparut sau s-a minimizat.

 

Ce cauta clientii vostri acum?

Nu sunt specificatii 3orrelate cu pandemie, dar clientii sunt mai flexibili in privinta locatiei si a programului de lucru.

 

Dar candidatii?

Stabilitatea este cea mai importanta, candidatii fac schimbari mult mai greu acum.

 

Recomandarile tale pentru cine isi cauta un loc de munca

Sa ne dea un mail ;) In procesele de selectie actuale cel putin o etapa este online (daca nu toate). Este important sa te pregatesti pentru interviu - verifici conexiunea, spatiul de lucru, lumina, sa te asiguri ca nu esti deranjat pe parcursul discutiei. Bineinteles ca toate celelalte informatii legate de prezentarea la interviu raman valabile - tinuta ingrijita, documentare vizavi de angajator, informatii clare despre joburile anterioare.

 

Si de bine, despre criza

A adus o unificare a oportunitatilor, au acces la joburi dintr-un oras persoane care locuiesc in cealalta parte a tarii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related