[HR Trends] Traian Bossenmayer: În noul model de lucru online ajungem să vedem casele oamenilor, spațiul lor personal, copiii, animalele de companie, bucătăria sau camera de zi

[HR Trends] Traian Bossenmayer: În noul model de lucru online ajungem să vedem casele oamenilor, spațiul lor personal, copiii, animalele de companie, bucătăria sau camera de zi

În ultimul an, nu doar munca și comunicarea interna și externă s-au făcut preponderent de acasă, ci și recrutarea noilor candidați pentru poziții deschise în companiile mari din toată lumea. Interviurile pentru job nu s-au mai ținut față în față, iar acest proces a reprezentat o provocare pentru oamenii de HR.

Traian Bossenmayer, HR Director Electronic Arts, a observat un trend de când a început pandemia: angajații preferă mai mult ca oricând stabilitatea și cântăresc mai atent oportunitățile de schimbare a locului de muncă, iar acest fapt a determinat o mobilitate mai redusă în piața muncii.

Mediul online a fost principalul catalizator care a permis ca acest nou mod de lucru să poată exista. Suntem o companie globală, ceea ce înseamnă că lucrăm distribuit și o mare parte din munca noastră se bazează pe parteneriate active și contribuții din partea unor echipe diverse.

Trecem mai departe în revistă cu Traian Bossenmayer posibile schimbări de anul acesta în mediul de business și în piața muncii.

 

Din biografie

Sunt Director Resurse Umane, poziție din care gestionez activitățile din departamentul de resurse umane din EA România, unul dintre cele mai mari studiouri EA din întreaga lume. M-am format în domeniul resurselor umane și în consultanță organizațională, am studiat managementul afacerilor, urmând apoi un master în psihologie în România și un master în studii organizaționale în Olanda.

 

Cele mai mari provocări din 2020

Categoric cea mai mare provocare pe care ne-a adus-o 2020 a fost pandemia globală, care ne-a influențat în mod direct pe toți, atât la nivel personal, cât și profesional. Dintr-o perspectivă profesională, a fost atât o provocare, cât și o oportunitate, să învățăm să înțelegem și să ne adaptăm la modul de lucru la distanță. Din perspectiva de profesionist în resurse umane, să punem accentul pe experiența pozitivă și starea de bine a angajatului, care erau deja o prioritate pentru noi, a căpătat o nouă semnificație într-un mediu de lucru la distanță. A fost esențial să facilităm noi moduri de a susține comunicarea între echipe, între manageri și colegii lor. Și, mai mult, a fost crucial să continuăm să ținem cont de valorile noastre în timp ce fizic eram la distanță, atât la nivel de companie, cât și la nivel personal și de echipă.

 

Schimbări în strategia de business

Cred că regulile jocului abia au început să se schimbe și cred că această schimbare va continua în următorii ani. Noi, la EA, am reacționat rapid în momentul declanșării pandemiei și am trecut în totalitate la telemuncă începând din luna martie a anului trecut. Din primele luni ale anului 2020 am creat echipe globale care să ne coordoneze eforturile pe măsură ce ne-am adaptat la noua realitate globală. Ne-am concentrat, și continuăm să o facem, pe reorganizarea unora dintre modurile noastre interne de lucru, de la modul în care folosim tehnologia la felul în care comunicăm, învățăm și lucrăm împreună, pentru a continua să producem unele dintre cele mai bune produse de divertisment din lume.

 

Măsuri pentru angajați

Prioritățile noastre au fost sănătatea și binele angajaților și colaboratorilor noștri. De la început, toate deciziile au fost și continuă să fie determinate în baza acestor criterii, care sunt adânc înrădăcinate în valorile noastre. În plus față de asigurarea tehnologiei necesare pentru a continua lucrul de la distanță, am oferit asistență financiară pentru lucrul de acasă și acces la resurse pentru menținerea stării de bine a colegilor noștri prin rețeaua noastră de parteneri globali. Am extins opțiunea de concediu de îngrijire pentru aceia dintre noi care au grijă de copii în timp ce lucrează de acasă. În plus, avem o gamă largă de resurse disponibile, de la coaching individual, cursuri despre sănătatea mentală, self-care, lucrul la distanță, parenting și multe altele.

 

Nevoile și cerințele de acum ale clienților

Una dintre principalele schimbări pe care le-am văzut a fost creșterea utilizării produselor și serviciilor noastre la nivel global. Pe măsură ce oamenii au început să petreacă tot mai mult timp în case, jocurile noastre le-au oferit posibilitatea de a menține legătura cu prietenii și colegii lor, de a se distra, de a fi creativi, rămânând în același timp în siguranță.

 

Ajutorul online-ului

Mediul online a fost principalul catalizator care a permis ca acest nou mod de lucru să poată exista. Suntem o companie globală, ceea ce înseamnă că lucrăm distribuit și o mare parte din munca noastră se bazează pe parteneriate active și contribuții din partea unor echipe diverse.

În ceea ce privește prezența în social media, am continuat să fim prezenți pe principalele noastre canale de socializare, atât la nivel global, cât și local, adaptând conținutul la situația actuală de pandemie și evidențiind în același timp mesajele-cheie către publicul nostru. De cealaltă parte, având în vedere că aproape totul a trecut în mediul virtual, inclusiv evenimentele din industrie, am reușit să redirecționăm și să recreăm conexiunea cu publicul nostru și în mediu virtual, asigurându-ne că oferim o experiență similară, indiferent de barierele și limitările pe care le aduce acest „nou normal”.

 

Mai departe, în 2021

Strategia noastră va continua să fie condusă de misiunea noastră principală: „inspire the world to play”. Am văzut cât de importante au fost jocul, distracția și conexiunea umană în timpul pandemiei și suntem hotărâți să le oferim în continuare aceste experiențe extraordinare oamenilor care se bucură de jocurile noastre. Am învățat multe în 2020 despre cum să funcționăm ca afacere și, în același timp, să continuăm să ne promovăm cultura extraordinară din EA într-un mediu complet digitalizat.

A fost un an în care am fost ghidați în primul rând de valorile noastre și, pe măsură ce avansăm în 2021, suntem gata să pornim la drum cu aceste învățăminte și să continuăm să ne punem în aplicare strategia de creștere pentru studioul nostru local.

 

Dinamica pieței muncii în pandemie

În ceea ce privește dinamica pieței, am observat o mobilitate mai redusă a candidaților, aceștia preferă stabilitatea și sunt mai precauți atunci când vine vorba de schimbarea angajatorului. La prima vedere, pare că oamenii sunt mai ușor de abordat, că sunt acasă toată ziua și, prin urmare, sunt mai disponibili, însă acest lucru nu înseamnă că sunt și deschiși la noi oportunități de angajare.

Cu toate acestea, principalul avantaj al acestui model online la scară largă este modul în care a mărit gradul de conștientizare al candidaților care vin din regiuni diferite cu privire la ceea ce facem și ceea ce căutăm, ajutându-ne, astfel, să ajungem cu mesajele noastre în noi teritorii.

 

Ce căutați acum în recrutare?

În Electronic Arts, căutăm continuu persoane talentate care să ni se alăture și ne străduim să le oferim aceeași experiență excelentă tuturor candidaților, chiar dacă acum în mediul digital. Printre pozițiile disponibile în echipele noastre se numără rolurile de Technical Director, Project Manager, Software Engineer și Producer, ca să numesc doar câteva.

În noul model de lucru online ajungem să vedem casele oamenilor, spațiul lor personal, copiii, animalele de companie, bucătăria sau camera de zi, lucru care nu se întâmpla în cazul întâlnirilor față în față. Din acest motiv ne concentrăm să fim complet imparțiali în cadrul interviurilor și să continuăm să fim consecvenți în modul în care evaluăm expertiza candidaților.

 

Prioritățile actuale ale candidaților

Candidații analizează mai în profunzime aspecte legate de munca la distanță, siguranța la locul de muncă și, în general, încearcă să înțeleagă modul în care fiecare angajator s-a adaptat și a răspuns la trecerea către telemuncă.

În plus, candidații își doresc să afle mai multe despre procesul de onboarding, mijloacele prin care le asigurăm o bună integrare în noua lor echipă și să experimenteze în mod autentic cultura și valorile noastre.

 

Posibile schimbări în mediul de business

Unul dintre lucrurile de care companiile globale au devenit conștiente în 2020 este că din ce în ce mai multe roluri pot fi realizate la distanță. Va fi interesant să vedem cum această schimbare de perspectivă va modela peisajul la nivel global și, de asemenea, cum se va traduce pe piața locală. Recunosc că privesc această tendință cu optimism, dar și prudență, deoarece cred că ne va permite acces către talente din ce în ce mai diverse și o mai bună distribuție a „bogăției” în comunitățile locale.

Prudența e legată de convingerea mea avem nevoie de contact și legături umane și atunci când lucrăm. Părerea mea este că va dura mai mult timp până vom găsi un echilibru între tedința pe termen scurt de a lucra la distanță și nevoia noastră înnăscută de a ne strânge în grupuri și comunități într-un spațiu comun pentru a construi lucruri de valoare împreună.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related