Workspace Studio, afaceri de 9 milioane de euro în 2020. Investiții de 350.000 de euro în pandemie pentru extinderea showroom-ului și lansarea în e-retail

Workspace Studio, afaceri de 9 milioane de euro în 2020. Investiții de 350.000 de euro în pandemie pentru extinderea showroom-ului și lansarea în e-retail

Workspace Studio, companie specializată în soluții de amenajare orientate către ergonomie și partener unic acreditat al Herman Miller în România, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro. Rezultatele financiare au fost influențate de pandemie, însă contextul a reprezentat cadrul ideal pentru o extindere accelerată către retail.

Workspace Studio, companie specializată în soluții de amenajare orientate către ergonomie, s-a adaptat rapid la noua realitate de pe piața muncii. Dacă trimestrul II și o parte din trimestrul III din 2020 au fost puternic afectate de incertitudinea din piață și schimbările din real-estate, în trimestrul IV compania a reușit să recupereze prin oferirea de noi soluții, adaptate contextului, pentru birourile ce au continuat să funcționeze, dar și prin extinderea către B2C.

Astfel, cifra de afaceri a Workspace Studio în 2020 s-a ridicat la 9 milioane de euro, în care segmentul B2C a reprezentat 7% din total, pondere în creștere față de 3% în 2019. Finalul de an a menținut dinamica pozitivă de după ridicarea restricțiilor atât în B2C, cât și în proiectele B2B, ultimul trimestru aducând aproape 30% din cifra totală de afaceri.

 

"Împreună cu Allspace Interiors, subsidiara noastră specializată în lucrări de fitout, partiții și pardoseli, am depășit 10 milioane de euro într-un an plin de incertitudini și în care nu am avut nici un proiect mare. Este încă un semn că, în ciuda unui oarecare declin al pieței de birouri, clienții caută produse și soluții de calitate superioară și parteneri integri care să ofere servicii profesionale de înalt nivel.", declară Horatiu Didea, Managing Partner al Workspace Studio.

 

Cele mai căutate produse la nivelul anului 2020 au rămas scaunele ergonomice de la Herman Miller, cu o dinamică accelerată pe fondul muncii la distanță și orientării angajatorilor către investiții în ergonomie și calitate. Acestea sunt urmate de cabinele acustice care asigură intimitate și separare, precum și soluțiile pentru purificarea aerului, accesate de companiile care au optat pentru păstrarea birourilor deschise și munca în sistem hibrid home & office.

 

Ergonomie, acasă și la birou

De asemenea, companiile orientate către confortul și wellbeing-ul angajaților au direcționat bugete către susținerea amenajării biroului ergonomic de acasă. Investiția medie susținută de angajatori a fost 1500 eur/angajat. Pe de altă parte, companiile care au demarat proiecte de reamenajare a birourilor s-au îndreptat mai mult ca niciodată către produse cu calitate ridicată, investiția medie într-un post de lucru crescând cu circa 20% față de 2019 și depășind 1800 euro/post de lucru.

 

"Viitorul aparține companiilor ai căror angajați vor fi productivi într-un sistem de muncă hibrid, la birou și la distanță. 2021, an ce urmează restricțiilor cauzate de pandemie, se conturează ca fiind unul în care spațiile devin mai aerisite și dezvoltă zone multifuncționale. Birourile vor fi mai degrabă destinate muncii în echipă, transferului de know how, educatiei, integrării și luării deciziilor, decât muncii individuale de procesare, care va rămâne preponderent la distanță.", adaugă Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

 

Proiectele de investiții din anul 2020: 350.000 euro în showroom extins și magazin online

Creșterea cererii de mobilier ergonomic pe segmentul rezidențial în prima jumătate din 2020 a determinat Workspace Studio să se orienteze către piața de retail. Compania a investit 100.000 euro în lansarea unui magazin online care cuprinde în stoc produsele cele mai solicitate de acest segment de clienți, respectiv scaunele ergonomice Herman Miller. În următorii 2 ani, acest segment este estimat să ajungă să genereze venituri de peste 1 milion de euro.

 

"Majoritatea angajaților vor continua să lucreze și la distanță în 2021, piața muncii suferind schimbări ce se vor menține și în anii următori. Prin urmare, nevoia de a asigura spații de lucru confortabile și care să asigure productivitatea în locuință este într-o continuă creștere.", precizează Horațiu Didea.

 

De asemenea, în 2020, Workspace Studio a investit 250.000 de euro în extinderea showroom-ului propriu, care a devenit un reper pentru tendințele de pe piața de birouri din 2021. Suprafața totală ocupată de showroom în clădirea Sky Tower din zona de Nord a Capitalei a crescut astfel cu 45%, până la 550 de mp.

 

"Ne așteptăm ca segmentul nostru de piață -al amenajărilor orientate către ergonomie -să crească, susținut atât de nevoia de regândire a spațiului de birou, dar și de nevoia amenajării zonelor de muncă în interiorul locuinței Am decis să continuăm planul de extindere a showroom-ului, în ciuda perioadei incerte de la mijlocului anului trecut, pentru a putea expune o varietate mai mare de produse și soluții adaptate contextului actual și birourilor prezentului și viitorului.", adaugă Horațiu Didea.

 

În contextul în care munca remote rămâne o opțiune și chiar o normă pentru multe companii și în 2021, biroul prezentului se axează pe flexibilitate mai mult decât oricând. Spațiul destinat ședințelor poate fi și cafenea sau zonă de relaxare, la fel cum biroul managerului devine loc de întâlnire cu partenerii sau colegii de proiect.

 

"Suprafețele birourilor vor fi reduse în medie cu circa 30%, pentru că vor deservi un număr mai redus de angajați care merg zilnic la birou. Însă ca design vor fi mai aerisite, mai confortabile și mai orientate către wellbeing, cu alte cuvinte, mai ergonomice. Companiile deja investesc mai mult în calitate și în design care să asigure mediul propice pentru socializare, conectare, inovație și luarea deciziilor. Mai mult decât atât, spațiile trebuie să asigure condiții de muncă în siguranță și sănătatea angajaților, de aceea materialele de calitate, care suportă curățare și igienizare repetată sunt mai căutate ca oricând.", a mai spus Horațiu Didea.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related