[Optimism de business] Iulia Neagoe: Lucrul cu plantele l-am deprins de mica pentru ca in familie ritualurile de cules s-au pastrat din generatie in generatie

[Optimism de business] Iulia Neagoe: Lucrul cu plantele l-am deprins de mica pentru ca in familie ritualurile de cules s-au pastrat din generatie in generatie

Se juca si cu plantele atunci cand era mica, le culegea, le combina, le macera, obtinea arome, si spune ca aceste indemanari le-a invatat in familie. De la pasiunea din copilarie Iulia-Victoria Neagoe a ajuns sa creeze parfurmuri din ingrediente naturale certificate, sa lanseze un brand valoros pe piata romaneasca si sa dedice o intreaga colectie Reginei Maria a Romaniei. Iulia vorbeste cu pasiune despre marca sa de parfurmuri Luviane Atelier de Parfumerie, dar spune si ca drumul antreprenoriatului nu este tot timpul usor.

"Flexibilitatea timpului de lucru al antreprenorului inseamna ca poti sa pleci sa iei copilul de la gradinita si sa te opresti putin in parc in timp ce angajatii trebuie sa respecte programul, iar timpul acesta se recupereaza cu noptile si zilele de week-end"

Peste 100.000 de euro au fost investiti in business, iar cea mai mare parte a bugetului a fost directionata catre materia prima pretioasa, necesara pentru parfurmuri artizanale. Povestim cu Iulia-Victoria Neagoe despre brandul Luviane Atelier de Parfumerie si despre produse lansate chiar in pandemie. Cu succes.

 

Omul din spatele brandului

Luviane Atelier de Parfumerie inseamna un singur om in spate și in fata, om orchestra cum imi place sa spun. Sunt Iulia-Victoria Neagoe, m-am nascut in Bucuresti si pana sa urmez un master in bio-chimie in Austria, am terminat Facultatea de Constructii, Psiho-Pedagogie, un master in Management si un doctorat. In plus, am urmat cursuri de Design Interior si Make-up, studii teoretice si practice de Aromacologie (Terapie prin Parfum), practica si voluntariat in domeniul parfumeriei de nisa si mass market.

 

Parcursul catre antreprenoriat

Practic, am transformat pasiunea si indeletnicirea ce m-au insotit din frageda copilarie intr-un business. Parfumuri în diferite forme fac de foarte mulți ani însă până în 2013, când mi-am dorit ca bucuria emanată de produsele pe care le creez să ajungă la cât mai mulți oameni, nu mă gândisem la ce înseamnă antreprenoriatul și nici nu mai avusesem experiențe de business. Stiam doar in teorie ce presupune dezvoltarea unei afaceri, cum se realizeaza un plan de afaceri, cateva notiuni de gestionare a businessului si vagi notiuni de marketing.

 

Abilitatile si competentele unui bun antreprenor

Pentru a reusi ca antreprenor cred ca este nevoie de multa dedicare, pasiune, ambitie si determinare. Mai cred ca este important sa fii constant, sa intelegi oportunitatile, sa intelegi nevoia clientului si sa te raportezi la ea. Si inca un lucru important, poate chiar in top 3 cred ca este autenticitatea.

Ambitia, pasiunea, determinarea si autenticitatea le-am avut de la inceput iar pe restul le-am invatat pe parcurs in antreprenoriatul practic, cel in care te lovesti cu capul de pragul de sus, cazi si te ridici si cand zici ca nu mai poti, te scuturi si mergi mai departe. Am invatat multe lucruri si de la alți antreprenori pe care ii admir, dar si de la oameni simpli care imi arata mereu capitole din „scoala vietii”.

 

Despre Luviane Atelier de Parfumeri

Compania are ca obiect principal productia de parfumuri. De peste 4 ani am dezvoltat si partea de servicii de educare si hobby, in traducere workshopuri teoretice si practice si ateliere de creatie, atat pentru persoane fizice cat si pentru companii.

Luviane este un concept complex si complet pe care l-am gandit ca pe o calatorie senzoriala pentru minte, trup si suflet. Este o experienta care acopera atat partea de produse (serii mici si produse personalizate sur-mesure cu certificat de conformitate si garantia pastrarii secretului retetei), servicii (consultanta, amprente olfactive pentru diferite branduri si evenimente, ateliere/workshop-uri individuale si corporate) cat si partea de educare in domeniu, eu fiind lector la Fundatia Calea Victoriei unde tin cursuri practice de parfumerie.

 

Povestea

Creez parfumuri în diferite forme (macerate și diverse variante de parfum solid) din copilarie, la acea vreme combinând și macerând plante și rășini în „joacă”. Lucrul cu plantele l-am deprins de mică pentru că în familie ritualurile de cules s-au păstrat din generație în generație, însă eu am venit în plus cu talentul de a compune olfactiv și cu un simț al mirosului foarte dezvoltat, alegând să duc mai departe prin parfumurile pe care le creez și beneficiile plantelor. Astfel, Luviane Atelier de Parfumerie înseamnă parfumuri create exclusiv din ingrediente naturale certificate.

 

Asteptarile inceputurilor

La inceput nu am avut asteptari prea mari si asta cred eu ca a fost un lucru bun pentru ca mi-a fost mai usor sa trec prin provocari. Pe parcurs am invatat practic totul intr-un ritm alert.

 

Unicitatea brandului

Atat in compozitia produselor cat si in cadrul serviciilor utilizez exclusiv ingrediente naturale certificate, numarul acestora depasind in acest moment 100.

In plus, Luviane Atelier de Parfumerie reprezinta in acest moment un brand de identitate nationala pornind de la logo-ul plin de semnificatii, continuand cu simboluri si traditii romanesti, denumiri stravechi, plante folosite in vechime in popor, colectia DOR si nu in ultimul rand Regina Maria a Romaniei careia i-am dedicat o colectie intreaga.

Utilizarea principiilor Aromacologiei în toate produsele pe care le realizez, produsele sub formă de parfum solid pe care le realizez după formule proprii și colecția de Parfumuri Terapeutice sunt alte aspecte care diferențiază brandul Luviane Atelier de Parfumerie de alte branduri de pe piață.

 

Investitia

Investitia totala in business se ridica la peste 100.000 de euro si cea mai mare parte a fost directionata catre materiile prime care, fiind naturale, pretioase si de calitate au costuri ridicate.

 

Valori de brand

Valorile cele mai importante ale brandului sunt: autenticitatea, calitatea ridicata a produselor si serviciilor, grija fata de oameni si mediul inconjurator, bucuria adusa clientilor si starea de bine.

Am ales de la început să merg pe varianta clienților de cursă lungă, adică să-i respect pe oameni oferindu-le calitate atât pentru conținut cât și pentru recipiente și ambalaje și o experiență cât mai frumoasă. În același timp, prin ingredientele folosite și modul de prelucrare al acestora, urmăresc protejarea mediului înconjurător și ofer premise pentru o viață sănătoasă fără compuși sintetici și de sinteză, parabeni, ftalați, coloranți artificiali, PEG-uri, gume sau agenți de îngroșare. Tot ce creez respectă principiile de Aromacologie pe care le studiez de mulți ani și care într-un mod minunat aduc mari beneficii în viețile oamenilor.

 

Clientii tai

Sunt oameni frumoși care au un anumit nivel de educație și care apreciază lucrurile făcute cu suflet si pasiune. Multi dintre ei si-au dorit o re/intoarcere la natura si la produse manufacturate cu grija si atentie de catre oameni.

În general, sunt cunoscători și doritori de cunoaștere în domeniul parfumeriei. Sunt însă și clienți care au diferite afecțiuni sau intoleranțe și alergii la compuși de sinteză și caută variante naturale de parfum.

Pe partea de servicii, mai exact atelierele de creat parfum, sunt clienți pasionați de experiențe dar și corporații care solicită variante de team-building și Ateliere de Parfum pentru grupuri sau departamente.

 

Invataturile antreprenoriatului

Am invatat sa fiu mai organizata, sa vad lucrurile in ansamblu si sa inteleg nevoile celor din jur. Am mai inteles si ca flexibilitatea timpului de lucru al antreprenorului inseamna ca poti sa pleci sa iei copilul de la gradinita si sa te opresti putin in parc in timp ce angajatii trebuie sa respecte programul, iar timpul acesta se recupereaza cu noptile si zilele de week-end :)

 

Ce ai face diferit daca ai lua-o de la capat?

Acum as avea curaj sa arat oamenilor de la inceput ce stiu sa fac, as lucra de la inceput cu o echipa pentru partea de comunicare si mi-as canaliza energia in mod diferit. In plus, acum stiu cum sa aleg furnizorii, un aspect pe care la inceput nu l-am înteles pe deplin si as sti sa fac bugete.

 

Provocarile pandemiei

Provocari am avut mai mult pe partea de achizitii pentru ca au mers mai greoi toate procedurile. Alte provocari am avut pe partea de online si social media pentru ca nu erau dezvoltate suficient.

Am dezvoltat partea de online si am fost atenta la modul de abordare al clientilor si astfel am reusit sa transfer o parte din activitatea offline pe care nu am putut sa o desfasor din cauza restrictiilor, pe site si pe canalele de social media.

 

Masurile de sustinere

Am lansat un parfum nou in 2020 in cadrul unui eveniment online experimental care a avut efecte pozitive neasteptate, am lansat serviciul Perfume Cocktails Lab in cadrul caruia se realizeaza parfumuri personalizate pe principiile unui cocktail si am dezvoltat colectia de Parfumuri Terapeutice. Lansarea parfumului si a serviciului de parfum personalizat erau programate inca din 2018 si am ales sa le lansez conform planului pentru ca pierderile sa fie cat mai mici.

 

Ce cauta acum clientii?

Cred ca acum clientii sunt mult mai atenti la ce cumpara, cauta autenticitate si prefera sa cumpere asumat. In ceea ce priveste comportamentul de consum, oamenii si-au reorganizat prioritatile si o parte din ei au devenit mai cumpatati.

 

Strategia de comunicare in 2021

In 2021 imi doresc sa continui comunicarea calda si deschisa cu publicul meu pe toate canalele de comunicare.

 

Scurt ghid din zona optimismului

Antreprenorii cred ca trebuie sa fie in primul rand creativi cu focus pe gasirea solutiilor, autentici si atenti la nevoile clientului.

Eu am invatat sa am rabdare, sa fiu intelegatoare cu partenerii in aceasta perioada pentru ca pana la urma suntem cu totii afectati iar vis a vis de buget am invatat ca este extrem de important sa am cash flow.

 

Dorinte si asteptari pentru acest an

In 2021 imi doresc in primul rand sa mentin standardele de calitate si sa pun in valoare serviciile lansate in aceasta perioada.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related