Workspace Studio: Noul open office este mai aerisit, multifuncțional, are cabine acustice și zone de relaxare

Workspace Studio: Noul open office este mai aerisit, multifuncțional, are cabine acustice și zone de relaxare

Tendințele în amenajările de birouri ergonomice.

Workspace Studio, companie specializată în soluții ergonomice de amenajare a birourilor și partener unic acreditat al Herman Miller în România, anunță tendințele care se conturează în amenajările spațiilor de lucru. Birourile actuale sunt adaptate la un sistem de muncă hibrid office -remote. Astfel, spațiile deschise devin mai aerisite, cu stații de lucru ergonomice și flexibile, cabinele acustice asigură intimitate și separare la cerere, în timp ce zonele multifuncționale cresc ca pondere în suprafață.

Anul trecut Workspace Studio a derulat câteva zeci de proiecte de amenajări și reamenajări de birouri pentru organizații care au adoptat un model de munca hibrid office -remote. Reprezentanții companiei remarcă direcțiile care domină noua filozofie de amenajare a spațiilor de lucru ergonomice în era post-pandemie.

 

Open Office devine “mai open”

După un an complicat pentru angajatori și angajați deopotrivă, munca a devenit mai flexibilă atât din perspectiva orelor de program, cât și din cea a locului din care se desfășoară. Birourile se reinventează ca spații destinate colaborării fizice sau virtuale. Acestea devin adesea mai exclusiviste, dedicate celor mai valoroși angajați, celor care inovează și creează valoare.

"Deservind un număr mai redus de angajați care vin zilnic la birou, se integrează spații mai largi, o ventilare foarte bună a aerului și materiale de calitate, care permit sanitizare și curățenie constante. Spațiile deschise tip open office devin mai deschise, mai aerisite și mai flexibile.", declară Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, companie specializată în amenajări ergonomice pentru birouri.

 

Cabine acustice inteligente  

Pentru a facilita lucrul în echipă, colaborarea și schimbul de idei, numărul de separeuri crește, însă nu sub forma unor camere cu pereți, ci ca zone delimitate, cu elemente decorative și de mobilier, sau cabine acustice.

De altfel, odată cu nevoile de intimitate și separare apărute în birouri în contextul crizei sanitare, cererea de cabine acustice ergonomice a crescut la nivel global, dar și local. În 2020, cabinele acustice au generat pentru Workspace Studio vânzări de 2 ori mai mari față de anul precedent.

Anul acesta, Workspace Studio aduce în România „Framery One”, prima cabină acustică total conectată. Modelul Framery One a fost lansat recent de producătorul finlandez Framery, lider global în soluții acustice pentru birou, și cuprinde tehnologie integrată pentru susținerea colaborării la distanță.

 

"Cabina Framery One este un mediu ideal pentru video conferințe. Distanța dintre utilizator, cameră și ecran este optimă, iar zgomotul din exterior este eliminat complet, astfel încât colaborarea la distanță este eficientă și productivă. Acest tip de spații, care asigură atât intimitate și distanțare, cât și conectare și prezență, devin o constantă în proiectele pe care le demarăm în acest an.", spune Horațiu Didea.

 

Framery One nu este doar izolată fonic, ci are, de asemenea, un ecran tactil de înaltă rezoluție și o interfață de utilizator intuitivă, iar utilizatorul poate controla fluxul de aer și iluminatul.

Astfel, Framery One poate fi o stație de lucru personală complet conectată, care permite separare în interiorul spațiilor deschise. 

 

Wellbeing și flexibilitate

Wellbeing-ul angajaților a devenit o prioritate pentru organizațiile orientate către oameni. Acestea iau măsuri pentru menținerea sănătății fizice și psihice a angajaților, astfel încât aceștia să rămână productivi și engaged, indiferent de locul în care muncesc.

Starea de bine, de siguranță și confort este asociată în ultima vreme cu propria locuință, astfel că amenajările birourilor actuale introduc mai multe concepte din designul rezidențial.

"Așa cum designul stațiilor de lucru se integrează în case pentru adaptare la work from home, la fel bucătăria, zonele de living sau dining sunt armonizate în designul birourilor. Rezultatul este un loc flexibil și cald, care îi face pe angajați să se simtă ca acasă. Efectul psihologic este de creștere a engagement-ului și performanței.", spune Horațiu Didea.

 

Zone multifuncționale pentru relaxare, conectare, învățare și schimb de idei

Activitățile realizate de angajați la birou s-au schimbat fundamental în ultimii ani, datorită mobilității crescute a instrumentelor de lucru - laptop-uri, telefoane mobile, acces la Internet și date. Munca individuală de procesare poate fi realizată de oriunde, în timp ce biroul rămâne destinația pentru inovație, munca în echipă, colaborare, schimb de idei sau informații.

După luni de distanțare, angajații revin la birou cu dorință de conectare, dar și oarecare reticență la apropiere. Prin urmare birourile au nevoie mai mult ca oricând de zone pentru relaxare și socializare informală, de cafeterii aerisite și spații care pot servi activități variate. Zonele cu funcționalitate multiplă ajung să depășească 50% din suprafața birourilor.

"Vremea brainstorming-urilor ce au loc într-o sală de ședințe formală a apus. Acest tip de interacțiuni pot avea loc într-o zi în cafeterie, în altă zi în picioare la o masă de lucru separată de panouri acustice sau într-o altă zi pe zoom. Flexibilitatea este cheie și trebuie susținută prin multifuncționalitate. Spațiile nu mai pot fi dedicate unei singure activități, cu unei suite de activități menite să creeze valoare.", adaugă Horațiu Didea.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte



Branded


Related