[Optimism de business] Cristina Nesterov: Noul lux, în era în care trăim, nu este ce mașina conduci sau ce geantă alegi să porți, ci ce alegi să oferi corpului tău

[Optimism de business] Cristina Nesterov: Noul lux, în era în care trăim, nu este ce mașina conduci sau ce geantă alegi să porți, ci ce alegi să oferi corpului tău

Pandemia i-a pus câteva bețe în roate cu lansarea produselor sale, dar nu s-a lăsat pentru că a crezut în brandul ei. Unul creat dintr-o nevoie personală, aceea de a oferi fiului său un lapte vegan fără zahăr. Și, cum nu l-a găsit în comerț, după ce a citit zeci de etichete ale produselor vândute de marile magazine, Cristina Nesterov s-a hotărât să producă acasă lapte din caju.

La scurtă vreme, a constatat că multe mame din jurul său caută alternative sănătoase la produsele lactate și a creat Vacaju, investind pentru început 50.000 de euro în business.

"Clienții caută ceva familiar, să se simtă înțeleși și să își simtă nevoile înțelese. Într-o lume în care suntem bombardați cu reclame și suprastimulați continuu, am venit cu conceptul Vacaju, un concept simplu, minimalist și aproape de consumator."

Cristina Nesterov amintește în continuare încercările și lecțiile antreprenoriatului și povestește despre brandul său, Vacaju.

 

Omul din spatele brandului

Sunt Cristina, am 31 de ani și sunt de profesie medic stomatolog. M-am născut și am crescut în București. Tot aici am profesat ca și medic stomatolog în ultimii 6 ani, timp în care am devenit și mamă doua ori.

În spatele brandului Vacaju mă aflu eu, fondatoarea, Cristina Nesterov, alături de o mică echipa de femei- 2 femei pe partea de producție și Irina Cherciu, Buro Cherish. Irina este brand manager și a construit identitatea vizuală a brandului.

 

Parcursul către antreprenoriat

Nu pot să spun că am ales antreprenoriatul, mai degrabă el m-a ales pe mine. Întotdeauna am avut un spirit energic și curios, mi-a plăcut să creez relații cu oamenii, să fac multe lucruri într-un timp foarte scurt. În facultate m-am implicat activ în Liga Studenților la Medicină Dentară iar în liceu am fost voluntar la Asociația Română Anti-Sida.

 

Abilitățile și competențele unui bun antreprenor

Pentru mine a fost o mare contribuție să înțeleg că totul trebuie făcut cu pași mici și că toate se întâmplă atunci când trebuie.

Cred că este foarte important ca antreprenor să fii foarte atent la detalii. Mai ales când vorbim de partea de business, să faci un plan de afaceri bine pus la punct, să faci un research corect, să anticipezi veniturile și cheltuielile pe care le vei avea, să ai un target și un plan pe termen lung și scurt.

Totuși un aspect foarte important pentru mine este și ce fac și pentru ce fac acest lucru: “THE WHY” cum îl numesc unii. Motivele pentru care fac Vacaju sunt foarte bine împământenite în mine și mă fac să merg mai departe cu putere și ambiție. Fiecare dintre noi are nevoie să își găsească acest “WHY” pentru a avea o carieră împlinită și fericită, indiferent dacă faci acest lucru în calitate de antreprenor sau angajat.

Am lucrat mult la mine, pe partea de dezvoltare personală. Am citit mult și am căutat echilibrul. Am accesat și cursuri de business și m-am documentat pe toate căile la care am avut acces pentru a avea un plan și o strategie bine puse la punct.

 

Cum a apărut Vacaju

Ideea de Vacaju a venit după o nevoie a noastră, acasă. Fiul meu cel mare a fost depistat cu alergii alimentare la scurt timp după naștere. Una dintre alergiile lui, cea mai severă dintre ele, este la proteina din laptele de vacă. Am fost nevoită să exclud din dieta mea alimentele la care era alergic așa că ușor, ușor am migrat către o dietă vegană.

Eram în căutarea alimentelor super sănătoase și super gustoase pe care fiul meu și cu mine să le consumăm cu plăcere. Am petrecut minute în șir printre rafturile magazinelor, citind etichete, în căutarea unui produs nutritiv și fără zahăr, ca alternativă la laptele de vacă. După ce am încercat tot ce am găsit pe piață, am ajuns la concluzia ca cel mai gustos și bun lapte este cel făcut în casă.

Mi-am pus problema că aș putea să ies pe piață cu produsul pe care îl făceam acasă, în momentul în care prietenele mele au început să mă roage să fac lapte de caju și pentru ele și copiii lor.

 

Atunci am realizat nevoia mamelor și a celor care caută alternative sănătoase la lactate și m-am avântat cu toata ființa mea în acest proiect. Un proiect care a venit cu multe piedici dar cu multe satisfacții.

Primii pași către lansarea Vacaju au fost construirea identității vizuale, găsirea ambalajului potrivit, a rețetelor și amenajarea micuței fabrici în care producem laptele în București.

 

Unicitatea brandului

Vacaju este o companie mică, artizanală, care produce alternative la lapte și iaurt, din caju, cu ingrediente organice, fără zahăr, aditivi sau conservanți.

Ne diferențiază calitatea și gustul deosebit al produselor. Față de alte alternative disponibile pe piață, laptele de caju Vacaju conține 12% nuci, pecând cele ambalate la tetra pack conțin 2-3% nuci. În plus, iaurtul este fermentat natural, nu are agenți de îngroșare.

 

Investiția

Investiția a fost de 50.000 de euro, din care 80% au fost investiți pe partea de producție- aparatură și amenajarea spațiului.

 

Valorile

Vacaju pentru noi înseamna iubire. Iubire pentru natură, pentru sănătate și pentru animale.

Pionii care au stat la baza brandului au fost: sănătatea mea și a familiei mele, sustenabilitatea și grija.

Tocmai pentru că Vacaju s-a născut dintr-o nevoie a noastră, am simțit pe pielea mea ce înseamnă să petreci minute în șir la raft căutând un aliment potrivit pentru bebelușul meu. Toate aceste aspecte le-am transmis și brandului Vacaju. De aceea am ales ingrediente de cea mai bună calitate și am creat rețetele Vacaju fără zahăr.

Am ales să ambalez în sticle de sticlă deși pentru noi înseamnă cheltuieli mai mari. Ne dorim să recuperăm sticlele de la clienții noștrii, noi le spalăm și le sterilizăm cu mare atenție apoi le refolosim. Acest concept reflectă cât de important este pentru mine să avem un sistem circular. Nici nu s-a pus problema să renunț la sticlele de sticlă pentru sticle de plastic din comoditate, am făcut tot ce mi-a stat în putere ca să avem sticle de sticle și este un lucru care îmi place foarte mult la produsele Vacaju.

 

Așteptările începuturilor

Am învățat să nu am așteptări și să iau fiecare lucru așa cum vine. Nu privesc totul ca pe o problemă ci doar ca pe un pas către scopul meu. Acest lucru a fost și este ca o armă secretă, mai ales fiind într-un domeniu în care nu am experiență, în care am trecut prin fiecare aspect al brandului doar din punctul de vedere al consumatorului. Acest lucru m-a ajutat să previn multe probleme care ar fi putut să apară pe parcurs și îmi dau seama că m-a scăpat de multe bătăi de cap.

La început nu știam nimic, nici cum va fi primit produsul, nici ce va spune lumea despre el. Nu este un produs cunoscut, este ceva nou, pe care oamenii trebuie să aibă curiozitatea și curajul să îl încerce. Am învățat că oamenii sunt cel mai mare punct în orice, atâta timp cât ai lângă tine oamenii potriviți, lucrurile vor merge în direcția pe care ți-o dorești. A fost chiar un aspect pe care l-am învățat “the hard way”. Din păcate am avut parte de multe întârzieri datorate colaboratorilor care nu și-au respectat termenele de livrare sau nu au înțeles brandul.

 

Clienții

Nu prea îmi place cuvântul acesta- client. Este prea nepersonal și rece. Numesc oamenii mei comunitate și aceasta explică deja mult despre cine sunt.

Vacaju a fost construit pentru a unii către o lume mai bună, plină de compasiune, pentru cei cărora le este necesar să își schimbe stilul de viață acum dar din anumite motive nu au făcut-o încă. Comunitatea Vacaju este încă mică dar loială și nu am început acest business ca să vând mai mult, am pornit acest business pentru a oferi o soluție, o alternativă, o altă cale, mai ușoară și mai sănătoasă. Deci nu sunt focusată pe cifre și laude, cine este alături de mine va găsi întotdeauna aici o îmbrățișare mare și lapte delicios.

 

Învățăturile antreprenoriatului

Mă simt ca un proaspăt școlar în primul an de școală decând am început acest drum. Deși simt continuu faptul ca regulile s-au schimbat și că ne scriem propriul drum.

Nu pot să spun neapărat că antreprenoriatul m-a învățat ceva radical sau foarte nou, pentru că aveam deja valori foarte bine definite în conștiința mea. Sunt sinceră cu mine și cu cei din jur, cred în comunitatea mea și iubesc toate ființele, îmi place să învăț lucruri noi și mai mult decât atât, iubesc oamenii pasionați.

 

Dacă ai lua-o de la capăt

Cu siguranță, dacă aș lua-o de la început, nu aș mai face compromisuri. Dacă ceva nu pare că este 100% așa cum îti dorești, așteaptă.

Același lucru se aplică și la oameni. Dacă nu simt că am conexiunea potrivită cu o persoană, aleg sa nu lucrăm împreună, chiar dacă asta înseamnă să amân ceva.

La început eram mai mult decât flexibilă iar oamenii mi-au văzut bunătatea ca pe o slăbiciune. Nu aș schimba nimic din modul în care s-au întâmplat lucrurile și aș porni de la capăt, având încredere în drumul meu.

 

Un brand lansat in pandemie

Am lansat Vacaju în octombrie 2020. Ai crede că pandemia nu ne-a afectat, dar este complet opusul. Am început să amenajăm spațiul în iarna anului 2020, înainte să lovească starea de urgență. Lucrările s-au oprit pentru câteva luni din această cauză. Plănuiam să ieșim pe piață în vara lui 2020 dar lucrurile nu au mers așa cum plănuiam.

Pandemia ne-a afectat și termenul de livrare al echipamentelor din fabricuță. Tot la răbdare ne-am întors și am înțeles că toate se întâmplă atunci când este momentul să se întâmple.

Cred că datorită faptului că am lansat Vacaju în aceste vremuri complet imprevizibile ne-a ajutat să fim mai ușor adaptabili și mereu în priză și pregătiți pentru orice se întâmplă.

 

Ce caută clienții acum?

Cred că oamenii acum, mai mult ca oricând, caută oameni. Mai ales după atâtea luni de izolare ne dorim din nou să ne simțim aproape unii de alții. Clienții caută ceva familiar, să se simtă înțeleși și să își simtă nevoile înțelese. În plus, cred că mulți simt nevoia de o pauză. Într-o lume în care suntem bombardați cu reclame și suprastimulați continuu, am venit cu conceptul Vacaju, un concept simplu, minimalist și aproape de consumator.

 

Strategia de comunicare pentru 2021

Primul lucru de pe listă și cel mai important pentru acest an este să lansăm versiunea în limba engleză a paginii de instagram Vacaju și să mă ocup intens cu Tiktok. Până acum nu am investit deloc în promovare și nu cred că se va întâmpla prea curând.

Datorită designului și a brandingului, avem resurse nelimitate de explorat pe social media. Irina Cherciu, brand managerul Vacaju, spune că Vacaju este un fel de Chanel al lumii vegane. Deci campania noastră va fi axată pe aceasta direcție. Noul lux, în era în care trăim, nu este ce mașina conduci sau ce geantă alegi să porți, ci ce alegi să oferi corpului tău.

 

Optimism de pandemie

Orice eveniment la nivel mondial testează societatea și indivizii. Ca să vadă cine este fragil și cine este de nerăpus.

Cineva care a ales deja calea antreprenoriatului deja și-a asumat anumite riscuri. Așa că le recomand colegilor antreprenori să se conecteze la oamenii lor, să vadă exact de ce au nevoie aceștia și să le rezolve problemele, să nu mai încerce să facă bani din frică.

Starea de urgență a lovit în momentul în care făceam investițiile majore în utilaje și concept. Din cauza carantinei nu am putut să mă concentrez pe asta, toate fabricile erau închise și în plus a fost un proces lung, de alegere a utilajelor potrivite, care a avut nevoie de multă atenție.

Universul m-a forțat să aleg să mă concentrez pe copiii mei și au fost cele mai frumoase luni petrecute alături de ei.

Nu îmi place să dau sfaturi, îmi place mai mult să împărtășesc idea, să plantez sămânța cum s-ar spune.

Am încredere în instinctele mele, că toate lucrurile vin la momentul potrivit. Nu avem televizor acasă, nu ne uităm la știri, am avut încredere și pare că a fost alegerea corectă.

Îmi mențin optimismul datorită clienților Vacaju și a copiilor mei. Ei mă motivează să merg mai departe prin faptul că apreciază produsele noastre.

 

Care sunt planurile, dorintele pentru business in 2021?

Pentru 2021 dorim să ajutăm cât mai mulți oameni să încerce Vacaju .

Lansarea în Europa. Vreau ca România să fie văzută ca un producător de produse high-end, de înaltă calitate, produse conștiente și actuale.

Lucrez la dezvoltarea unui produs nou, din pulpa de caju care ne rămâne de la lapte, deci curând vom lansa dulciuri zero-waste delicioase.

Sora mea și prietenii mei dezvoltă rețete pentru o ușura tranziția la o lume vegană, sau semi-vegană. Între timp lucrăm la un super website.

Caut să găsesc distribuitori în Cluj, Timișoara și Iași, poate ei vor citi acest articol și mă vor contacta :)

Dar cel mai mare plan al meu este să mă bucur de rutina zilnică, să iau copiii de la grădiniță, să mergem în locuri împreună, să îi văd cum cresc și să descopăr în continuare lumea prin ochii lor.

Vacaju, fiind cel mai mic copil al meu, are nevoie de un pic mai multă atenție și timp dar sunt sigură că voi reuși cu timpul să găsesc echilibrul în viață.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related