Iuliana si Razvan Penciu si-au lansat mica afacere de familie chiar in pandemie. Isi doreau de mult sa faca asta, asa ca nu au mai amanat, desi contextul nu parea cel mai favorabil. Au facut research pe competitie, au analizat producatori, au cautat un spatiu commercial bun si s-au decis sa deschida Pravalia Penciu , iar acum se adapteaza din mers. In pravalia lor, aduc produse facute dupa retete traditionale, in cautarea gusturilor de altadata.
Sprijinim micii producători locali care folosesc materie primă românească, căutăm etichete curate cu cât mai puține ingrediente greu de citit și încurajăm cumpărăturile făcute cât mai des pentru a alege mereu ce e proaspăt.
Mergând pe filosofia ”în criză se nasc afacerile de success”, Iuliana și Răzvan speră ca prăvălia lor să atragă bucureștenii. Cum a fost lansarea în pandemie, ce îi diferențiază de celelalte magazine de acest gen și cum e începutul în antreprenoriat, povestesc după cum urmează:
O afacere de familie
Pravalia Penciu este o afacere de familie, construita din pasiune pentru produsele traditionale. Oamenii: Iuliana si Razvan Penciu.
Iuliana Ghiorghita (proaspat Penciu) imi continui activitatea profesionala actuala. Lucrez la Thinkdigital ca Media Strategy Director. Nu ma voi desparti curand de industria de advertising. Asa cum si alti colegi au diverse implicari in startups, spiritul este similar. Cine are idei si energie antreprenoriala, e incurajat cata vreme nu intra in coliziune directa cu ce facem in Thinkdigital.
Razvan Penciu este cel ce a imbratisat 100% antreprenoriatul si cel care va conduce afacerea de familie.
Ne-am dorit dintotdeanua o afacere mica de familie. Mica la inceput, desigur… avem planuri mari.
Eu sunt la prima incercare, Razvan a intrat in antreprenoriat acum 4 ani. Prima incercare inca pe investitii este o baza sportiva la standarde europene deschisa acum 4 ani in Galati.
Abilitățile unui bun antreprenor
Rabdare – cuvant cheie in antreprenoriat. Inveti din greseli sau inveti pe parcurs. Ca antreprenor trebuie sa stii sau sa fii deschis sa inveti sa le faci pe toate. De la amenjare spatiu si programe de contabilitate pana la social media si pixeli de retargeting.
Gusturile de altă dată
Prăvălia Penciu și-a propus să aducă în inima orașului produse realizate cu grijă pentru ingrediente, cu respect pentru tradiție și cu dragoste pentru gusturile de altădată.
Am căutat, testat și ales produse pe care le considerăm bune pentru familia noastră și ne bucurăm atunci când ajung în casele clienților noștri.
Sprijinim micii producători locali care folosesc materie primă românească, căutăm etichete curate cu cât mai puține ingrediente greu de citit și încurajăm cumpărăturile făcute cât mai des pentru a alege mereu ce e proaspăt.
In ceea ce priveste investia nu am accesat fonduri, imprumuturi. Ne-am bazat pe economiile noastre. Ca nivel de investitie am ajuns la 35.000 eur si inca mai investim. Ca split de budget 60% am alocat spatiului, renovare, design, echipamente si restul in produse.
Calitatea produselor este cea mai importanta pentru noi. Produsele pe care le oferim nu se regasesc in supermarket, sunt produse “de bacanie”.
Profilul clientilor
Profilul clientului nostru este cel interesat de calitatea produselor, de etichetele curate. Ne dorim sustinerea micilor producatori si incurajam consumul de alimente sanatoase. Retentia lui se bazeaza pe calitatea produselor.
Lansare in pandemie
Se spune că în crize se nasc afacerile de success. Consideram ca am avut curaj sa lansam un business in plina pandemie. Ne-am dorit si nu mai puteam astepta. Am facut research pe competitie, am analizat producatori, am cautat spatiu commercial bun si am decis sa deschidem. Ne adaptam pe parcurs.
Am observat că începe să conteze din ce în ce mai mult dimensiunea etică a produselor pe care oamenii le cumpără. Apreciază efortul micilor producători, caută ceva cu sursă de proveniență clară și pun preț pe munca din spatele unui produs bun.
Promovare
Campaniile de promovare vor fi orientate spre awareness si vizibilitate si ulterior spre sales. Ne dorim să informăm despre importanța alegerii unor produse gustoase și cât mai sănătoase și vrem să le oferim clienților cât mai multe recomandări gastronomice valoroase.
Obiectivele pe 2021 sunt cresterea brandului si a clientilor in magazinul fizic și dezvoltarea portofoliului de produse.
Pe final de trimestru I deschidem si magazinul online. In urmatorii ani dorim sa ne extindem si de ce nu sa francizam brandul.