Starbucks, cel mai iubit brand de cafea din lume, a împlinit în luna martie, 50 de ani de la deschiderea primei cafenele în Pike Place Market din Seattle, în 1971.
Pentru a sărbători o jumătate de secol de existență, Starbucks a lansat o colecție aniversară formată din diverse produse, în ediție limitată, personalizate cu logo-ul sirenă iconic, alături de Starbucks Anniversary Blend, un amestec de cafea boabe îndrăzneț provenit exclusiv din Indonezia, apreciata regiune de cultivare a cafelei.
Amestecul aniversar de anul acesta este o cafea catifelată, cu note complexe de cedru afumat, ienibahăr, accente persistente de trufă neagră și tarhon proaspăt. Sirena este vedeta ambalajului, iar arborele de cafea din mâinile sirenei simbolizează faptul că lumea cafelei se află în centrul activității Starbucks, inspirând meșteșugul și determinând inovația - în băuturi, feluri de mâncare, cafenele și în noile moduri în care Starbucks aduce experiența mai aproape de fiecare iubitor de cafea. Desenul de anul acesta reflectă asupra moștenirii Starbucks și privește cu încredere spre viitor.
Încă un motiv de sărbătoare primăvara aceasta, deoarece Starbucks România împlinește 14 ani de la intrarea pe piaţă în aprilie 2007, deschizând prima cafenea din Europa Centrală şi de Est în centrul de retail din București - Plaza România, aducând populara cafea aproape de clienții români.
După 14 ani, Starbucks și-a completat rețeaua din România cu 55 cafenele, cea mai recentă fiind deschisă în februarie la AFI Brașov și a lansat noi formate de cafenele – Starbucks Reserve, Drive Thru, ferestre TakeAway.
De la începuturile sale în 1971, Starbucks a fost un alt tip de companie – punând oamenii în centru - echilibrând profitabilitatea cu conștiința socială, investind în relații și în bunăstarea tuturor cu care interacționează de la parteneri, la fermieri, la clienți și mai departe. Viziunea companiei este să devină pozitivă în ceea ce privește utilizarea resurselor – să dea înapoi planetei mai mult decât utilizează. Inițiative precum eliminarea paielor din plastic prin introducerea alternativelor din hârtie și a capacelor fără paie sau „Adu-ți propriul termos“, acțiune prin care li se oferă reducere clienților care renunță la paharele de hârtie, aduc compania și mai aproape de îndeplinirea angajamentului său de durabilitate anunțat în ianuarie 2020.
Starbucks este mai mult decât cafea. Este o experiență unică, care susține experiența umană, conexiunea și dezvoltarea comunităților: „Pentru a inspira și a hrăni spiritul uman – câte o persoană, o ceașcă și un cartier, pe rând”.